Belebukna 2014-ben a Fidesz, ha eltörölné a 65 éven felettiek ingyenes utazását?
"A világ harminc országában futottak Ikarusz buszok évtízedekig"
Mindezt miért? Mert csak mi gyárthattunk buszt, így vagy megvették az Ikarust, vagy nem volt buszuk.
Ma miért nem exportálunk? Mert nem csak tőlünk vehetik meg a szart.
Picit, azért nézz utána pl a Rábának mennyi helyen használták a Volvo, Mercédesz stb teherautó helyett szintúgy a lesajnált Ikaruszt amik voltak minden országban. Vagy a Pannonia motor amiért még most is megőrülnek külföldön.
-Milyen az ország helyzete arról végképp nem a nyugdíjasok tehetnek hanem azok akik húsz éve ugyanúgy ott csücsülnek a parlamentben esetleg csak a színeiket váltva. A Fidesz NEM ebbe bukna bele hanem Orbán hatalom mániájába.
"Az Ikarusz buszok egyszer nem voltak rosszak "
Jaja, nem voltak rosszak de nem voltak jók sem... Megközelítés kérdése.
Ahogy mindenki oda-vissza van a Ganz mozdonyoktól-járművektől, közben a 70-es évek végén nyugaton már bőven IGBT szaggatós járműveket gyártottak, a Ganz pedig 89-90-re izzadt ki magából egy prototípus IGBT-s metrót, ami össz életében kb 3x annyit volt szerelés alatt mint amit futott. Üzembiztos soha nem volt.
Mégis mindenki maga alá vizel, ha a dicső ganz metróról hall...
Sok itt a süket duma. A nyugdíjasok igenis szálljanak be valamivel a közlekedésbe! (MÁV, Volán, BKV, helyközi buszok)
Európában CSAK nálunk ingyenes a 65+ nyuggerek közlekedése!
Sem Albánia, sem Bulgária, sem Görögo. ,se sehol máshol nincs ingyenes utazása a nyugdíjasoknak!
Akkor ezek szerint ezek a külföldi nyugdíjasok nem "építettek" országot?
Amúgy lehet megbukna ezzel. Nem is csoda, hogy az összes kormány nálunk az ő kegyeiket keresi. Kádári ország vagyunk még mindig.
" Mert csak mi gyárthattunk buszt, így vagy megvették az Ikarust, vagy nem volt buszuk.
Ma miért nem exportálunk? Mert nem csak tőlünk vehetik meg a szart."
Csak ma már még szart se tudunk eladni, mert az sincs! Amúgy mag annyire nem voltak hitványak ezek a dolgok, amiket itten lekörmölgettél unalmadban, persze a szocialista ipar nem tudott olyan anyagminőséget előállítani ami a nyugati színvonal volt.
Mint a huzat!
(Ironikus, hogy ez lenne az egyetlen értelmes húzása.)
Persze, hogy belebukhatna. Ahogy abba is, ha hírtelen ötszörösére emelné az adókat, vagy visszafelé szivattyúzná a Duna vizét. Csakhogy nem akar ilyet tenni.
A mai vonatok 16%-a gyors vagy sebesvonat, esetleg IC. A 65 év felettieknek tehát marad a többi 84%, hogy olyan vonaton utazzanak, amin nem kell semmit fizetniük.
Általános áremelés helyett ezt a megoldást találták ki, hogy csak az fizessen többet, akinél érzékelhető plusz is van mögötte (nem újonnan, hanem a sima vonatközlekedéshez képest).
Igen, minden áremelés rossz az embernek és az lett volna a legjobb, ha most sem kell emelni a jegyárakat, így is nagyon magasak. De a személyszállítás veszteséges és sikeresen eladta mögüle az előző kormányzat a MÁV CARGO-t, a teherszállítási részt, aminek ki kellett volna termelnie a hiányzó jegyárakat - ahogyan más országokban történik. Egyéb megoldásként állami pénzből lehetne még többet odatenni - de nem lehet, még a mostani nagyon alacsony hiányunkat sem fogadják el az uniós bürokraták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!