Megint osztrák hókotrók kellettek?
Nyugat-dunántúli vagyok , 1 órája mikor jöttem haza, láttam hogy osztrák hókotrók mászkálnak a főúton.Biztos ,hogy osztrák volt ,hisz egy osztrák zászló volt kitűzve a hókotró gépre.
Magyarország ennyire nem önálló?
Hiába a hókotró, ha beragad az autópályán több száz kamion és autó, akkor nem fogják tudni kimenteni őket ...
Gondolkodjatok egy kicsit, történik egy baleset várják, hogy elvigyék vagy arrább pakolják az autókat... Közben esik a hó fúj a szél,,, az autók között felgyűlik a hó, leállósávon próbálnak előzni... Közben a nagy sor miatt újabb összecsúszások elakadások, keresztbefordulások hótorlaszok lesznek ... Mivel az egyik sáv teljesen megtelt, ezért hófogóként gyűjti a havat a másik sávban, amiben szintén csúszkálnak az autók elakadnak ... Majd mind a két oldalon teljesen bedugult a sztráda, és nem tudják kiszedni az autókat csak kézi erővel kiásni. Gondolom nehéz elképzelni, hogy 3 sáv között tele van autókkal, akkor nem lehet havat tolni, marni... egyesével kell kimenteni az autókat, kiásni és megindítani. kézi erővel pedig nem könnyű ellapátolni 1-2 méteres hótorlaszokat ....
Kicsit gondolkodjatok már, ha dunántúl nyugati részét teljesen lebénult autók elakadtak, akkor még jó, hogy nem érnek oda a munkagépek hegyeshalomra ( Budapest felől a sztráda tele van autóval, kamionnal ... Hegyeshalomig meg el kellene jutni vagy legalább Győrig valahogy (gondolom még az osztrák hókotrók se tudnak "hoppanálni"), hogy meginduljon 2 irányból a hótolás...!
Az időjárásról csak annyit, hogy gondolom Ausztriában is rendszeresen leszakad több száz kilométernyi felső vezeték egy havazás alkalmával ....
Gondolkodtam. Történik egy baleset.
Már jóval korábban mondták, hogy sok hó lesz, nagy szél. Lehet intézkedni, hogy tegyék vissza a beszedett hófogókat. (ehhez kell önálló gondolat és főleg cselekvés - de ki mer manapság, ha bármiért kirúgják az embert. ha nem cselekszünk, nem tehettünk rosszat...) Lehet leállítani a kamionforgalmat (nem utólag, előre), mint értelmesebb helyeken. Lehet a bevezetőkön ellenőrizni. És mint mondtam, gondolkodni.
Kevesebb baleset, nincs hófogó kamionsor, mehet az előkészített hókotró (nem ész nélkül, hanem célzatosan, mentő, intézkedő előtt).
Leszögezem, nem vagyok szakember, csak fontosnak tartom a megfontolt gondolkodást. Eredményeképpen nem több tízezer mneteni való ember, nem sok kilométeres kamionsor, nem áldatlan állapotok, hanem egy szokványos csúnya idő. Apró fennakadásokkal. A távvezetékekre is volna gondolatom. Nem világmegváltó, csak moderáló. Lehet előre tervszerűen vízelvezető árkot ásni. Lehet vezetéket tervezni. Lehet kemény helyzetekre előre gondolni. A problémák nem szűnnek meg, csak nem megy tönkre több ezer család összes mélyhűtött élelmiszere.
Tényleg volna min elgondolkodni!
Az is látszik, hogy az erdős szakaszokon működik a só, ahol fúj a szél vagy eső esett előtte ott hamar eltűnik az útról a só ...
https://www.youtube.com/watch?v=8nTFyBQB8y0
Ausztriában hiba esik sok hó, ott nincsenek ilyen nagy szelek ha vannak akkor nincs ilyen végtelen mennyiségű hóutánpótlás (hegyoldalról lekapja 2-3 óra múlva már csak s szél fúj. itt gyakorlatilag több 10-20 kilométerről hordta folyamatosan a havat ... ... illetve az erdőborítás miatt viszonylag korlátozott helyen lehet számítani hófúvásokra!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!