Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szegregált oktatást be lehetne...

Szegregált oktatást be lehetne vezetni? Lehetne több pénzt adni az iskoláknak?

Figyelt kérdés

Egyetemista vagyok, kémia-matematika tanárnak készülök (készültem volna). A nyári gyakorlatomat ezen a héten letöltöttem. A tapasztaltak után már nem akarok erre a pályára lépni.


Egészen máshogy fest ma egy általános iskola és benne a tanár feladata, mint ahogy én azt 10 éve a saját iskolámban láttam.


A héten ügyeltünk csak a gyerekekre. 34 alsós diák volt, köztük 3 mozgássérült, jópár 70 IQ alatti (SNI-s) és számtalan cigány.

Szinte minden nap volt olyan feladatom, amitől a gyomrom fordult ki. Az egyik mozgássérült gyerek majd minden nap befosott, nekünk kellett őt kimosnunk. A másik gyereknek a kezéből konyhakést kellett kicsavarnom. A harmadik gyereket kilómétereken át üldözhettem az iskola területén kívűl át a zebrán, míg beértem (gondolt egyet és elszökött)...

A feltételek egyszerűen csapnivalóak. Takarítónő nyáron nincsen, tehát a wc-t el lehet képzelni mennyire bűzlik már a tanítási szünet első hetében (a kedves, okos cigány gyerekek még véletlenül sem találnak bele a csészébe, pláne nem húzzák le a wc-t).

Kinnt 35 fokos hőség, árnyék nincs (a fákat kivágták mert balesetveszélyes). Bennt meg az egész épület bűzlik a húgyszagtól és a szarszagtól...

Nincs egyetlen társasjáték, de még egy nyomorult gumilabda sem (ami van az iskolának, azt gondosan kulcsrazárt szekrényben őrzik, mert azért a tesitanár a felelős, neki el kell majd vele jövőre is számolnia)


Az egész egy irtózatosan nagy katasztrófahelyzet.


2013. jún. 22. 04:24
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Kérdező! Ne hagyd ott a képzésed. Persze elhiszem, hogy ez maga lehetett a pokol, de ahogy írtad többet ilyen gyakorlatod nem lesz. Nem igazán értem miért nem a mellépisálós gyerekkel takaríttattad össze a mocskát. ha a szülő esetleg felháborodna jöjjön ő takarítani a kölyke után. A munkakörödben kétlem hogy ez benne lenne. A mozgássérült gyerek. Azzal sajnos nem lehet mit kezdeni.

Szegregált oktatás jelenleg be van vezetve. Csak középiskolai szinten. Általános iskolákban tényleg ótvar a helyzet. Szakiskolákban is. Innentől felfele viszont már igényes tanulók vannak.

2013. jún. 22. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Az oktatás-nevelés egy elég összetett és bonyolult problémakör, amiben sajnos nincsenek "egymondatos" megoldások, hanem szinte végtelen szakmai viták minden területen. Csak hogy a legutóbbit említsem, rengeteg pedagógus tiltakozik (mindhiába) a kormány azon döntése ellen, hogy a következő tanévtől kötelező lett megkezdeni az első osztályt azoknak a gyerekeknek, akik augusztus 31-égi betöltik a 6. életévüket. Nem tudom, ki találta ki ezt, és mivel indokolta, de tudomásom szerint nem kérték ki a szakmai fórumok véleményét, ami súlyos hiba.


Hasonló probléma a tanulási és a magatartási zavaros gyerekek integrált nevelése is, mert maga az elképzelés elvileg nem rossz; csakhogy gyakorlatilag az átlagpedagógus nincs erre felkészülve, képezve. Minden osztályban, ahol pl. SNI-s gyerekek vannak, bent kellene ülnie egy fejlesztőpedagógusnak. (Persze erre nincs pénz, mint ahogy szociálpedagógusokra sincs, pedig elvileg minden iskolában kellene, ha jól tudom.)

[70-es IQ alatti gyereket viszont most is kötelezően speciális iskolába kellene irányítani, elképzelni sem tudom, hogy fordulhat elő, hogy normál iskolába jár.]


A mozgássérült és a roma gyerekek integrált nevelése szintén nem egyszerű dolog; utóbbihoz léteznek különféle tanfolyamok, képzések, de nem sokan élnek ezzel a lehetőséggel. Akik viszont igen, azok nagyon szép eredményeket érnek el, ill. azok az iskolák is, akik részt vesznek/vettek roma integrációs programban.


Lehetne még sorolni a problémákat, mint pl. a korszerű oktatási eszközök hiánya, de még az alap taneszközöké és felszereléseké is. (Nem egy iskolában a tanárok maguk veszik meg a fénymásolópapírt, a krétát stb.)

