Miért hiszik sokan, hogy a nyugdíjcsökkentésnek meg az ingyenes utazás eltörlésének (65 felettiek) pozitív hatása lehetne?
A nyugdíjakat biztosan nem fogják csökkenteni, mivel 3 millió szavazót jelentenek. Az viszont könnyen elképzelhető, hogy az évi nyugdíjemelések nem fogják elérni az inflációt, így a reálérték csökken.
A magyar társadalom elöregszik, 2-3 évtized múlva a lakosság 1/3-a 65 év feletti lesz. Ha nem lesz egy nagy gazdasági fellendülés, akkor biztosan nem tudja az ország kitermelni ennyi embernek a jelenlegi nyugdíjak szintjét.
JObb lenne ma egy ésszerű és kevésbé fájdalmas nyugdíjcsökkentés, mint egy későbbi nagyon durva felezés, leharmadolás.
Persze ilyesmire semmi esély, ahogyan előttem is írták, a nyugdíjasok jelentik a legnagyobb és legbiztosabb szavazóréteget ma Magyarországon, az ő pillanatnyi érdekeikkel egyetlen párt sem hajlandó szembe menni.
Alapvetően nem a kedvezményeik eltörését javasolnám, hanem módosítását.
Diákként is ki kell fizetni a jegy árának az 50%-át, pedig annyi önálló bevétellel sem rendelkezel, mint egy nyugdíjas.
Tehát távolsági közlekedés esetén 33%-os menetjegyet váltatnék ki velük. Az utazás árának a 33%-át kellene kifizetniük.
Helyközi közlekedés esetén diákbérletnek megfelelő áron vehetnének bérletet, vagy jegyet normál, teljes áron.
Ezáltal csökkenne az indokolatlan utazások száma. Csökkenne csúcsidőben a járatok terheltsége, ezáltal kevesebb buszt, kevesebb szerelvényt kellene azonos szakaszokon közlekedtetni. Viszont csökkennének az állami kiadások, és követhetővé válna az utazások száma, ezáltal az állam által kifizetendő támogatás összege is.
A fogyasztás pedig nem esne vissza, mert a nyugdíjasok többnyire az egységnyi keresetüket osztják be, esetleg tesznek félre belőle. Az egységnyi jövedelmet pedig így is fogyasztásra költenék, esetlegesen a megtakarításra szánt összeg csökkenne. A befolyó bevételeket viszont a közösségi közlekedés fejlesztésére lehetne fordítani, akár EU-s támogatások lehívásával. Ezáltal 10% körüli önrész mellett 90%-os EU támogatást hívhatnánk le.
Ha csak azzal számolunk, hogy
2 millió nyugdíjas él az országban, ők átlagosan havi 500 Km-t utaznak. Az 2000 Ft/fő körüli havi bevétel, ami éves szinten 24000 Ft, amit 2 millió nyugdíjassal megszorozva:
48.000.000.000 Milliárd forint. És itt nem beszéltünk az állami kiadások csökkenéséről.
Tehát majd 500 milliárd forintot költhetnénk el minden évben a távolsági közösségi közlekedés fejlesztésére.
A helyi közlekedés esetén pedig 1000 Ft-os bérletárral számolva 240 milliárd forintnyi összeget. Ez éves szinten majdnem egy metróvonal árának megfelelő összeg.
Emellett természetesen csökkenteném az összes olyan támogatásban részesülő utazási kedvezményét, akik 33% alatti résszel járulnak hozzá a jegyárakhoz.
Akik a nyugdíjasokat fikázzák, azoknak nincs nyugdíjas mamájuk-papájuk? Vagy mindegyiké magas nyugdíjat kap?
Miért mondják, hogy ők nem dolgoztak? Voltak olyanok is, de a többség tisztességesen dolgozott.
A mamám 40 évig volt ápolónő, a papa villanyszerelő 38 évig. Naponta 14-16 órát dolgozott, mert maszekolt is.
Felneveltek és taníttattak munka mellett 2 gyereket.
A mama most az özvegyi nyugdíjjal együtt kap havonta 80.000.- Ft-ot, ennek a felét elviszi a rezsi. 30 éves ruhában-kabátban jár. Cipője is 10 éves kínai.
Egymás után ment tönkre a hűtője, mosógépe, bojlere. Csak a család segítségével tudott újat venni.
Ha marad egy kicsike pénze, azt az unokákra költi.
A nyugdíjemelés havonta 2.500.- Ft. De az árak ettől sokkal nagyobb mértékben nőttek.
Az ilyen nyugdíjasok szavazatát egyetlen párt sem veszi meg.
18:42
"Voltak olyanok is, de a többség tisztességesen dolgozott. "
Kedves Válaszoló, a legnagyobb probléma az, hogy a mai nyugdíjasok kb. 2/3-a többet kap annál, mint amennyire a befizetései alapján jogosult lenne. Itt boldog-boldogtalan elpucolt korhatár előtt, 20-30-akárhány év szolgálati viszonnyal nyugdíjba, vagy a lúdtalpára, fájós derekára leszázalékoltatta magát, aki csak tudta, aztán most persze senki hallani sem akar róla, hogy egy kicsit is visszavegyenek abból a pénzből, amit itt mindenki jogosnak érez a maga számára.
Csakhogy ez az ország nem képes ennyi nyugdíjast, rokkantnyugdíjast ezen a szinten eltartani,mert nincs rá fedezet. Ez van, akkor is, ha ez sokaknak nem tetszik. Teljesen abnormális helyzet, hogy ma Magyarországon többet költünk nyugdíjra, mint egészségügyre meg oktatásra összesen.
Jobb ma egy kisebb nyugdíjcsökkentés, mint holnap egy hatalmas vágás a nyugdíjkiadásokon.
Kedves utolsó!
Pontosan az ilyen nyugdíjasok miatt nem lehet semmilyen érdemi változtatást végrehajtani ebben az országban. Itt van az esetedben hatályos nyugdíjtörvény, illetve az általad ledolgozott szolgálati idő, és befizetett járulékok mértéke:
(Maximum 22%-nyi TB járulékot kellett megfizetni utánad, és 32 év munkaviszony után nyugdíjba mehettél...)
Jelenleg 8,5+10+15% a járulékok összege, és jelenleg már 65 éves korhatár elérése előtt nem mehetsz nyugdíjba, a nyugdíj mellett lassan nem is dolgozhatsz már, mert akkor valamelyik bérednek búcsút kell mondanod.
A saját családom példáját tudom felhozni. Édesanyám 110 ezer forintos közalkalmazotti, fizetéséből (úgy, hogy rendelkezik diplomával) tart el engem, és a testvéremet, emellett fizeti a 80 ezer forintos lakáshitelt, és a közüzemi díjakat.
Az ő fizetése mégsem követi az inflációt, mi nem a kanári szigetekre járunk nyaralni, nekünk kötelező bérletet venni, ha a közösségi közlekedést akarjuk használni, az ő jövedelme adóköteles.
Őszintén, én boldog lennék, ha a nyugdíjasoknak is fizetniük kellene, hogy legalább ennyiben vegyék ki a részüket a válságkezelésből.
Nyugodtan le lehet pontozni, ha fáj az igazság...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!