Érdemes lenne Magyarországon újra privatizálni?
Privát kézbe kellene adni az egészségügyet, szükség lenne vasúti liberalizációra.
Illetve még az oktatást is.
Nincs szükség állami szerepvállalásra.
Szociális rendszerre sincs szükség, nincs mivel a kisebbség nagyon visszaél vele.
Ahogy most van, így sehova nem fejlődik az ország.
Közgyógy ellátásban profit? bravó!
vasút profitot termelő ágazatait már régen eladták, ezért termel most veszteséget. a cukor mázat és a krémet kilopod a tortóból, akkor már nem kell senkinek se a tortalap.
Nem az a lényeg, hogy milyen tulajdonban vannak, hanem jogy hogyan üzemeltetik.
Vannak sikeres állami vállalatok is (pl. Paksi Atomerőmű, nyugaton EDF, GDF, Reanult stb.).
A vasút helyzete azért ilyen, mert rengeteg vonalat üzemeltet, ami veszteséges és szociális alapon alacsonyan tartják a jegyárakat. Ha bezárnának egy csomó vonalat és a személyszállítás csak a legfontosabb vonalakon (Szombathely-Győr-BP, Szeged, Pécs, Debrecen felé) működne és megemelnék a jegyárakat, akkor a vasút is szép nyereséget termelne, lenne pénz fejlesztésekre.
Az egészségügy is azért ilyen mert szociális alapon működik. A szegényekről is gondoskodik az állam, akik csak minimálisan fizetnek be a rendszerbe. Ha piaci alapon működne és például a minimálbéresek csomagjába már nem lenne benne az olyan drága dolgok, mint a szervátültetés, rákkezelés, csípőprotézis stb. vagy pedig sokszorosára emelnék a biztosítási díjat, akkor a biztosítottaknak javulhatna az ellátás. Amerikában is azért olyan jó az ellátás, mert csak az kapja meg, aki rendesen fizet érte és nem keveset.
De Európa az nagyon szociális, nálunk nem működne az amerikai kapitalista rendszer. Az európai lakosok (főleg Franciaországban és a volt szocialista tábrban) igénylik, hogy az állam gondoskodjon róluk és csökkentse a társadalmi különbségeket.
Az hatalmas áremelkedéssel járna mindenben. Ettől eltekintve a jelenlegi rendszer is rossz, mert az elmúlt 20 évben azt privatizálták, ami nyereséges és azt államosították, ami veszteséges. Talán ez mostanában kicsit változott, hogy az állam rátette erre-arra a kezét, de ez még mindig nem elég, mert ez annyit jelent, hogy a nyereséges ágazatok profitjából fedezik a veszteséges ágazatok deficitjét.
Amit el kéne érni, az az, hogy minél több minden legyen nyereséges.
Tehát: Ami rossz nem azért rossz, mert állami, hanem azért, mert súlyosan veszteséges és alulfizetett. Akkor, ha minden ágazat elég pénzt kapna és termelne, akkor pedig már minőség szempontjából teljesen mindegy, hogy állam, vagy magánszemély a tulajdonosa.
Én személy szerint az állami tulajdont támogatom, de olyan környezetben, ahol az állam gazdag és abszolút versenyképes termékekkel tud előállni, legyen az bank, energia szolgáltató, stb.
Eladták a nyugati vasútvonalat, teherszállítást és stb ...
Ezek a politikusok a legtehetségtelenebb vagy a legkárosabb szakértők. Egy cég nem fogja eladni a nyereséget termelő vállalatait inkább azoktól szabadul meg ami csökkenti a nyereségét. Nálunk nem ez történt!
A máv egy jól működő egység volt. Ezt szedték szét szervezték ki adták el, építették le.
A máv nem csak vonatból áll, van mögötte komoly kiszolgáló háló is, amit szépen eladtak kiszerveztek... A máv pedig kénytelen az eladott kiszolgálóktól vásárolni magas árakon...
Nyíregyháza-Bp között az intercity kihasználtsága 70-80% fölött van. A jegy 5000ft 5 kocsival számolva egy út 2 millió forint bevétel a mávnak. és ez csak egy vonat egy órában. Mellette a gyors vonat kihasználtsága is elgondolkodtató.
Angliában sem sokkal drágább a vonat. Főleg ha van eszem és pár héttel előre lefoglalom és nem csúcs időben akarok utazni. (akkor viszont olcsóbb is, mint nálunk)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!