Nem kedves a kormány? Nem az összes egyetemtől, főiskolát von el a kormány, hanem csak azoktól amelyek még éppen meg tudnak állni a lábukon.
Tehát ezeket is el akarják lehetetleníteni. Közben Hoffmann azt hiszi, hogy ezt ki bírják gazdálkodni, mikor már idén volt egy több tízmilliárdos elvonás.
"a zárolás különböző mértékben érintheti az intézményeket, a már adósságokkal küszködő egyetemekre, főiskolákra nem terheltek semmit, a hétmilliárd forintot azok között "osztják el", pontosabban azoktól veszik el, amelyek még valahogy állnak a lábukon. Az összeg, amit most az egyetemektől egyenként elvonnak, az intézmények éves költségvetésének 3-5 százaléka."
Az az ország amely leépíti az oktatását annak annyi!
Hallottam a Grafisoft elnökét hogy Magyarország nagyon erős matematika oktatásban de mivel Orbán kitalálta a napi testnevelés órát ezért minden iskolában az emelt óraszámú matekot leépítették. Ki érti ezt? Mi a cél?
Itt egy jól ismert retorika érvényesül megint. A kormány gonosz tagjainak valamelyike mond egy vastagot, aztán a jóságos miniszterelnök elmagyarázza, hogy a bugyuta tömegek és rosszindulatú uszítóik megint félreértettek valamit. Hiszen ő, a jóságos király, majd ezt nem engedi. Értve legyen: nem törvény szabályoz jól vagy rosszul, hanem egy ember eldönti, mi legyen.
Ez helyes. Többi között két nagy, nemzetközi hírű egyetemtől elvon milliárdnál jóval nagyobb összeget, hogy a piaristáknak adja "oktatási tevékenységük javítására". A saját magánvagyonukból az "oktatásra" szánt költségeken, az állam a többivel azonos mértékű normatíváján túl még ezt is. Majd pedig a másik főmameluk megállapítja, hogy mennyivel eredményesebbek az egyházi iskolák. Vannak közöttük eredményesek és gyengék, ahogy az állami és önkormányzati iskolák között is. Csakhogy az utóbbiak mérhetetlenül hátrányosabb helyzetből indulva.
Közben pedig az alapvetően téves gazdaságpolitika következményeit vonják ki a jövőből, hogy ma dicsőségesen és hamisan hirdethessék: Az Unió élvonalában vagyunk az államadósság eltüntetését illetően. Nem biztos, hogy jó az ilyen élvonalban lenni.
Hiába jó sok tekintetben az oktatásunk, ha azt nem követi a gyakorlati hasznosulás! Ezzel így csak az agyelszívást támogatjuk és nem a gazdaságunkat.
Meg kell érteni hogy ezek csak szinergikus módon hoznak hasznot. Igen kellene fejleszteni a felsőoktatást, de csak azon a területen ahol inovációra lehet váltani az eredményeket. Ahoz viszont teljes fordulat kellene, a multi összeszerelés alacsony hozzáadott értéke irányából az olyan cégek idecsábítása felé akik új technológiákat akarnak alkalmazni és folyamatosan fejleszteni sok sok magyar klaszter céggel. Csak ez lehet a megoldás hiszen a cserearány értékünket is csak ezzel lehet javítani.
Hiába akarunk mis még több alacsony hozzáadott értéket előállítani"amiből van tőkejövedelmünk GNI nk" ha nincs piaca mert 1000 en gyártják. H kell akkor offshore módon kell becsábítani ezeket az inovatív cégeket akik a profitot nem elszívni akarják hanem újratőkésíteni.
Nagy lépés lenne a droid társadalom irányából a tudás alapú felé ami szerintem az egyetlen járható a globalizált világban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!