Miért kell a taxisoknak 10 évnél fiatalabb luxushintókat vezetniük, amikor az átlagmagyar rozzant Trabantokkal furikázik vagy nincs is kocsija? Mikor legutóbb megnéztem a taxi egy közlekedési szolgáltatás volt, nempedig sétakocsikázás.
Te utolsó biztos ci**ny lehetsz.
Szekszárdon pl. jól működik a taxizás. Már egyedül is annyiba kerül egy fuvar városon belül, mint Pesten a buszjegy, de ha többen vagytok olcsóbban is ki tud jönni. Szerintem ennek kéne lennie a normának, akkor többen használnák őket.
Itt Győrben konkrétan az a táv, ami Szekszárdon anno 400 volt, itt 1500-1600.
A benzinárak meg a magasabb adók miatt drágább ez az egész.
Ha szar kocsikkal furikáznának akkor se lenne olcsóbb, mert írták már, h az hamarabb beszarik meg vizsgáztatni is gyakrabban kell.
Mondjuk van egy-két fa.szfej is, egyszer a Stadionoktól a Keletiig 3000-ért akartak elvinni.
"Úgy, hogy a taxisoknak ugyanolyan vagy rosszabb autókkal kéne közlekednie"
Na itt kezdődik a tévedés. A taxi -azon túl, hogy egy szolgáltatás, aminek illene színvonalasnak lennie - egy gépjármű, ami sokat megy. Kbaszott sokat, évi 50 -120 000km között. Ha "csak" 70-75 000 szalad bele évente, akkor az 4 év alatt 300 000km! Ezt az átlagember évi 15-20 000km-rel 15 év alatt teszi meg.
Az autó 300 000 - 350 000km felett már nem olyan,mint újkorában, természetes elhasználódás, utána már csak a kínlódás van vele, hogy hozza az igénybevételhez szükséges üzemkészséget. Nem azért kell a taxizáshoz fiatal autó, hogy erre recskázzon a taxis, hanem azért, hogy ne robbanjon le veled a Lánchíd közepén reggel fél 8-kor, vagy ne kormoljon úgy, mint egy meghalni készülő M62-es dízelmozdony.
#13:
"A benzinárak meg a magasabb adók miatt drágább ez az egész."
Erre azt tudom mondani, hogy hasonlítsd össze a taxizást, mint fuvarozást bármely másik közúti fuvarozással.
Egy átlag Passat/Octavia/E220 elgurul városban mondjuk 8 literrel. Ha leinted, akkor van egy alapdíj + ( ha jól emlékszem ) bruttó 240 forintos km-díj.
Én kamionozok, hűtős pótkocsival hűtött/mélyhűtött élelmiszert szállítok. Átlag 32 litert eszik a vontató 100km-en, a hűtőaggregát óránként 2-4,5 liter között- ami legyen átlag mondjuk 2.5 liter. Tehát 100km-en 34,5 liter üzemanyag fogy és mi bruttó 260 Forintért gurulunk. Közel ugyanannyiért megy egy 40 tonnás nyergesvontató , amenyiért egy 1,5 tonnás Passat vagy Merga!!
Ha mi kijövünk ennyiből - és nem veszteséges a cég, mert fejlődik - akkor a hiba valószínűleg a másik oldalon van.
Ja, hogy sokat kell jattolni a taxiscégeknek, meg a diszpécsereknek stb stb. Ott is a rendszer sz..r, amin nem változtat senki.
Legyen egy cég, aki alkalmazza a taxisokat - lehet akár önkormányzati is - az ossza a fuvart, az számoljon el mind a taxisok, mind az önkormányzat felé. Legyen fix díj és mindenkinek egyforma felszereltségű max 5 éves, egyszínű E-Klasseje.
És ha már kifizetek ennyit a szolgáltatásért, akkor az ne 97-es Mondeo legyen lehúzott ablakkal, hanem kulturált kocsi, normálisan felöltözött normális sofőrrel.
Ebből a pénzből, amit most kapnak sokkal jobb színvonalat lehetne hozni, de ez Magyarország...
Na halihó!
A kérdező egy kicsit sarkos, és elég rosszul látja a dolgokat. A taxi egy szolgáltatás, igen. Mint szolgáltatás, minőséget kell nyújtania. A boltban is hánynom kell, amikor ragad a futószalag a pénztárnál. Vagy pl nem tömegközlekedem, mert retek a géppark a legtöbb városban.
Ugyanakkor a taxi állapota nem korfüggő. Mivel a taxisnak az a munkaeszköze, gyakorlatilag abban él (egyesek napi 14 órákat), ezért vigyáz rá, karban tartja, azért, hogy ne veszítse el az utasokat, ne kapjon büntetést a taxitársaságtól, és nem utolsó sorban megfeleljen a szigorított műszaki vizsgán. Ezért egy 15 éves taxi (pl 500.000 km-el) bőven van olyan állapotban, mint egy 5 éves "civil" autó (120.000 km-el). A kor lekorlátozása azért hülyeség, mert ha saját az autó, akkor arra ketyeg a lízing, vagy a hitel (havi 60-100 ezer Ft). Ezt letörleszted 5 év alatt, remélhetőleg kitermeled az egyéb költségeken felül, és megélni is marad, majd 5 évig még hajtod, aztán dobhatod a kukába, mert ugyebár ha el akarod adni, nem veszi meg senki, mert egy (TÉVESEN!!)"agyonvágottnak" gondolt taxi.
Szóval szummázva: a szolgáltatás színvonala nem az autó korának a függvénye, sokkal inkább a taxis igényességének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!