Gyurcsányék bezárnák a vasútvonalak nagy részét, ha hatalomra kerülnének?
A honlapjukon közzétett programjukból idézek:
"A vasúti közlekedés jóval költségesebb, költségeinek 15 százalékát fedezi a jegybevétel, amíg a távolsági autóbusz-közlekedésnél ez több mint 50 százalék. A Demokratikus Koalíció ezért kezdeményezi a közlekedési szerkezet átalakítását. (…)
A vasutat fokozatosan autóbusz közlekedéssel lehet kiváltani, amennyiben javuló minőséggel vonzóvá tehető az utasok számára."
Igen, de nem pótolnának buszokkal.
Nem szabad rájuk szavazni.
Én vasútpárti vagyok, Gyurcsányék, meg a baloldal mindig is vasútellenes volt.
Fejlesztés helyett csak romboltak.
A villamosított vasútvonalakon a személyszállítás, sokkal környezetkímélőbb, mint az autóbusz.
Emellett, ha megvan csinálva rendesen a pálya, akkor gyorsabb is.Pl: a vonat 120-160 km/h-val mehet, a busz viszont kevesebbel.
Szerintem inkább buszról kellene átszoktatni az embereket a vonatra.
Na most függetlenül attól, hogy Gyurcsány mennyire vállalhatatlan politikus, és hogy a követkző ezer évben nem fog még egyszer kormányra kerülni, a vasúton tényleg van bőven átszervezni való.
Ez jelent szervezeti átalakítást, pályafelújítást, gépparkcserét, és ha tetszik, ha nem, a túl kisforgalmú szárnyvonalak bezárását is.
Nem vagyok sem Gyurcsány-fan, sem baloldali, de a kisforgalmú vasúti szárnyvonalak nagy részét valóban be kellene zárni. Eljárt felettük az idő és kész.
A Fidesz nagy kampánnyal újranyitott néhány korábban bezárt vasútvonalat, aztán járatnak rajra napi két pár személyvonatot. Minek???
Naponta nem utazik az egész vonalon ötvennél több ember. Azok többsége is vasutas vagy nyugdíjas, tehát nem fizet semmit a jegyért.
Vasúti közlekedés az elmúlt 20 évben valóban versenyhátrányba került. Főleg azért mert lassú és egyes esetekben drágább... De ez már megváltozott, lassúsága ellenére is megéri a vasút fenntartása, ugyanis lényegesen olcsóbban lehet ott tranzit forgalmat lebonyolítani...
Az energia árak emelkedése és a környezetszennyezés visszafogása érdekében egyre kifizetődőbb és egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kötött pályás járművek használata.
Ami jelenleg pénz kidobásnak tűnik az 10 év múlva már komoly fejleszteni kívánt érték lesz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!