Miért nem tiltják be teljesen a politikai reklámokat?
A reklámok a politikában nem a termék bemutatására, hanem a színtiszta manipulációra szolgálnak.
Legyen az egy ház oldalán egy hatalmas "IGEN" és egy politikus pofája, vagy legyen az egy "Jobban teljesít" szlogen. Mi szükség van ezekre? Miért nem tiltják ki teljesen a fizetett politikai hirdetéseket?
A kedves szavazó legyen szíves a párt rendezvényei(tüntetések, mozgalmak), törvényjavaslatok, beszédek alapján eldönteni hogy kinek a neve mellé teszi az x-et.
A kedves politikus legyen szíves aktívan hozzájárulni a haladáshoz, ne legyen neki elég plakátokat nyomtatni.
Rengeteg adópénzt visz el teljesen feleslegesen.
A kis pártoknak amúgy sincs erre végtelen tőkéje, ők eddig is inkább a tüntetésekkel, mozgalmakkal szereztek szavazókat.
Én értem a kérdést, de nem egyszerű megmondani, hogy mi lenne a helyes.
Elméletileg a plakátok az emberek tájékoztatásának eszközei, tehát a pártok programjainak egy-egy lényeges részét kellene közvetíteniük az emberek felé, hogy azok jobban megismerhessék a pártok programjait. Így ha azt írja ki egy párt, hogy "Mi azt tervezzük, hogy megadóztatjuk a levegővételt", és ez valóban a programjuk részét képezi, akkor ez hasznos, mert az emberek megalapozottabb döntéseket hozhatnak. Legalábbis valószínűleg jobb, mintha megtiltanánk a pártoknak, hogy a jövőre vonatkozó terveiket kommunikálják az emberek felé.
Viszont valóban szeretik ezt a pártok úgy használni, hogy csak hangzatos szlogeneket dobálnak fel, neves tervezőkkel terveztetnek plakátokat, egész kampányokat, ami már nem feltétlenül a pártprogram közvetítését szolgálja, inkább egyszerű reklámhadjárat. Ez valószínűleg tényleg nem hasznos.
Viszont nagyon nehéz ezt szabályozni, hiszen reklámonként külön lehetne vizsgálgatni, hogy lényeges dolgot mutat-e be vagy csak szükségtelen önreklámozás. Legalábbis én nehezen tudom elképzelni, hogy pl. a Kúria tanácsa összeül és megvitatja, hogy akkor most jobban teljesít-e (vagyis az eddigi helyes politikára való figyelemfelhívásról van szó) vagy nem (csak önfényezés).
Talán itt is az lenne a megoldás, ha az embereket tanítanánk meg arra, hogy ki tudják szűrni a lényeget a propagandából.
A kérdés teljesen világos, nincs mit nem érteni rajta: miért nem tiltják be teljesen a politikai reklámokat?
1. Általában, ha valamit csak tiltással lehet szabályozni, ott baj van. Vagy a tiltó azt hiszi, diktátorként viselkedhet, vagy a közösség képtelen másképpen dolgokat elfogadni.
2. Általában, emberek és csoportok az érdekeik szerint cselekednek. E cselekvésnek két dolog szabhat gátat. Egy nagyobb erő, amely megakadályozza a cselekvést, vagy az önkontroll, amely morálisan nem engedi azt.
3. Ezekből kiindulva, világos, hogy a politikai elit erős érdeke a politikai reklám, önkontrollja nincs, hiszen hatalmat akar, "betiltó" pláne nincs, hiszen ő sokkal erősebb. Elvileg úgy lehetne "betiltó", hogy a tömeg összefog és nagyobb erőre tesz szert. De ebben az esetben fölösleges az energiát a reklámokra pazarolni, egyszerűen el lehet zavarni a reklámozót.
A kérdésben tehát ott a naivitás, hogy a kérdező azt hiszi, létezhet "betiltó". Nem létezik. Csak erős hatalmú reklámozó és azokat benyaló (vagy mellettük elmenő) tömeg van.
Gondolj 5 dologra, ami Magyarországon be van tiltva. Nem akarok segíteni, úgyis tudsz magadtól is kapásból öt ilyen dolgot. Aztán gondold át, hogy a tiltás mellett, a tiltás ellenére léteznek-e ezek a dolgok, vagy pedig hatásos volt a tiltás és az emberek engedelmeskedtek az államnak.
Na, ezért teljesen mindegy az is, hogy szabad-e politikát reklámozni vagy nem. Ha nem volna szabad, akkor is megcsinálnák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!