A kiszorulás folyamatos volt. Apránként elkezdték csalogatni befelé a multikat a magyar meg sorra vált munkanélkülivé.
2013. máj. 3. 05:35
Hasznos számodra ez a válasz?
2/17 anonim válasza:
Úgy,hogy nem is voltak. Örült az ember,ha kért valamit és volt egyféle, jobb esetben két darab. Most meg szinte nem tud választani az árú bőség miatt. PL:évekig kerestem amerikánert-most meg?üvegvágót,vagy rizs v,paprika,de mindig volt valami árú hiány és választék szegénység. Papir zsebkendő is sör se igen volt kapható nyaranta a boltokban,legfeljebb ideig-óráig.
2013. máj. 3. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
3/17 anonim válasza:
magas kamattal egyszerűen csődbe mentek a cégek... hiszen ezeke a cégek m agyar piacra termeltek. Fejlesztések folyamatosak voltak, de ez a lendület 20% kamat mellett abszolút megtorpant és kikopott ... ilyen magas kamatot egyik cég se tud kifizetni egy évben ezért az adósságuk tovább halmozódott ... az állam meg adósság kiváltás helyett vagy a teher csökkentés helyett az adófizetők pénzével a privatizált hitelezőket támogatta, különböző kedvezményekkkel ... végül elérték azt a pontot, amikor még az adósság többszörösen meghaladta a tőkét és a bank bezárta a boltot és még kompenzációt követelt... könyvet lehetne írni erről a felelőtlen politikáról ... környzeő országoktól ezért tudtunk gyorsabban fejlődni, mert leértékeltünk a magyar munkás béreit és elértéktelenítettük a forintot!
2013. máj. 3. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
4/17 anonim válasza:
gondoljunk csak az ikarusra .... 7 évig 20% fö9lött van a kamat, akkor melyik az a cég, aki iylen ALAPkamat mellett még hitelt vesz fel fejlesztésekre! EGyik se melyik az a cég, ami évi 20% kamatot ki tud termelni? melyik az a cég, aki ilyen magas kamat mellett még félre tud rakni fejlesztésre?
2013. máj. 3. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
5/17 anonim válasza:
"gondoljunk csak az ikarusra "
Gondoljunk csak bele abba, hogy 1972 és 1992 között mennyit fejlesztettek. Ja szinte semmit ( tudom,sajnos a rendszer hatása volt ez is ), így nem csoda, hogy piacképtelen lett. 20-25 év lemaradást kellett volna behozni 1-2 év alatt.
Az, hogy kiszorultak a magyar termékek a piacról, az a piac hatása is. Mindenki elkezdte majmolni a nyugati és keletit szemetet, nem fogyott a magyar. Ilyenkor miért nem emlegetik soha a vásárlókat, csak a gonosz tőkét és a multikat?
2013. máj. 3. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
6/17 anonim válasza:
80as években voltak a fejlesztések fénykora! :D az hogy neked csak az első csuklós vagy 280asokról van emléked, annak az az oka, hogy ez volt a legnépszerűbb és ezt gyártották a legnagyobb mennyiségben ...
pedig több díjat is elnyert a ikarus alacsony padlós busza is ... 400as vagy a 300as család is nagyon népszerű volt, csak az akkori vezetés nem merte az új buszokat tömeggyártásra adni inkább a régi bevált buszokat gyártotta, mert a piaci igényeket ezzel is kitudták elégíteni ...
de gondolom ez is ismerős neked ... Egy 20éves mercédesz vagy volvó busz se tud többet ...
2013. máj. 3. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
7/17 anonim válasza:
Mert nem birják az árversenyt. Ezért a vásárlók nem azt veszik. Most is megtalálhatók vehetsz pick szalámit meg mindent. És a multik behozák a külfőldi teemékt ugyanugy a srki kisboltnak is mint a hipermarketeknek. csak senki nem csinálja a nagybevásárlást a heji kisboltban magyarárujbol mert rá mene a gatyája iss.
2013. máj. 3. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
8/17 anonim válasza:
Amikor a nagy bevásárloközpontok felépültek, amelyek a világon bárhol be tudják szerezni az árukászletüket, és onnan vásárolnak, ahol tudnak és számukra (egyéb költséggel együtt) a legolcsobb. Vegyük a mezögazdasági termékeket (mer mi vagyunk a nagy mezögazdasági termelö????) Mondjuk egy nagy élelmiszer áruházláncnak Mo-on kell évi 365X100 egységnyi tej. Körülkérdezi a magyar termelöket, tudnak-e eladni. Válasz: ennyit hogyan tudnánk? A Joska gazda tud 0,0001 egységnyit, A Pista gazda 0,00003 egységnyit stb. Ugyanis a drága Torgyán csinált egy földosztást, megszüntek a TSZ-ek, állami gazdaságok, stb. A sok "gazdának" meg nem volt annyi esze, hogy legalább értékesitési szövetkezeteket hozzanak létre. Igy szépen kiirták magukat a piacrol. Lehetne sorra végiggondolni, hogy ki mit és hogyan cseszett el, de inkább arra kellene koncentrálni, hogy hogyan lehetne helyrehozni.
2013. máj. 3. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
9/17 anonim válasza:
És mostis is azon megy a vita hogyan jutasunk főldhoz egy egy családot amik nem tudom hogy termelnének ipari menyiségben. Meg hogy ne hogy külfőldiek tudjanak ipara menyiségra alkalmas főldet veni.
2013. máj. 3. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
10/17 anonim válasza:
bevált buszokat gyártotta, mert a piaci igényeket ezzel is kitudták elégíteni ...
Vissza utalnék a kommentemre. Eszi nem eszi nem volt más.És nem akartak kiríni a többi szoc országtól a kissé luxuszabnak számító járművekkel. Meg lehet nem is engedték,máshonnan.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!