Ki hatalmazta fel Orbánt arra hogy a Kínai bérekkel versenyző irányba állítsa a gazdaságot? Ki szeretne a bérversenybe (1) részt venni, és ki a magasabb hozzáadott érték (2) alapúba?
Mert szerintem senki!
Lehet egy politikusnak hazudni, csúsztatni, a hatalomért félrenézni, esetleg mellé feküdni másoknak, stb!
Ez ok, ezért politika a politika.
De egyet nem lehet.
Egy országot a lehetséges fenntartható fejlődési lehetőségekkel teljesen szembe állítva vakvágányra terelni.
Én tényleg nem szeretek ideologizálni, mert nem érzem magam politikusnak, azt meghagyom nekik.
Nem kedvelem d nem is gyűlölöm Orbánt, de valamilyen szinten bíztam benne még ha nem is a Fideszre szavaztam.
De ha a hozott törvényeket végig nézem és a gazdasági folyamatok irányait, akkor tisztán a munkaerő bérversenyét látom Orbán programjában.
1 Munkatörvénykönyv.
2 A folyamatos elinfálás.
3 És a hab a tortán az oktatás finanszírozása.
Úgy érzem kezdi megelőzni Gyurcsányt a böszmeségben.
Hiszen a globalkapitalizmus alapszabálya hogy csak a magas hozzáadott értéket képző országok társadalmai lesznek képesek fejlődni, de legalább is nem a béka seg.e alá süllyedni.
De akkor MIÉRT!
Nem értem a kérdést. Miért zárná ki egymást a kettő? Miért ne lehetne az egyszerűbb, alacsony hozzáadott értékű munka mellett/után magasabb hozzáadott értéküt is végezni?
1, Mert annyira nem lehetünk olcsóak hogy sikerülhessen.
Egyszerűen a már fentebb felsoroltak miatt.
Az Eu s közeg és árak, a bérarányos mentalitás, a környezetvédelem a munkaügyi normák,(gyerek munka) röghöz kötés, ezekhez mind mind lenne néhány szava az Eu nak.
"Forditva biztosan nem működik a dolog: a lenézett egyszerű "droid" munka nélkül biztosan nincs magasabb hozzáadott értékű munka.
Ez nem lenézés kérdése.
Egyszerűen gazdaságilag lehetetlen alacsony hozzáadott értékekkel versenyben maradni, bérszínvonat javítani.
És nem alapja az alacsony hozzáadott munka a magasnak.
"Példa: autóipar (legnagyobb jelentőségű szegmens, Magyarország számára kitörési lehetőség)-hogyan lehet ezt csak magas hozzáadott értékű munkával elképzelni?
Sajnos nem kitörési pont ma már.
Lekéstünk róla, a szlovákok a csehek ránk vertek egy hatalmasat. Lehetünk olcsóbbak mint ők, de ha egy cég fejleszteni is akar az adott helyen, akkor mi kiesünk az első körben. Ott már adottak a feltételek, ezen ügyködtek a 2000 es években, míg mi prociklikusan szórtuk a pénzt.
"Ez csak egy satupadot életében nem látott LMP képviselő agyában lehetséges. , hogy mondjuk a Daimler idehozza a fejlesztőközpontját ők meg Stuttgartban majd összeszerelik a magyar munknélküliek által tervezett viágszinvonalú járműveket? A magas hozzáadott érték biztosításához szilárd alap kell, ehhez első (de szerintem megkerülhetetlen) lépés a lenézett gályamunka - kínai bérért.
Na ez az ami nem igaz.
Nézd a tényeket.
Van itt már Opel, Szuzuki, Audi, és van fejlesztés?
Nincs sajnos. Nem is lesz.
Ha pedig az oktatást ennyire leépítik akkor főleg nem lesz. A csehek és a szlovákok alapjában úgy engedték be a multikat hogy legyen, és hozzá hangolták az oktatást stb stb. Nem a multikat támogatták pénzzel hanem a beszállítókat, és a multiknak még hosszabb és nagyobb adó kedvezményeket adtak.
"Aztán lehet továbblépni. A nagy ugrás, hogy maradjunk a kínai példánál csak Mao Cetungnak jött össze, tudjuk milyen eredménnyel.
Kína?
Hogy jön ez ide?
Kína és a mi potenciánk 100 fényév.
Persze nem csak autóipar létezik.
Van sok más lehetőség, megoldás, de az az út amin haladunk egyre messzebb van a megvalósításhoz.
Én az elmúlt 22 év tapasztalataiból indulok ki.
És te miből?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!