Nem lehetne gy a Malévolt újraíndítani?
Volt rá egy cikkben számítás, hogy olyan 200-240 milliárd kellett volna új légitársaság beindításához. Most mondhatnánk ez "sok pénz" és nem volt ennyije az államnak.
De nem mondhatjuk.
Miért nem?
Azért mert 1100 milliárdot kellett kifizetni azoknak akik pénzt adtak konszecióért a reptéren és kenhették a hajukra. Hoppá.
Aki elhiszi, hogy nem volt szándékos a Malév bedöntése, az olvasson inkább mesekönyveket.
Csak annyi a probléma, hogy:
- nem menne vele senki. Ki utazna vele? Már mindenki a Wizzel/Ryannel/másik légitársasággal utazik. Már aki Budapestről megy, és nem Bécsből... A csőd után AZNAP meg kellett volna csinálni a másik Malévot, ahogy a Swissair/Swiss, Sabena/SN, Alitalia esetében történt.
- ki lenne rájuk a személyzet? A tehetségesebbeket felvette a Wizz/Ryan/külföldi társaságok. A fiatalok is külföldre mennek. Egy Ryanair kapitány kap 3-4 millió forintot havonta (!). Szerinted majd pont hazajön feleennyiért? :D (A Malév annyit adott)
- a Pannon Airlines jó példa... mennyi ideje ment csődbe? 10? 12? Ráadásul a gépeken nem voltak magyar pilóták. (a Malévnak Tu-154 B2 volt, a Pannon Airlinesnek meg Tu-154M, ami teljesen más kialakítású.)
- 1-2 géppel szerinted mennyire lehet megbízható egy társaság? Amikor a Malévnak megvoltak a B767-esei (2 db, HA-LHA, HA-LHB), és az egyik kiesett valami miatt, akkor az egész menetrend borult 1-2 napra. Elég csak pár járattörlés, és a kutya nem fog felülni a CRJ-dre.
- A CRJ200 és a F100 nem egy súlycsoport, a CRJ200 az 50 személyes, a F100 pedig 97-120 (kialakítástól függően). Van CRJ a ferihegyi repülőtéren, ott rohad a hangár mellett hajtómű nélkül. A Fokker "jó választás", főleg, hogy 16 éve megszűnt a gyár. Újat nem gyárt senki, a meglévőknek ha kijön egy típushibája senki nem javítja ki. Erre rájött a Malév is, nem véletlen, hogy 3 éve megszabadultak az összestől. Aki meg ilyenben töri a fejét, inkább vesz Embraer 190-est, vagy Szuhoj S100-ast, ha 100 személyesnél több kell (de akkor már inkább vagy egy Boeing 737-700 vagy Airbus A319), ha meg kisebb, akkor pedig Q400 vagy ATR.
Egy szó, mint száz: ezt elkúrta Viktorka ugyanúgy, ahogy Ferike anno. Ha légitársaságozni akarsz, menj külföldre, több esélyed lesz.
"Makévnál a felszolgálás nem hiába lett a 3. legjobb légitársaság európába."
Hát az már nagyon rég lehetett. Már évek óta borzasztó volt a színvonal. Olyan volt, mint egy fapados társaság, de persze az ára többszöröse volt. Plusz szolgáltatásként megdobtak mindenkit egy sajtos vagy sonkás szendviccsel. Illetve csak a szerencsésebbeket, mert például aki hátulra kapott helyet, az jó eséllyel lemaradt róla.
Én írtam a MANLÉV-ról.
Úgy látom, hogy róla, csak elképzelések maradtak és semmi több. Kár érte.
A Malév azért nem vett A319-est, (se 321-est, se 320-ast) mert a B737NG-re volt alapozva a flotta. 737-600, 700 és 800. És igen, a 700 is NG. :) És ezt a luxust még a legnagyobb légitársaságok sem engedhetik meg maguknak, hpgy egy kategóriára két típust is tartsanak... olyan van, hogy típusváltás miatt 1-1 ideig párhuzamosan van 1-2, de ha megnézed pl. Az Air France-nak is csak Airbusa van, a hosszú távú járatokon használnak néhány Boeingot.
A Deltának pedig pl. csak Boeingtól vannak gépei, amikor megvette a Northwestet, akkor átvették az Airbusokat is, de ez nem jellemző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!