Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért kell a taxisoknak 10...

Miért kell a taxisoknak 10 évnél fiatalabb luxushintókat vezetniük, amikor az átlagmagyar rozzant Trabantokkal furikázik vagy nincs is kocsija? Mikor legutóbb megnéztem a taxi egy közlekedési szolgáltatás volt, nempedig sétakocsikázás.

Figyelt kérdés

2012. nov. 4. 23:19
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
8%
egy opelbe vagy ilyen régi szutyokba be nem ülnék, azzal járjanak a prolik.
2012. nov. 5. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

Te utolsó biztos ci**ny lehetsz.


Szekszárdon pl. jól működik a taxizás. Már egyedül is annyiba kerül egy fuvar városon belül, mint Pesten a buszjegy, de ha többen vagytok olcsóbban is ki tud jönni. Szerintem ennek kéne lennie a normának, akkor többen használnák őket.


Itt Győrben konkrétan az a táv, ami Szekszárdon anno 400 volt, itt 1500-1600.

2012. nov. 5. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

A benzinárak meg a magasabb adók miatt drágább ez az egész.

Ha szar kocsikkal furikáznának akkor se lenne olcsóbb, mert írták már, h az hamarabb beszarik meg vizsgáztatni is gyakrabban kell.

Mondjuk van egy-két fa.szfej is, egyszer a Stadionoktól a Keletiig 3000-ért akartak elvinni.

2012. nov. 5. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

"Úgy, hogy a taxisoknak ugyanolyan vagy rosszabb autókkal kéne közlekednie"

Na itt kezdődik a tévedés. A taxi -azon túl, hogy egy szolgáltatás, aminek illene színvonalasnak lennie - egy gépjármű, ami sokat megy. Kbaszott sokat, évi 50 -120 000km között. Ha "csak" 70-75 000 szalad bele évente, akkor az 4 év alatt 300 000km! Ezt az átlagember évi 15-20 000km-rel 15 év alatt teszi meg.


Az autó 300 000 - 350 000km felett már nem olyan,mint újkorában, természetes elhasználódás, utána már csak a kínlódás van vele, hogy hozza az igénybevételhez szükséges üzemkészséget. Nem azért kell a taxizáshoz fiatal autó, hogy erre recskázzon a taxis, hanem azért, hogy ne robbanjon le veled a Lánchíd közepén reggel fél 8-kor, vagy ne kormoljon úgy, mint egy meghalni készülő M62-es dízelmozdony.


#13:

"A benzinárak meg a magasabb adók miatt drágább ez az egész."

Erre azt tudom mondani, hogy hasonlítsd össze a taxizást, mint fuvarozást bármely másik közúti fuvarozással.

Egy átlag Passat/Octavia/E220 elgurul városban mondjuk 8 literrel. Ha leinted, akkor van egy alapdíj + ( ha jól emlékszem ) bruttó 240 forintos km-díj.

Én kamionozok, hűtős pótkocsival hűtött/mélyhűtött élelmiszert szállítok. Átlag 32 litert eszik a vontató 100km-en, a hűtőaggregát óránként 2-4,5 liter között- ami legyen átlag mondjuk 2.5 liter. Tehát 100km-en 34,5 liter üzemanyag fogy és mi bruttó 260 Forintért gurulunk. Közel ugyanannyiért megy egy 40 tonnás nyergesvontató , amenyiért egy 1,5 tonnás Passat vagy Merga!!

Ha mi kijövünk ennyiből - és nem veszteséges a cég, mert fejlődik - akkor a hiba valószínűleg a másik oldalon van.

Ja, hogy sokat kell jattolni a taxiscégeknek, meg a diszpécsereknek stb stb. Ott is a rendszer sz..r, amin nem változtat senki.


Legyen egy cég, aki alkalmazza a taxisokat - lehet akár önkormányzati is - az ossza a fuvart, az számoljon el mind a taxisok, mind az önkormányzat felé. Legyen fix díj és mindenkinek egyforma felszereltségű max 5 éves, egyszínű E-Klasseje.

És ha már kifizetek ennyit a szolgáltatásért, akkor az ne 97-es Mondeo legyen lehúzott ablakkal, hanem kulturált kocsi, normálisan felöltözött normális sofőrrel.

Ebből a pénzből, amit most kapnak sokkal jobb színvonalat lehetne hozni, de ez Magyarország...

2012. nov. 5. 05:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Na halihó!

A kérdező egy kicsit sarkos, és elég rosszul látja a dolgokat. A taxi egy szolgáltatás, igen. Mint szolgáltatás, minőséget kell nyújtania. A boltban is hánynom kell, amikor ragad a futószalag a pénztárnál. Vagy pl nem tömegközlekedem, mert retek a géppark a legtöbb városban.

Ugyanakkor a taxi állapota nem korfüggő. Mivel a taxisnak az a munkaeszköze, gyakorlatilag abban él (egyesek napi 14 órákat), ezért vigyáz rá, karban tartja, azért, hogy ne veszítse el az utasokat, ne kapjon büntetést a taxitársaságtól, és nem utolsó sorban megfeleljen a szigorított műszaki vizsgán. Ezért egy 15 éves taxi (pl 500.000 km-el) bőven van olyan állapotban, mint egy 5 éves "civil" autó (120.000 km-el). A kor lekorlátozása azért hülyeség, mert ha saját az autó, akkor arra ketyeg a lízing, vagy a hitel (havi 60-100 ezer Ft). Ezt letörleszted 5 év alatt, remélhetőleg kitermeled az egyéb költségeken felül, és megélni is marad, majd 5 évig még hajtod, aztán dobhatod a kukába, mert ugyebár ha el akarod adni, nem veszi meg senki, mert egy (TÉVESEN!!)"agyonvágottnak" gondolt taxi.

Szóval szummázva: a szolgáltatás színvonala nem az autó korának a függvénye, sokkal inkább a taxis igényességének.

2012. dec. 4. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim válasza:
11-es! Az Opel az egyik legjobb ár/érték arányú autó, sokat bírnak, és egyáltalán nem proliknak való! Nézd meg az Insigniát, pl., de bármelyik mai modelljük felveszi a versenyt a kategóriájukkal, ráadásul sokkal szerethetőbbek egy unalmas VW-nél vagy Skodánál. (amik , megjegyzem jó gépek, de nincs lelkük) És van alapja a mondásnak, hogy az Opel, sose kop el. (ezres Corsát vezetek kb. 3 éve, fapados szar, semmi extra, de megbízható, keveset fogyaszt, városban fürge, és jobb a presztízse, mint egy Suzukinak.) 5-ös Golfon tanultam vezetni, de sose vennék. A Corsának 100x jobb a váltója.
2013. febr. 6. 04:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!