Miért van az, hogy gyakran nagyon sikeres, elismert emberek lesznek azokból, akik a magyar oktatási rendszerben rosszul teljesítettek, és gyakran középszerű, elveszett emberek lesznek azokból, akiket tanárok és szülők mintadiákoknak állítottak be?
Nem vállalkozókra gondoltam, hanem a legkülönbözőbb területeket szakmailag, művészetileg, tudományosan stb kimagaslót teljesítő, elismert emberekre.
Hogy mire alapozom? Nyilván erről nincs kimutatás. Arra alapozom egyébként, hogy 42 éves vagyok, 3 általános iskolát jártam végig (lakhelyváltások miatt) és a közösségi oldalak kapcsán, ahol az utóbbi időkben rengeteg volt iskolatársammal vettem fel a kapcsolatot, információk alapján, sokakkal folyamatosan, vagy megszakításokkal tartottam a kapcsolatot, és az általános tendencia az volt, hogy az általános iskolában eminens gyerekek, tanulmányi versenyek győztesei, mindenből ötöst kapók, kitűnő tanulók jelentős része teljesen eltűnt, ami alatt azt értem, hogy semmi kimagaslót nem műveltek, biztosítási ügynök lett, bérszámfejtő stb stb. Persze ezek nem szégyelnivaló munkák, de nem igazolják az iskolai erőviszonyokat. Ellenben azoknak a tanulóknak egy igen jelentős része (mondhatom, hogy többsége), akikre azt vasalták rá, hogy hanyag, lusta, nem tanul, buta, nem érti az anyagot, magatartási problémákkal kűzdött, igen kimagasló eredményeket értek, van, aki egyszerűen mindent meghazudtolt, amit felső tagozatban a tanárok és szülők gondoltak róla. Nyilván ez nem egy kőbevéshető tendencia, de nagyon sokat gondolkdoom azon, hogy ez mitől lehet. Nyilván persze van, aki akkor is sikeres volt és ma is, és akkor is elveszett volt és ma is, de a többség tekintetében ez megfordult. Ez az én tapasztalatom, de sokakkal beszéltem erről, akik szintén ezt tapasztalták. És persze nem az arvátlan üzletemberekre gondolok. Mentális és kreatív teljesítményekre.
Általános iskolai teljesítmény tényleg nem sokat árul el a jövőbeli teljesítményről a kölyöknek. A kitűnő bizonyítvány megszerzése, nulla agymunkával könnyen elérhető.
Azt hittem ,hogy egyetemi, de legalábbis középiskolai tendenciára gondolsz.
Az iskolai teljesítmény sokszor leginkább a szorgalomtól függ.
A csak felnőttkorban sikeres emberek gondolom diákként nem törődtek ezzel, mert akkor még nem volt belőle hasznuk, később viszont akár a legkjobb tudásuk szerint csinálnak mindent.
Szerintem ez egyértelmű.
Az iskolai eredményeknek semmi köze a valós tudáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!