Érdemes lenne a cigányoknak saját iskolákat építeni vagy ez tovább rontaná a társadalmi viszonyokat?
Lózung gyár vagy!
"A szegregáció sehol a világban nem működött.
És az ami most van az hibátlan, ragyogó, csak tönkre akarjuk tenni! Ugye?
" Amerikában is az afroamerikai szegregálás sikertelen volt. Idővel nem csak ők kerültek oda, hanem a szegényebb népcsoportúakból is, illetve a továbbtanulási esélyük szinte zéró volt.
Ez csak picsogás. Itt sem csak a cigányokra kell kihegyezni a rendszert, hanem minden olyan gyerekre aki képtelen egy olyan szocializálódási modellben élni ami tiszteletben tartja a többség érdekeit azt a talán szörnyű esetet hogy az iskolában tanulni kell!
Sokan 100e reket fizetnek egy egy nyelv megtanulásáért amit ingyenesen elkezdhetne sok sok gyerek, ha hagyná a renitens kisebbség. Tisztán látszik hogy ez a kisebbség nem érti meg hogy az ingyen tanulási lehetőség mekkora kincs, sőt akinek van hozzá affinitása azokat is lerontják. Az az, a társadalom számára hatalmas anyagiakban is kifejezhető kárt okoznak.
"Aki oda született az onnan kínkeservesen tudott tovább lépni az oktatási rendszerükben."
Pontosan! De te nem érted a lényeget ahogy a sok vad liberális sem! Tovább lépni csak az képes aki akar.
Aki akar azt meg nem kellene engedni hogy visszahúzza néhány renitens, mert megtörik az akarat és az érdeklődés!
"A többszörösét kellett produkálnia, mint egy elit iskolában tanuló diáknak.
Nem kellene ha hagynák tanulni.
""Azt kellene megértetni a romákkal, hogy az együttélésért mindkét félnek tennie kell (azaz nekik is),
Szerinted akik tanulni akarnak azok nem tettek eddig is eleget? És még is hogyan érteted meg azzal a renitens tönkölt agyúval hogy ha már ő nem is akar tanulni, de hagyja a többieket. Ne telefonáljon órán, vagy játszon a telefonjával, kiabáljon szóljon be a nevelőinek stb stb ezzel rossz mintát mutatva az amúgy a tanulással élni kívánók ellehetetlenítésével.
"és az oktatás az lételemük, csak sajnos a roma társadalom nem értékeli az ilyesfajta tudást (tánc, ének, muzsikálás, élőmunkák-fizikai munkák számítanak), így kirekeszti az eziránt érdeklődőket.
Ez egy baromság!
Tudod rengeteg cigánygyerek van, sőt a 80% a olyan a cigányoknak akik képesek és akarják is az alapműveltség elsajátítását. Az az még csak nem is a társadalom számára lenne előny az a 10% renitens kiemelése a rendszerből, hanem maguknak a cigányoknak is. Hiába "tánc, ének, muzsikálás, élőmunkák-fizikai munkák iránti affinitás, ha nincs meg az alap műveltség. Nem lesznek képesek eladni magukat, tovább fejlődni stb stb. Hiába a szinte vérből serkenő jellegzetes harmónia alkotás egy cigány gitáros részéról abszuld autentikus módon, ha a kommunikációra képtelen rossz szocializációval beágyazott háttere képtelen kilépni a zárt közösségből hogy megmutathassa vagy megélhetésre válthassa. Nincs már a mai világban igény a buta fizikai munkára! Mert fizikai munkára szükség van, de már nem butára.
Ideje lenne megérteni a liberális agyaknak hogy igazán csak ők szegregálnak. Hiszen ha van egy osztályban 2 cigánygyerek akik agresszívak és követhetetlen mintát mutatnak a többi 15 cigánygyereknek akkor:
1, Sok a többségében tanulni akaró vagy hajlandó cigánygyerek is ezt a mintát fogja választani.
2, Nem csak a 15 magyart fogja visszahúzni, hanem a 15 cigányt is, aminek beláthatatlan következményei vannak.
3, Teljesen felesleges az oktatásba pénzt fektetni, ha a hatásfokát lefelezi egy szűk max 5% ban mérhető de ragályos mintát adó szubbkisebbség. (kisebbségen belüli kisebbség)
A kérdés tipikus példája a tömény demagógia által terjesztett tévhiteknek. Így nem lehet kérdést feltenni, mert semmiféle válasz nem lesz rá jó. Ugyanis nincs olyan, hogy egységes cigányság, magyarság, románság, stb. Az emberek sokfélék, az embercsoportok is sokfélék. Előbb mindig azt kell vizsgálni, mi a fő cél, ehhez képest milyen emberanyaggal dolgozunk, és számukra mi a leghatékonyabb módszer. Ezért lesznek esetek, amikor szegregálni kell (bizonyos időre, amíg olyasmit tanítunk, amit mások már tudnak), lesznek, amikor a szegregáció káros.
