Mi a véleményed arról hogy a 2000 fő alatti településeken megszűnik az önkormányzat?
Én egy ilyen helyen élek. Rendőrség nincs, orvos néha, mindenféle rendet és szervezést az önkormányzat lát el, a katasztrófavédelemtől kezdve(árkok takarítása) a közmunka szervezéséig, a polgárőrség szervezésén át.
Azt hiszem készülhetek rá, hogy a 2000 fő alatti településekről eltűnik a törvény 100%-ban. Csak úgy leszünk a világban, mi kistelepülések.
Legalább egy felelőst hagyhatnának.
vagy van aki másként látja?
gyűlölöm a fideszt
nem azért gyűlölöm mert kommunista,jobbikos isten tudja mi vagyok csak azért mert rettenetes ez a nyomor amit megteremtenek vigyorgó szájjal
1989 ben minden 10000 fő alatti településen meg kellet volna szüntetni az önkormányzatokat és kivételesen nyugati példát koppintani
példának mondom hollandiát
pl
jancsipuszta 1000fő 10hivatalnok
klárapuszta 2000fő 20 hivatalnok
matyikapuszta 4000fő 40 hivatalnok
disznófalva 9000 fő 90 hivatalnok
összesen 16000 fő 160 hivatalnok
külön külön kis homokszemek de ha összeadod nem kell 160 irodakukac hanem elég pl 40 és közösen közös célokkal a kicsi pénzből is nagyobbat tudnak alkotni
értem én hogy xar dolog mindenért a szomszéd faluba menni
de ha belegondolsz a jelenlegi rendszer irdatlan pazarló
mamám faluban lakik kb 1000 lakják
polgármestert nem lehet kirobbantani a helyéről akármilyen hülye mert újraszavazzák azok akiknek kedvez
ő meg tesz róla hogy újraszavazzák
pl ez is megszűnhet
900 fő alatti kisközségben élek.
A polgármester és a képviselő testület az összevonás után is megmarad önállóan minden községben; a jegyző és a polgármesteri hivatal lesz közös.
A katasztrófa védelem nem az önkormányzat feladata, a katasztrófa védelmi felelős a polgármester. Nálunk többször is volt árvíz és más katasztrófa helyzet (gázömlés) is. Nem mondhatnám, hogy a polgármester a helyzet magaslatán állt. Az önkormányzati dolgozók meg magasról lesz@rták, hogy mi van.
A közmunka szervezését az összevonástól függetlenül el akarják venni helyi szintről és járási irányítás alá venni. Had ne kelljen ecsetelni, milyen visszaélések vannak ezen a területen az önkormányzatoknál.
Polgárőrség nálunk nincs.
A szomszéd (szintén 2000 fő alatti) községben igen, de nem az önkormányzat szervezi, hanem a képviselő testület (ami nem szűnik meg és nem kerül összevonásra)
Rendőrség itt sincs, de ezt nem is érinti az összevonás.
Iskola sincs.
Vannak ügyek, amiket most sem lehet az önkormányzatnál intézni, utazni kell miatta: az okmányirodai ügyeken kívül ilyenek pl. az építési ügyek.
A polgármesteri hivatalban a polgármesteren és a jegyzőn kívül van 6 "irodai" alkalmazott: tanácsos, főtanácsos. Plusz van egy ember aki a falubuszt vezeti (általában ő is bent van a hivatalban) Ezeken felül a közmunkások "vezetője", takarítónő, kézbesítő.
Nyáron mindig vannak felvéve a polgármesteribe (bent a hivatalba) nappalis főiskolások 1-2 hónapra nyári munkára (igaz, a szakjuknak köze sincs az önkormányzati munkához, de kell a pénz a szorgalmi időszakra)
A rendszerváltás előtt közös igazgatása volt a két falunak (a mi falunk volt a másik faluhoz csatolva) A másik faluban volt az ügyintézés. Akkor még képviselő testület sem volt.
Igaz, a mi falunkban kevesebb fejlesztés volt, mint a másik községben.
Most viszont hiába van több fejlesztés, java részük fölösleges: új iskolát építettek, amikor már látszott, hogy a gyereklétszám annyira csökken, hogy nem lehel majd fenntartani az iskolát (az átadás után 3 évvel elvitték a felső tagozatot, rá 2 évre az alsót is). Lett 2 emlékpark, 1 "főtér" (kb. 15x15 méteres). A templom melletti füves parkolót térkövekkel leburkolták. Az emlékmű és a templom köré díszvilágítást szereltek.
Az utcák közül azok vannak karbantartva (újra aszfaltozva) ahol a polgármester, a pm.helyettes és az önkormányzati dolgozók laknak.
A vízvezetékeknél nem azokat cserélték ki új vezetékre amik a vízmű szerint elavult, problémás szakasz, hanem a fent említett emberek házai előtti szakaszokat.
Az önkormányzati dolgozók most fennen hirdetik, hogy hiába lesz összevonás
(nekünk kell a szomszéd faluhoz csatlakoznunk, mert ők egy másik községgel társulva már megvannak 2ezren, ráadásul ők a "középső" falu, + több mint kétszer annyian vannak mint mi)
az összevonás után itt ugyanúgy megmarad a polgármesteri az alkalmazottakkal, mint most, csak kirendeltségnek fogják hívni.
Ráadásul több ügyet áthelyeznek a járásra, így itt ugyanannyi alkalmazottra kevesebb munka jut majd.
Egy 900 fős faluba minek ennyi "ingyenélő"? 6 irodás + képviselők?
Csak azért vannak ezek a "tisztségek", hogy maguknak adjanak pénzt. Feltételezem a dolgozók valakinek a rokonai. És a közbeszerzéseket is ők nyerik meg valószínűleg.
Helyi feudális "kiskirályságok" ezek nem önkormányzatok.
Jól tennék ha felszámolnák ezeket!
A 09:48-as vagyok:
Azt el is felejtettem írni, hogy ügyfélfogadás csak 3 nap van: hétfőn és szerdán 8-tól 4-ig, pénteken 8-tól 12-ig; de 1/2 9-9 előtt és 3 - 1/2 4 után nem illik menni (hiába is mégy, úgysem foglalkoznak veled)
Meg persze ebédidőben sem, 1/2 12 és 1 között.
# 14/16 ma 10:11
Persze, hogy a munkások valakinek a rokonai,te is valakinek a rokona vagy nem???
A közmunkás dolgokról meg jól bezsélsz. Tápiószelén MSZP-s azóta Függetlenné avanzsálódott póóógámester van...aztán a mester közeli hívei (képviselő elvtársak) pereputtyai kapnak közmunkát, melót az irodában. Csóri cigó képviselő elvtárs már le is bukott a lopott fűkasza és fűnyíró esete miatt...ejjj
Így már egész korrekt, tényekkel alátámasztva a dolog.
Én csak azon aggódtam hogy teljesen eltűnik minden állami dolog egyes településekről, akkor ott hamar anarchia lesz. 4-5év.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!