Miért szervezték ki ilyen nagy mértékben az iskolai hittanoktatást?
A vonatkozó jogszabály szerint az iskoláknak, vagy pláne a szülőknek semmiféle befolyása nincs a náluk folyó, a tanmenet részét képező hitoktatásra. Sem annak tartalmára, sem a hitoktató személyére. Ha a hitoktató pap sokkolja, tönkreteszi a gyereket a nem nekik való anyaggal vagy módszerekkel, akkor is csak alázatos kérelemmel lehet fordulni a hitoktatást végző "egyházi jogi személyhez." Semmiféle állami, hatósági vagy munkáltató felügyelet nincs, semmilyen külső beavatkozás nem lehetséges. Ráadásul év közben ki se lehet venni a gyereket a hittanról, ha meg nem jelenik meg, igazolatlan órája lesz. Jól van ez így?
Fent:
ám alapban, ha nem választasz, hittanra küldenek hivatalból.
Amúgy azért van kiszervezve, mivel megszámlálhatatlan vallás, flekezet és hitközség van, akik MIND UTÁLJÁK EGYMÁST, és "nehogy má' a gyerek ne László atya" - mondamám hogy tanítsa, de pap még nem tanított soha semmit.
És hát pont az ellenőrizhetetlenség érdekében is. Elvégre se tanrend nem lehetséges, lévén a sokzillió vallás, se összehasonlítása az erkölcstannal (elvégre a vallásban nincs is erkölcs).
"Aki vallásos mesék baromságait tanulja tudományok helyett, az hogy érthetné meg a marxista dialektikát? Hogy érthetné meg a történelmi materializmust, tehát azt, mi is folyik körülötte a világban, hogyan nyomorítják meg az emberek tömegeit."
9-es! Demagóg hülyeség, amit írsz, és az pedig téged minősít, ha csak ebben a két dimenzióban tudsz gondolkodni.
A jelenlegi kormányzat elsiklik afelett a "nüansznyi" részlet felett, hogy Magyarország NEM keresztény ország, Magyarországon vallásszabadság van! Bár az európai kultúrának része a keresztényi szellem, de az európaiság már régen nem azonos a kereszténységgel, az európaiság napjainkban például a jogállamiságot jelenti, amit viszont nem igazán protezsál olyan bőszen a kormányunk.
Sokan hivatkoznak arra, hogy nem kötelező a hittan, ami azért nem helytálló, mert egyrészt az erkölcstan is javarészben a keresztényi elveken nyugszik.
Másrészt az, hogy mit értünk erkölcs alatt, egy teljesen szubjektív dolog: kinek vagy minek az erkölcséről beszélünk? Egyáltalán kik kreálták azt a tananyagot, amit aztán "erkölcsnek" kiáltottak ki. Ezzel nem azt mondom, hogy nem fontos a gyermeket a "jóra" az erkölcsösre nevelni, de ez legfőképpen a szülő feladata, ezt nem lehet csak úgy tanítani, mint a szorzótáblát. Az ember alapvető erkölcsige nem azon áll vagy bukik, hogy rendszeresen bejár-e egy negyvenöt perces órára vagy hogyan ír meg egy cetlit, hanem azon, hogy milyen közegben nő fel, milyen ingerek érik, mik befolyásolják az érzelmi világát. Tanították már a magyarokat eleget az "erkölcsre", hol a cserkésztörvényekkel, hol az úttörők tizenkét pontjával, és valójában mindegyik az aktuálisan regnáló hatalom érdekeit szolgálta. A gyermekek elvi nevelési tipikusan a diktatúrák sajátja.
Harmadrészt az, ha egy diák nem a hittant választja (az esetek többségben azért, mert nem tartja magát hívőnek), hanem az erkölcstant, azzal saját magát bélyegzi meg a hatalom előtt. Remek módszer ez arra, hogy kiszűrje a kormány azokat, akik nem hajlanak arra, hogy részt vegyenek kiépíteni a "polgári"-klerikális diktatúrájukat.
Az, hogy jelenlegi kormányzat restaurálni próbálja a háború előtti Magyarország társadalmát, azt csinálja, mintha kiásott volna egy hullát a sírból, és mindenkivel el akarná hitetni, hogy: "ez még igenis él!" Az a politika amit a Fidesz-KDNP folytat eleve vesztésre van ítélve, akárhogyan rúg-kapál Vitya és a sleppje. Olyan mértékben változott meg Magyarország és a nyugati világ társadalma az utóbbi 40-50 évben, hogy azokat az elveket, életfelfogást, amit hirdet a jelenlegi kormány lehetetlenség visszahozni. Egy felnőtt ember lábára nem lehet visszahúzni a gyermekkori kis kis cipőjét. Egy teljesen más korszakba léptünk be, ami volt több évszázadon keresztül már nincs többé és nem is lehet többé. Erkölcsre és törvényekre szükség van, de ezeknek teljesen más alapokon kell nyugodnia, mint amelyeken évszázadokon át nyugodott.
"Sokan hivatkoznak arra, hogy nem kötelező a hittan, ami azért nem helytálló, mert egyrészt az erkölcstan is javarészben a keresztényi elveken nyugszik. "
Mivel az európai kultúra nagyrészt a keresztény-zsidó kultúrára épül, ami pedig sokat merített az antik görögből, ezért teljesen logikus, hogy a saját kultúránk erkölcsét fogjuk tanítani, nem a japánt mondjuk. Egyébként még mindig nem értem a problémát: a kötelező hittan sem csak keresztény vallás lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!