A lényeg az, hogy senkit nem lehet megkülönböztetni etnikai alapon. Az oktatás viszont azt jelenti, hogy gyerekek egy csoportjának hatékonyan tanítsunk meg valamit. Ha ebben a csoportban sokan lesznek, akik ezt már tudják, unatkozni fognak és elszabotálják az órát, vagyis nem lehet hatékonyan tanítani.
Aki erre a kérdésre jó választ akar adni, először össze kell gyűjtenie, mi mindent kell különböző ismeretek hiánya esetén tanítani. Aztán településenként meg kell vizsgálnia, milyenek a gyerekek ismeretei a leendő tananyaghoz képest. És a csoportokat (osztályokat) eszerint kell létrehozni. Mivel pedig tévedhetünk is, ki kell mondani, hogy ha egy gyerekről kiderül, hogy tudja azt a tananyagot, máris (tehát azonnal) át kell tenni egy magasabb szintre. A szegregáció tiltása azt jelenti, hogy ezt a gyereket nem szabad továbbra is alacsonyabb szintű oktatásban részesíteni.
Egy ilyen dolog jó megszervezése rengeteg tudást, nagy odafigyelést és folyamatos ellenőrzést igényel. A politika részéről pedig azt a védelmet, hogy nem pofázhasson bele bárki hozzáértés nélkül. Ha mégis van mondanivalója, keményen meg kell indokolnia, és ha sehol nem bukik el, akkor tekinthető érvényesnek. Amint ebben politikai szempont is érvényesül, azonnal hamis az egész.
"Előbb mindig azt kell vizsgálni, mi a fő cél,"
A fő cél az, hogy az 5% nyi barom aki szabotál őrjöng stb, ne fékezze a 95% tanulási folyamatát!
Ezt csak úgy érheted el, ha szegregálsz.
Ugyanis nem csak faji szegregálás léteik.
Ez esetben a szegregálás a hajlandóság alapján működik.
Az az, akik hajlandóak az oktatással kapcsolatos szocializációs minimumokat betartani. És akik nem.
Nyilván akik ne képesek azokat kell szegregálni és több helyről egy adott iskolában más speciális eszközökkel a szocializálódási mintáknak a betartására sarkalni őket. Csak aztán gondolkodni magán az oktatásukon.
És igen.
Létezhet egy másik szegregáció.
A legtehetségesebbek szegregálása, de ez már egy másik téma.
Az elv pofon egyszerű!
Nem versenyezhet a Trabant a BMW vel és a BMW sem az F1 el egy pályán, mert csak feltartják egymást.
Ha külön pályát kapnak, akkor a hatásfok, minden szegmens esetén javul!
"Milyen marhaság ez?Nekem voltak cigány osztálytársaim, igaz, nem sok, de normális gyerekek voltak.Egyetlen közös és kissé rossz szokásuk volt, hogy rengeteget beszéltek,
Nyilván egy általános tendenciával szembe egy kétséges egyéni tapasztalat ami nem butaság.
Mellesleg! Hány éves is vagy?
Mert ugye a múltrendszerben tényleg nem volt ekkora gond.
Viszont mára kialakult egy réteg akiknek a szocializálódása egyszerűen katasztrofális.
Ezt nem én állítom, hanem a magyar ez irányú felmérések.
Na most!
Azokat a cigánygyerekeket akik nem szocializálódtak rosszul vagy még menthetőek, miért rontsák el azok akiknek speciális segítségre lenne szükségük a szocializálódásuk félresiklása miatt?
Elmesélek egy történetet.
Amikor általános iskolás voltam, az osztályunk harmada (18-ból 6 fő) cigány volt. Elsőben lebukott hozzánk egy, másodikra bukott egy. Két osztály volt, A és B, a másik osztályban szintén volt néhány, de közülük már csak 4-re emlékszem.
A felső tagozatban magyar nyelv és irodalom illetve matematika tárgyakból két csoportot indítottak, az egyikbe összeszedték az alsóban jobb képességű tanulókat, a másikba a rosszabbakat. A jobb képességű tanulók csoportjába egyetlen egy cigány jutott be, de a csoportok átjárhatók voltak, mégsem került át soha még egy. Viszont a jobb képességű tanulók csoportja gyorsabban tudott haladni az anyaggal és elég komolyan stresszmentesített minket, hogy soha senki nem zavarta meg az órát és mivel legtöbbször egymástól távoli termekben voltak az órák, a szünetekben sem kötöttek belénk.