Szóval a magyar közoktatás helyzete valóban elég katasztrofális, ha nem rózsaszín szemüvegen át nézzük.


De szerintem te most nagyon kifogtad, belecsöppentél a sűrűjébe. Azért jó ha tudod, hogy nem ez a jellemző helyzet. A nyári ügyeletekre mindig is a problémásabb gyerekeket viszik a szülők, legalábbis néhány kivételtől eltekintve; a jobb családi körülmények között élők, a kevésbé problémásak nem veszik igénybe ezt a lehetőséget. (Sokan pont azért, mert az elmúlt évtizedekben már ez a tendencia volt tapasztalható; és inkább megoldják máshogy a gyermek felügyeletét, de nem viszik agresszív, verekedős stb. gyerekek közé a sajátjukat.)


A másik, hogy nem tehetné meg az iskola, hogy ne legyen takarítónő. Amíg gyerek van, sőt, amíg a pedagógusok dolgoznak (általában július eleje), addig kötelező a takarítás is. Plusz a portás is, aki például nem engedné ki a gyereket az iskola területéről, merthogy ez az egyik feladata. Ha nincs portás, be kellett volna zárni az ajtót/kaput, megelőzve így a szökéseket; nem mellesleg az ott dolgozó pedagógusok felelőssége, ha a szökött gyereknek bármilyen baja történik. De akiket te láttál, láthatóan már kiégett, megfásult, vagy felelőtlen emberek.


A wc-problémára visszatérve: ez sajnos általában jellemző az iskolákban. Nem véletlenül kötelező a wc-ket naponta többször takarítani. (A folyosókat felmosni is.)

Egy ismerősöm iskolaportás, náluk is sokat panaszkodtak a takarítónők, hogy a gyerekek mennyire trehányak. Erre ő nagybetűkkel kinyomtatott egy régi kis "versikét", és kiragasztotta a wc-k fölé a falra:

Ha rövid a kuk@c, közelebb kell állni,

nem kell a wc-ből Balatont csinálni.

:D

A gyerekek persze kívülről fújták a rigmust; azt nem tudom, hogy a célzási képességük javult-e. :D


Az viszont biztos, hogy egy tanártól nem várható el, hogy önellátásra képtelen tanulókat lásson el (cipőfűzés, öltöztetés, fenéktörlés, mosdatás stb.) Nem ez a dolga. Még a kezdő kis elsősöknél rendben, néha elkél a segítség, de ez is inkább csak a kislétszámú, családias hangulatú iskolákban jellemző.


Én azt javaslom, hogy ne ez alapján az egy hetes negatív tapasztalat alapján dönts. Gondold át alaposan, hogy egyáltalán miért ezt a pályát választottad, tisztában voltál-e legalább a nehézségek egy részével stb.

Tényleg elég rosszak a körülmények, de a most tapasztaltaknak egy részével te matek-kémia szakosként nem fogsz találkozni. (Az eszközhiánnyal, és a pályakezdő 90-100 ezres fizetéssel igen... Viszont reálosként nem lesz problémád az elhelyezkedéssel, sőt, még válogathatsz is az iskolák között, mert már most is elég kevesen vannak reálszakosak, pár év múlva pedig nagy hiány lesz... Sajnos ezt is úgy próbálják megoldani, hogy lejjebb vitték a felvételi pontszámokat, pedig ezzel megint csak azt fogják elérni, hogy egyre alkalmatlanabb emberek kerülnek a pályára.)


Nem tudom, szabadon választhattad-e meg a gyakorlat helyszínét; ha igen, ne menj oda többet, keress normálisabb iskolát. Ha nem volt választási lehetőséged, és esetleg majd később is vissza kell menned ugyanoda, akkor sem lesz ennyire negatív tapasztalatod többet, mivel ismétlem, a nyári ügyelet nem olyan, mint tanév közben.

2013. jún. 22. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
9%

Lehet jó kémékus vagy biólógus lenél de szar tanár ezel a hozá állásal énse lenék alakalmas tanarnak mert kikészitenek a hüjék.

A értelmi fogyikat most is speckó sliba rakják.

Van munka védelmi felügyelőség stb jelentsd fell hogy nem rakaritanak ott ami kőteleségük lene.

Gonolj bele milene ha 30 válagoatot ijen gyerrekből álna egy osztály oda legszarabak menének tanitani akiket máshova nem vetek fell . Ezel csak gond lene késüb velük ha kikerulnek a süliboll.

