Szerintem legalább 4-5-ször annyiba kerül.
Gondolom az előkészítés, kisajátítás, mérnöki munka, tereprendezés, logisztika, betonalapozás stb.
"Sehogy. Egy km autópályát megközelítőleg 24 millió forintból lehet megépíteni, ha nagyon vastagon költekezel és bele teszed az anyagot rendesen. "
24 millió forintból öcsém te 100 méter sima utat nem építenél, nemhogy 4 sávos autópályát. 100 millió is édes kevés 1 km-re.
:) A kisajátítás néha többe kerül, mint 100 millió forint (gazdáknak, azért elég komoly költséget jelent, ha pont megfelezik a földjét és a traktorral nem tudja egyben megművelni a területet, hanem el kell zakatolni a felüljáróig meg vissza) utána ott van a termőréteg lefejtés, vízelvezetés, feltöltés ami több 100 kilométert is utazhat, munkagépek üzemben tartása, munkások lakhatása 24 órás szolgálat, munkálatok után tönkre tett utak felújítása, felüljárók építése 3-4 kilométerenként...
Engedélyezések szakértők költségeiről nem is beszélve, és még mindig nem aszfaltoztunk, még mindig nincs fóliázva alapozva ..
1 km autópályát 100 millióból nem lehet építeni. 1 milliárdért már lehet ideális körülmények között. De egy autópálya építésének költségeiben nagyon eltérő bekerülésű tételek szerepelhetnek. Feltételezve, hogy minden szakszerűen, gondosan és alaposan de takarékosan, minden bürokráciától és korrupciótól mentes, az egyes elemek lehetséges költségeinek eltérése
- a kisajátításnál akár több százszoros lehet,
- a domborzati és talajviszonyoktól függően a tervezésben lehet tízszeres különbség, a mérés (adatgyűjtés) költségei nagyon eltérhetnek, a szükséges anyagfajták, munkagépek 10-50-szeres különbséget adhatnak, nem mindegy hány és milyen szerkezetű hidat kell építeni, milyen szerkezetű talajban és hány, milyen hosszú alagutat kell kiépíteni, milyenek a helyi időjárási viszonyok, a biztonsági berendezéseket milyen minőségben kell elvégezni, és még sok más.
- milyen útvonalvezetést határozunk meg. A csatlakozások kiépítésének eltérései, a leendő útvonal okozta költségváltozások (elvágott területek összekötése, megközelítés, műszaki tereptárgyak áthelyezése).
- szükséges-e ásatás megvalósítása
- a munkálatok alatti időjárási viszonyok
Mindent összevetve akár 4-5-szörös lehet az építési összköltség közötti különbség, de jellemzően általában a kétszeresen belül marad. Nagyobb eltéréshez már extra körülmények kellenek (vagy nagy csalás, sikkasztás, korrupció).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!