Ez csak két óra volt és nem kaptak külön iskolát. Ha a felosztás minden órára érvényes lett volna és ezeket a rosszabb képességűeket külön iskolában oktatják, szerintem még jobb lett volna. Így is lett akire nagyon rászálltak és 8. végére, 14-15 éves korára(!) egy lelki roncs lett. Már a 20-as évei közepén jár, de zárkózott, nincs önbizalma, semmibe nem mer belevágni, szinte fél emberekkel, idegenekkel kapcsolatot teremteni, pedig a képességei simán átlagon felüliek lennének.
A kérdésre válaszolva:
Igen, szerintem érdemes lenne, de nem a cigányokat, mint célzott csoportot, hanem a rossz képességű tanulókat etnikai hovatartozástól függetlenül.
"A szegregáció sehol a világban nem működött."
Dél-Afrikában működött, Afrika legjobban működő országa volt. Apartheid megszűnése után viszont elindult a lejtőn az ország.
Ezen már Gyurcsány is spekulált ,amikor kormányon volt.
A liberális Bajnai szerint mutogatni kellene a cigány értelmiségieket ,hogy példát tudjon mutatni a többinek.
Ebből is látszik ,hogy Bajnai sosem járt ,még cigányok között és nem ismeri őket.
Én ismerek cigányból normálisat és kevésbé normálisat , sajnos az utóbbi a gyakori.
Náluk a "putris" lenézi leköpi , kirekeszti , kitagadja azokat a cigányokat akik beilleszkedtek a magyar társadalomba civilizáltakká váltak.
"És az ami most van az hibátlan, ragyogó, csak tönkre akarjuk tenni! Ugye? "
Igen! Mert ugye én ezt mondtam, gratulálok az értelmezésedhez...
"Ez csak picsogás. Itt sem csak a cigányokra kell kihegyezni a rendszert, hanem minden olyan gyerekre aki képtelen egy olyan szocializálódási modellben élni ami tiszteletben tartja a többség érdekeit azt a talán szörnyű esetet hogy az iskolában tanulni kell!
Sokan 100e reket fizetnek egy egy nyelv megtanulásáért amit ingyenesen elkezdhetne sok sok gyerek, ha hagyná a renitens kisebbség. Tisztán látszik hogy ez a kisebbség nem érti meg hogy az ingyen tanulási lehetőség mekkora kincs, sőt akinek van hozzá affinitása azokat is lerontják. Az az, a társadalom számára hatalmas anyagiakban is kifejezhető kárt okoznak. "
Érdekes az én osztályaimban tudnak tanulni a rendes diákok is a romák- rendetlenek- tanulni nem akarók mellett, nah mindegy biztos igazad van..... sőt képzeld még a rendetlen- nem szorgalmas is tud egy erős hármas felmérőt írni..... ki gondolná....
"Pontosan! De te nem érted a lényeget ahogy a sok vad liberális sem!"
Még szerencsénk, hogy te itt vagy.
Asszem ha én vad liberális vagyok, akkor te valami igen fura szerzemény vagy.
"Tovább lépni csak az képes aki akar.
Aki akar azt meg nem kellene engedni hogy visszahúzza néhány renitens, mert megtörik az akarat és az érdeklődés! "
Ebben igazad van az tud tovább lépni aki akar, de a romáknál a családok/a tradíciók húzzák vissza, illetve a tanulni nem akarókon, akik esetleg nem is romák nem fog segíteni az, hogy külön szegregáljuk őket.
"a renitens tönkölt agyúval hogy ha már ő nem is akar tanulni, de hagyja a többieket."
az én osztályaimban csend van, és a renitens agyúak is felfogták, sőt még a szülők is.... a nevelő dolga a nevelés, és ott neki kell rendet tartania. Arról nem az oktatási rendszer tehet, hogy nagy általánosságban a társadalom semmibe nézik a tanárt... nah meg tudod ha nem kettes hármas tanulók mennének tanárnak, akkor lenne annyi esze, hogy tudná irányítani a gyereket, nem engedné elfajulni a dolgokat. ( fura módon itt nálunk a suliban minden oktató rendet tud tartani a "renitens hordák karmai" között, jah és szabolcsi faluban.....)
"Ne telefonáljon órán, vagy játszon a telefonjával, kiabáljon szóljon be a nevelőinek stb stb ezzel rossz mintát mutatva az amúgy a tanulással élni kívánók ellehetetlenítésével. "
Azt remélem tudod, hogy nem csak a csúnya romák teszik.... ultra brutál hiper szuper okos telefon meg amúgy sem a roma gyerekeknél van többségben..... habár ha lenne azon szinte bármit csinálhatna bármelyik fél, ha engedném, de nem tenné, mert nevelőként nevelném. Lehet szimplán a telefonokat a teremből- iskolából kellene kitíltani, elvégre is mi "öregek" is így nőttünk fel, hogy nem csörögtek ránk folyamatosan a szülők. Sőt megsúgok Neked valamit a normális szülő nem vesz minden csilivili telefont a pulyának, sőt képzeld a tanár még le is halkíthatja a telefont, vagy a padszélére tetetheti a diákkal.
