Magyarországon a kormány miért nem a magyar ipart segíti?
Főleg, buszok terén.
Németországban szinte alig látni külföldi gyártmányú buszokat, mind Setra, Mercedes, MAN.
Magyarország 1985-ben 13 ezer buszt gyártott, 2013-ban 55 darabot.Elég nagy a kontraszt, nem?
Az állami volántársaságok, illetve a BKV ész nélkül vásárolja a német, svéd buszokat, ahelyett, hogy magyar gyártmányút venne.
Ha nem veszik a magyar buszgyártók buszait,akkor nem jut pénz fejlesztésre és magára a fennmaradásra sem, végül pedig csődbe megy.
Ördögi kör ez.
Lehet itt fokozni, hogy milyen nemzeti kormányunk van, csak hát nem igaz.
Közbeszerzési eljárásoknál,nyugaton bevett dolog, hogy olyan tulajdonságokat kérnek a beszerzendő járműtől, aminek csak a hazai gyártó terméke felel meg.
Biztos egy magyar járműnek is van olyan tulajdonsága, ami más, mint egy külföldié.
Ha normálisan működne a magyar ipar, akkor valószínűleg a munkanélküliség is sokkal kisebb lenne.
És ez tényleg pörgetné a GDP-t.
Pár éve azon mosolyogtam magamban, amikor nyáron éppen aszalódtam a kánikulában egy buszon, hogy felszállt két idősebb hölgy és elkezdte pedzegetni, hogy vissza kellene küldeni az ilyen hulladék buszokat azzal együtt, aki rendelte oda ahonnan érkeztek.
Egy Ikarus 412-esen utaztunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!