Amuogy mejik tesztel álapitotad meg hogy az iq ujuk 70 sincsen?

2013. jún. 22. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

13. válaszoló nem zavar, hogy a rendszer szisztematikusan pirossal aláhúzta az egész tetves irományodat?


Kémia-matek végzettséggel tényleg kapkodnak majd utánad az iskolák, persze ha jó szakember vagy. Egyébként bőven el lehet helyezkedni az oktatási rendszer egészen más területein is.

2013. jún. 22. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:

Berta W.


Persze, hogy bonyolultabb a probléma, én csak egy kis részét láttam. A tanév biztos mást tartogat majd számomra. A tanulmányaimat nem hagyom abba, csak éppen nem tanításra fogok készülni ezek után.


Amúgy szóba került, hogy miért nincs takarítás és miért nincs portás. A válasz: portások közfoglalkoztatottak voltak 5 hónapos szerződéssel, lejárt a szerződés, majd ha kap az iskola újabb közcélú státust, akkor majd lesz megint portás és ugyanez a gondnokkal is a helyzet. (Tizenéve még a gondnok az iskolában lakott...csakhogy adjak a bezzegazénidőmben hozzáállásnak).

Takarítókat pedig egy cég küldött, akivel szerződést bontott az állam és majd pályáztatnak és országosan fogja elnyerni valaki ezt a feladatot...majd valamikor...

Tavaly még a konyhásnénik mentek át nyáron takarítani állítólag, de januártól ők maradtak önkormányzatiak, az iskola meg ugye állami lett, úgyhogy idén már nem takarít senki...


Kapu bezárása...hát igen, de azon a napon amikor a szökés volt éppen tanévzáró értekezlet is volt, ami azt jelentette, hogy vagy 50-en jártak ki-be...


Nem magamért aggódom amúgy. Olyan állást fogok keresni magamnak, ahol megbecsülnek és én is a lehető legjobbat tudom kihozni magamból. Ez pedig nem egy ilyesféle iskola lesz valószínűleg.


De egyszer majd lesz nekem is gyerekem. Leginkább ez járt a fejemben, amikor ott voltam az iskolában...hogy én a sajátomat innen menekíteném, amilyen messze csak lehet. De vajon, ha már minden iskola ennyire leromlik és már nem lesz hova menekíteni, akkor mit csinálok?

És mi van azokkal a sokkal jobb sorsra érdemes gyerekekkel, akiket ezekkel zárnak össze nap, mint nap és ilyen körülmények között kell felnőniük és eljutniuk a középiskoláig?


Mert igen, írta valaki, hogy középiskolától már működik a szegregáció. DE! Odáig el is kell jutni. Mire oda elér egy diák már 14-15 éves és addig szenvednie kell?



Másik válaszoló kérdezte, hogy milyen teszttel állapítottam meg az IQ szintet. Nem én állapítottam meg, hanem a tanárok, tanítók mondták, hogy ennek meg annak a gyereknek mennyi az IQ-ja bizottság által meghatározottan és SNI/a-s meg b-s, (ezeket a fogalmakat csak most tanultam ki) az meg autista, a harmadik mutista etc... (gyakorlatban még nem találkoztam soha sérült gyerekkel és nem is informálódtam róluk). Mindig is úgy voltam vele, hogy a sérült gyerekekkel való foglalkozás egy másik szakma. Ez nem rám tartozik.

2013. jún. 22. 11:52
 16/17 anonim ***** válasza:
Igen el kell jutnia a gimnáziumig. Ami megoldható könnyen ha eleve elit általános iskolát választasz, nem nehéz ilyet találni. Minden városban van egy nívósabb hely. Ha ez nem is sikerülne és egy közepesebb hírűbe kerülne a csemete akkor meg a szülő felelőssége, hogy az iskola mellett kellőképpen szorgalmazza az otthoni tanulást. Ha a gyerkőc tehetséges akkor minimális rásegítéssel baromir könnyedén belejut egy jobb középsuliba. Nem az iskolákkal van baj hanem a szülőkkel. Az a kis pulya sem rohangálna ki a suliból ha otthon megtanították volna erre. Úgyhogy nem is jó iskolát kell keresni hanem jó környéket. Szabolcs, Borsod és sajnos Hajdú-Bihar is a lista legalján van.
2013. jún. 22. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Ok ha aspergeni autizmusrol van szó akor atanulásba nem akadályoza az állátalánosan vett autizmus mellé meg általába egy szépkis agysérülis jár ezért derül ki.

De akor te most egy kisegitőbe voltál gyakornok?


14 es eltaláltad nem érdekel.

2013. jún. 22. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!