Egyébként beültetnélek egy dúsgazdag csemete mellé, aki kb szarik a világra, mert úgy is meg kap mindent a szülőtől, azt neveled meg.
". Nincs már a mai világban igény a buta fizikai munkára! Mert fizikai munkára szükség van, de már nem butára. "
Igen professzort minden szalag mögé! Most van még csak nagy igény a buta- betanított fizikai munkára..... olcsó, és az általad terjesztett buta politikai propagandákkal is irányíthatóak, ahogyan szerény személyed.
A hozzáadott érték növelése a gazdaságban(végső soron a gazdaságról szól ez, nem a diákról) az oktatástól is függ, de ezen nem javít a szegregáció, hiszen anélkül is megoldható lenne.
" Hiszen ha van egy osztályban 2 cigánygyerek akik agresszívak és követhetetlen mintát mutatnak a többi 15 cigánygyereknek akkor:
1, Sok a többségében tanulni akaró vagy hajlandó cigánygyerek is ezt a mintát fogja választani.
2, Nem csak a 15 magyart fogja visszahúzni, hanem a 15 cigányt is, aminek beláthatatlan következményei vannak.
3, Teljesen felesleges az oktatásba pénzt fektetni, ha a hatásfokát lefelezi egy szűk max 5% ban mérhető de ragályos mintát adó szubbkisebbség. (kisebbségen belüli kisebbség)"
Haj haj..... először is olvasd el ezt a két könyvet, fogd fel agyilag, hogy miért alakul ki úgy egyébként az iskolai erőszak , ha már nem tanultál ilyesféle témát, és akkor kezd el újra a kis szösszenetedet...
Amúgy szerinted ki menne oktatni egy szegregált iskolába? Jó képességgel rendelkező? Vagy melyik iskolát tennék szegregálttá? És mi alapján döntenék el, hogy akar-e tanulni, vagy sem? Megnéznék a jegyeket, és akkor az a tanári elfogultság szülte érdemjegy, vagy a valós teljesítményé? A teljesítményt csak a tanulási akarat befolyásolja, vagy esetleg más is? Vagy esetleg intelligencia alapján határoznánk meg? És akkor melyik intelligencia teszt alapján? És az intelligencia mitől függ?
"Nyilván egy általános tendenciával szembe egy kétséges egyéni tapasztalat ami nem butaság."
Ez azt hiszem a te általános tendenciád, és nem is csodálkozom, ha ilyen FELMÉRÉSEKBŐL
" [link]
szetted az eszméidet. Csak a baj az, hogy ez nem felmérés..... itt csak a szerző ír pár dolgot, de semmi ajánlott irodalom, vagy publikációs lista az idézetekhez, semmi.
Ja de egy van, tessék
"Ne légy olyan, mint a. cigány! (Comenius 1673)" tényleg ez innentől egy felmérés, sőt már szerintem ez több is....
"Dél-Afrikában működött, Afrika legjobban működő országa volt. Apartheid megszűnése után viszont elindult a lejtőn az ország."
Igen, persze éljen a fehér hatalom, szorítsunk ki minden feketét mindenhonnan. Lehet picit félreértetted ennek a korszaknak az értelmezését, mivel ez javarészt a fehéreknek kedvezett, vagy talán te is egy ilyet szeretnél?
Az oktatott anyagot kellene korszerűsíteni, már sok olyat tudnak, amit tanítanak nekik (korban már régen meghaladták a tananyagot), és persze, hogy unatkozik, mindenki ezt tenné. Ezután kell hozzáválasztani a megfelelő munkamódszertant, amit nem Pesten a minisztériumban kellene eldönteni, hanem a tanárt kellene hagyni érvényesülni, és támogatni ebben, nem akadályozni. Ezután hagyni oktatni- nevelni a tanárt, aminek a társadalmi értékét nem lejáratni kellene, hanem növelni a presztízsét, minden szempontból. Persze a tanárképzésnél is nagyobb hangsúlyt kell fektetni több eddig tabunak számító témára is...és persze nem a kettes-hármas tanárt kellene bezavarni a diákok közé. Arról nem is beszélve, hogy amíg 25-28-30- és efeletti osztálylétszám van, addig sem az okosat, sem a butát nem lehet oktatni. Persze ez már túl hosszú, és amúgy is liberális vagyok, nah meg még tanár is, aki tapasztalja, tessék hát minimum lepontozni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!