Miért támogat a MÁV sportegyesületeket, szimfonikus zenekart?
Valaki elmagyarázná miért teheti ezt meg egy állami szervezet, mi szükség erre? A feladata az lenne hogy normálisan működő tömegközlekedést tartson fent, a bevételt pedig fejlesztésekre és állapotmegőrzésre fordítsa.
A sportegyesületek és a szimfonikus zenekar támogatása összesen 396 826 000 Ft kiadást jelentett csak 2012-ben ha jól látom. Vagy csak szerintem abszurd ez?
A MÁV egy vállalat, Zrt. ezért adóznia kell.
Az mindegy, hogy ki a tulajdonosa.
Lényeg hogy kőzpénzen teszi.
Ez a derék komcsokhoz nyulik visza ahol a cégek mind államiak voltak és gyakran támogatak ijeneket . Ezt hagyta rá a régi rendszer a máv meg nem akarja meg szüntetni mert pénzt szerezhet igy az ismerőseiknek a vezetők .
Amugymeg a verseny miat kell adót fizetniűk mert jogosulatlan előny lene.
Most halotam a hiradóban hogy egy 10 % haszonkulcsal dolgózó cég 27% át fizeti a bevételeinek adónak igy majd 3szor anyit fizet adónak mint a tulajdonosai nyeresége
Ebbe logika nem sok van, akármennyire törvényes ez így...
A sportegyesület nem fogja megtolni a lefulladt mozdonyt, és megint a jegyárakat fogják emelni hogy ne menjen csődbe az egész vállalat, még így fejlesztések nélkül is.
Versenyt nem teljesen értem, tömegközlekedés megoldása közfeladat lenne, vasútnak pedig nem nagyon van versenytársa. A busz társaságok pedig alapból hátrányban vannak, a máv-hoz mindenképp több állami pénz folyik be.
Európai jegyárak mellett, indiai színvonalon, államilag foltozott költségvetéssel működtetni egy vállalatot, és az adóját ilyenekre elszórni szerintem vicc. A kormány kezében is hasznosabb lenne, mint egy sportegyesületnél.
"Magyarország a 2011-es költségvetésben szigorúan közösségi közlekedésre 240.153,0 millió forintot költ, ebből a vasút 181.153,0 millió forint, a Volán 27.000,0 millió forinttal, a BKV 32.000,0 millió forinttal részesedik."
Ha! Ha! Ha! Miből adózik a MAV? A veszteségeiből? Mikor volt nyereséges? Mióta kell a veszteség után adót fizetni?
Az 1 + 1% felajánlás csak a magánszemélyekre vonatkozik. Egyébként pedig tök mindegy hogy veszik ki a pénzt. A keleti PU-t pl. 10 évente iszonyat pénzekért felújítják és folyamatosan omladozik a vakolata. Az én házamat 30 éve vakoltattam és még 30 év múlva sem fog úgy máladozni, mint a Keleti 1 évvel a vakolás után. Kopp. Kopp. Említhetném még a soha el nem készülő metró költségeit. Metrót utoljára a Kádár rendszer volt képes kivitelezni Magyarországon. Esetleg említhetném az útépítések x*-es költségeit. Említhetném, hogy a nyugdíjrendszerben az állam a befizetések 40%-át nem képes visszafizetni a nyuggernek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!