Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A reklámokban miért van még...

A reklámokban miért van még mindig ilyen apartheid, rasszizmus az európai országokban?

Figyelt kérdés

Az összes európai országban (kivéve Angliát és Hollandiát, de ott se nagyon más a helyzet még) a reklámplakátokon, tévéreklámokban kizárólag fehér emberek vannak, sehol egy feka vagy kínai "csak úgy", csak akkor jelennek meg ilyenek, ha valamiért sztereotipikusan azt az embercsoportot kell szimbolizálniuk pl. a Knorr kínai szószpor reklámban a kínai étterem szakácsa.


Ha egy Európában népszerű, távol-keleti márkát (pl. Samsung, LG) reklámoznak, akkor Európa számára elkészítenek fehér embereket szerepeltető reklámokat, pedig az eredeti koreai reklámokat kéne adni leszinkronizálva, koreai emberekkel.


Te magyarként hogyan fogadnád azt, ha mondjuk egy magyar termék népszerű lenne Koreában, és ott a magyarországi reklám helyett helyi emberekből álló reklámot forgatnának neki, mintegy szőnyeg alá söpörve azt a tényt, hogy a termék a magyar nép érdeme?



2013. nov. 6. 21:16
 1/8 anonim ***** válasza:
87%

Én teljes normálisnak tartom , hogy Afrikában a magyar túró rudit, vagy a kolbászt feketék reklámozzák.


Anyagi okai is vannak, illetve milyen lenne már, hogy egy etnikailag teljesen fekete országban, egy fehér reklámoz valamit, csak mert a fehérek találták fel azt.


Minek kell ilyenen fennakadni?


Ez nem rasszizmus.

2013. nov. 6. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
54%
Elképzelhetetlenül nem érdekel, hogy fehér ember reklámozza-e a terméket.
2013. nov. 6. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
24%
kérdező jó buta ballibsi vagy, mindenbe a rasszizmust látod, ez már beteges! pedig ezek a reklámok tiszta marketing alapból olyanok, amilyenek, mindenhola földön! csak te buta libsiként csak a rasszizmusra gondolsz, alig várod már hogy valakiket lerasszistázz!!!
2013. nov. 6. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Ez marketing, nem rasszizmus.

A megszólított célcsoportot próbálják szimbolizálni, így például furcsa lenne, ha egy fiatal fekete férfi reklámozná a prosztata tablettát vagy egy cigány a Volvo limuzinját.

Kozmetikai szerek reklámjaiban pedig szoktak feketék, ázsiaiak is szerepelni, ott szélesebb, nemzetközi a célközönség.


Amerikában is megfigyelhető ilyen a filmekben. Például a konzervatív vidékieknek szóló sorozatokban inkább fehér színészek vannak, a városi, liberális fiataloknak szóló műsorokban pedig mindig van egy zsidó, egy fekete és egy meleg főhős is. Ezért például furcsa, hogy a Friends-Jóbarátok sikersorozatban nem volt fekete az egyik szereplő, de az még a 90-es évek volt. Ha ma forgatnák, egyikük biztosan színesbőrű lenne.

2013. nov. 6. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
55%
Te tisztában vagy egyáltalán a rasszimus jelentésével?
2013. nov. 6. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
38%
Ekkora hülyeséget is régen olvastam. :D
2013. nov. 7. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Tökre nem érdekel az egész. Az ár és a minőség a lényeg.
2013. nov. 7. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Andizsuzsi ***** válasza:
A magyar termékek nem a magyar nép érdeme. És nagyon örülnék, ha egy magyar termék népszerű lenne pl. Koreában, legkevésbé sem érdekelne, hogy milyen bőrű emberek reklámoznák.
2013. nov. 7. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!