Nem lehetne gy a Malévolt újraíndítani?
Na ebben az ügyben, mint cseppben a tenger, látszik az az a katasztrófa, amit az Orbán-kormány a magyar népnek évtizedekre okozott. Nagy bátran, vagy a MALÉV esetében nagy felelőtlenül lerombolnak szinte mindent (pl. magánnyugdíj-pénztárak, hazai filmgyártás, felsőoktatás), mert az nagyon könnyű, csak erő kell hozzá, vagy sokszor az se. De ugyanezt felépíteni vagy lehetetlen, vagy évtizedekbe kerül.
Ne legyenek illúzióid, új MALÉV sem lesz soha többet. Az az alap, hogy egy légitársaságot nem lehet egy-két gépből megcsinálni, még kezdetnek sem, ahhoz egy flotta kell. Meg marketing, az elvesztett repülési jogok szinte reménytelen visszaszerzése, a közben megnövekedett konkurencia kiszorítása, egy nyereséges üzleti modell kialakítása egy drasztikusan megváltozott környezetben, ahol a még meglevő kicsik is csak vergődnek. Meg lehet ezt csinálni? Elméletben igen, csak rengeteg pénz, idő és szakértelem kellene hozzá. Pénz nincs, a még meglevő szaktudást most kergették szét, a többiről meg kár is beszélni, szóval gyakorlatilag lehetetlen.
Hogy minek MALÉV? Hát hogy legyen az országnak miből megélni. Mert az Orbán vezér által támogatott "termelésből" (azaz szalag mellett végzett olcsó bérmunka) nem fogunk.
De abból pl. megélhettünk volna jól, ha Budapest lett volna a nyugat-balkáni országokban működő nagy cégek, bankok üzleti és logisztikai központja és átszálló központ. A MALÉV-nek naponta voltak járatai Szkopjébe, Ljubljanába, Tiranába, Pristinába, Kisinauba, Zágrábba stb. Mivel ezekről a kis repülőterekről nincs vagy kevés járat van a nyugati-európai nagy repterekre, rengetegen jöttek és szálltak át Budapesten. És sok volt az üzleti utas is. És ezeket a desztinációkat csak a MALÉV csinálta, senki nem vette át. Lehet, hogy ez üzletileg önmagában nem volt szupernyerséges, de ha a népgazdasági összefüggéseket nézzük, sokat hozott vagy hozhatott volna a konyhára.
A MALÉV bezárása előtt 1-2 óra volt az eljutási idő ezekbe a városokba, ma Bécsen minimum 8-10 óra. És ettől kezdve be is döglött minden Budapest irányába, az utasforgalom haszna pedig Bécsben csapódik le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!