A pedagógus életpálya modellel párhuzamosan bevonnak több tanárt is pl az egyszakosokat is?
Így van. Az egyes válaszoló elég rég nem láthatott belülről egyetemet.
Régen volt, hogy 4 hónap alatt elvégzett valaki egy új harmadik, negyedik szakot...Ma már minimum 5 év és félévente 200 ezer, tehát minimum 2 millió (plusz egyéb kiadások). Mégis hol térül ez meg a tanári fizetéseket látva?
Amúgy a kétszakosok közül is sokan vannak, akik egyszerre több iskolában kénytelenek dolgozni pl. kémia-biológia
2 éves képzés egyébként max. azokra vonatkozhat, akik a főiskolájukat egyetemire akarják kiegészíteni, de az nem új szakot jelent, hanem adott szaknak az emelését.
A kérdező és a második válaszoló is rosszul tudja. Lehet, hogy ő nem rég látott egyetemet, de elképzelhető, hogy csak a szórakozóhelyet és a mellékhelyiséget látogatta felváltva.
A helyzet az, hogy akinek már van valamiből tanári képesítése (tehát Bsc és Msc) annak maximum (!) 5 félévig kell járnia egyetemre vagy főiskolára. Ugyanis kb. minor szakot fog tanulni és nem fogják vele végigtanultatni újra az egész pszichológiai modult, viszont az iskolai gyakorlat az minden új szaknál kötelező.
Olyan pedig nincs, hogy a főiskolai szintet egyetemire emeli, mert a bolognai rendszerben (azt nem tudom előtte mi volt) nincs különbség főiskolai és egyetemi tanári diploma között. Ugyanannyit ér. Onnan tovább már csak a doktori képzés van, ami legjobb tudomásom szerint már valóban csak az egyetemeken lehetséges de ott se mindegyiken és mindenből. Azt, hogy az ő diplomájuk többet ér mint másé, az eltések hiszik csak, aztán mikor találkozok némelyikkel, szegények egy értelmes szót nem tudnak artikuláltan kimondani, köszönni meg persze nem tanítják meg őket. Az más kérdés, hogy a jövőbeli munkaadó mit vesz figyelembe. De általában ők is a tanulmányi eredményt figyelik és nem elsősorban a képző intézményt (kivéve a volt eltések ugyebár, mert beléjük nevelik, hogy ők különbek, pedig mennyit tudnék mesélni az eltés oktatási színvonalról, hej...). Egy Miskolci Egyetemet vagy egy Egri Főiskolát - de lehetne még sorolni, csak kiemeltem két vidékit, ahol jó tanárképzés folyik, mondhattam volna még a Debreceni Egyetemet és a Nyíregyházi Főiskolát - ugyanazon a szinten kezelnek, mint egy Eltés diplomát. Az említett kivételt leszámítva.
ÁHHHH
De utálok ilyen okoskodókkal vitatkozni.
Mondd már el akkor, hogy az általános iskolai tanár és a középiskolai tanári pálya miét is válik külön? Miért kell egyetem a középiskolához és miért elég a főiskola az általánoshoz.
A képzés hosszához pedig: nem a pedagógia-pszichológia modulok miatt kellett az első szakot sem olyan sokáig végezni (azok félévente csak egy-egy tárgyat jelentettek), hanem maguk az alapszakok stúdiumai azok, amiket akárhogyan is akarsz, nem tudsz besuvasztani 5 félévbe...minimum 8 kell hozzá...
Na persze, ha zseni vagy és egy félév alatt letudod a teljes egyetemes történelmet (pl) és ehhez persze megszerzed az engedélyeket is (mármint, hogy az egymásra épüléstől eltekintenek a tanárok), akkor akár egy év alatt is lehet mondjuk egy új szakod.
Na jó hagyjuk, inkább nem kattintok többé erre a kérdésre...
Közöd nincs a felsőoktatáshoz. A bolognai rendszerben ninccs különbség az egyetemi és főiskolai tanári diploma között. Ez már abban is megnyilvánul, hogy a tanári gyakorlatodat (tehát ami a képzés része) ugyanúgy végezheted középiskolában.
Kerestem leírást az Egri Főiskoláról, de ott még feltöltés alatt van, ezért bemásolom neked a Nyíregyházi Főiskola leírását pl. az említett történelemtanári mesterszakról:
"A mesterszak elvégzése után hallgatóink okleveles történelemtanári diplomát kapnak, ami lehetővé teszi számukra az ALSÓ - és KÖZÉPFOKÚ oktatási intézményekben való tanítást. A kutató munka iránt érdeklődők doktori iskolával rendelkező egyetemen folytathatják tanulmányaikat."
A közoktatási törvényben ugyanez szerepel, magyarul ha valaki megszerzi a mesterdiplomát, akkor taníthat középfokú oktatási intézményben. Ennyit erről.
A másik téma, ami számomra jól bizonyítja, hogy te is rég láthattál tanári képzést: A kutyát nem érdekli, hogy mennyi idő alatt tanulod meg az egyetemes történelmet. Mert jelenleg az 1. tanári diploma megszerzésénél is úgy van, hogy pl. magyar az alapszakod, de töri a második, akkor te kb. a felét fogod tanulni annak, amit egy töri alapszakos tanul! Még záródolgozatot se kell írni és záróvizsgáznod se kell töriből, csak magyarból.
Ugyanez a helyzet, ha már van tanári diplomád és egy 3.-at szereznéd. Az alapképzés rövid, a mesterképzés is (2+1 félév).
"Mondd már el akkor, hogy az általános iskolai tanár és a középiskolai tanári pálya miét is válik külön? Miért kell egyetem a középiskolához és miért elég a főiskola az általánoshoz. "
Ma már csak nevükben vannak főiskolák. Alapszak van 3. év plusz 2. év mester képzés. Alapszakkal nem is lehet tanítani.
Nem tényleg nincs közöm a felsőoktatáshoz. Éppencsak 2003-ban végeztem el két szakot történelem-biológia és 2010-ben elkezdtem egy harmadikat matematika, amit 8 szemeszteren keresztül kellett volna járnom, ahhoz, hogy papírom legyen róla. Havi 200 ezerért... Inkább otthagytam, ennyit a 8 éves tanári pályán lévő nettó 97 ezer forintos fizetésemből nem tudok kifizetni.
Na várom az okosok magyarázatát!
"Na várom az okosok magyarázatát!"
Nincs rá szükség. Már lejárattad magad a sok hülyeséggel. Te ráadásul nem is a bolognai rendszerben tanultál. Az előtted lévő leírta a lényeget. Tanári képzés szempontjából már csak formaság, hogy főiskola vagy egyetem. Nincs különbség köztük sem a képzési struktúrában sem a diploma értékében (akkreditáció ugyanaz).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!