Mit gondoltok erről? Jó lenne, ha nem buktatnának alsóban? Érvek, ellenérvek?
" Ha nem buktatunk, akkor a gyerekek egy jó része nem tanul. Ha nem tanul meg írni, olvasni, számolni, akkor semmit sem lehet kezdeni vele a továbbiakban."
YT komment. Végülis igaza van.
Nézd, ellene max. az szól, hogy a bukott diák (ha évvégi bukás, ugye) elvesztegetett egy évet, tanulhat majd mindent újra, ha nem megy át a pótvizsgán... de ez az, hogy ott van még a pótvizsga is mint lehetőség, nem is beszélve ott a tanárok hozzáállásáról, nem cél a buktatás. Vannak kivételek, nem is kevés, nekünk pl. sajnos a fizika tanárunk ilyen, és elég röhejes a dolog így végzősként, hogy a legszemetebbet megkapjuk. Se tudást átadni nem tud, se magyarázni - sehogy -, bár ez fedi az előzőt, témát sem mond, semmit... azért néha a másikoldalra is kellene tekinteni. Ilyen esetben pl. nem jogos a buktatás szerintem, mert azért van iskola, hogy a tanár leadja, esetleg a diák ismételjen könyvből HA megérti, ha nem, akkor mit tegyen? Tehát érdekes dolog ez...
Az szól mellette, hogy az egész élet kihívásokról és döntésekről szól, ezt mindenkinek magának el kell sajátítania, és ennyi... legyen buktatás, érezze a súlyát mindenki, és magára vessen. Ebben a helyzetben van a többség legalábbis, aki nem, annál természetesen ez nem él ilyen formában, de az igen csekély százalék.
"minden betűért, piros pontért megszenvednek"
Nem tudom, szerintem azért ez alsóban még nem volt nagy szenvedés, még ha nem is móka és kacagás az egész de egy normális gyerek teljesíteni tudja...pont ezért baromi gáz ha már ott megbukik valaki, ha már az alap dolgokat nem képes elsajátítani, akkor mi a f@szomat várnak tőle később?
Én is azt mondom, hogy kell a buktatás. Amit előttem írtak azt nem ismétlem el, de hasonlóképpen gondolom.
Annyit tennék csak hozzá, hogyha nem buktatnak akkor a diáknak nincs miért küzdeni, nem lesz meg az öröme hogy igenis megdolgozott a jegyeiért.. Akkor akár felesleges tanulnia, hiszen akkor is tovább megy a következő osztályba..
Én időmben még elsőben is simán megbuktatták azokat akik nem tanultak meg írni, olvasni, számolni. Ez alap..
ma 00:50 .nek
Ha a tanár nem tanít rendesen, ha állandó panasz van rá, ha a 32 fős osztályból 32 fő bukásra áll, akkor a szülők kérhetik a tanár leváltását, és másik tanárt. Ha esetleg a tanár nem értene egyet a szülőkkel akkor a bizottság ellőt megvédheti magát, és elmagyarázhatja hogy hogyan lehetséges hogy akiket ő tanít azok mind bukásra állnak.
Ha csak 2-3 diák az aki bukásra áll, akkor nem feltétlenül a tanár a hunyó.
Elolvastam az itt elhangzottakat és a legnagyobb gondnak azt tartom, hogy mindenki negatívumnak gondolja a buktatást... ha valakit átengednek úgy, hogy nincsenek meg a következő évhez szükséges alapok, akkor hogy fog tovább fejlődni? A házépítésnél sem húzzák fel a tetőt, ha az alap nincs kész, a falak meg csak félig állnak.
Attól egy gyerek nem "idióta" és nem "mi a f@aszomat várhatok tőle barom", hogy az írás és az olvasás elsajátítása nehezebben megy, mint a többieknek... ahogy senki gyereke nem agyatlan hülye, mert 1 évvel tovább van az óvodában pl... Így is elég nagy probléma, hogy a 8. általánosból kikerülő diákok 60%-a funkcionális analfabéta, ami hozzáteszem nemcsak a tanárok és az oktatási rendszer hibája, hanem bizony a szülőké is... szóval nem kellene ezt azzal tetézni, hogy mindenkit átengednek alsóban, csak azért, hogy feljavuljon a statisztika és egy szülő se gondolja a gyerekéről, hogy buta... a gyerekek jövője a tét és velük együtt egy ország jövője, nem kellene ezt ennyire félvállról venni, csakhogy pár ember jobban érezze magát...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!