Miért nem a fővállalkozó dolgozik?
Remélhetőleg jövőre változnak majd a törvények és szabályok ezzel kapcsolatban, ha túl leszünk a választásokon...
Az alvállalkozók is lehetnének keményebbek és összetartóak amúgy.
Pl. ha a munka 3/4-énél leállnának és csak akkor folytatnák, ha megjelent a számlájukon a pénz.
Vagy, ha akár 10%-onként megállnának és csak fizetéskor folytatnák a melót.
Vagy írnának egy szerződést arról, hogy amíg nem történik kifizetés, addig az általuk biztosított építőanyag felett ők rendelkeznek továbbra is, azaz törvényesen le is bonthatnak akár egy hidat is.
Szia!
Az a pályázattól, közbeszerzéstől függ. Elég sokban részt vettem, általában a megrendelő kéri, hogy a pályázó nevesítse meg a 10%-nál nagyobb részben dolgozó céget, némely esetben ugyanazoknak a feltételeknek kell megfelelniük. De ezt viszonylag könnyű kijátszani: sok-sok pici munkafolyamatra szabdalják fel az adott munkafázist és máris nem kell megnevezni az alvállalkozót.
Szerintem egyébként egy alvállalkozóval semmi gond nem lenne, csak sajnos az a mostani "trendi", hogy van egy megrendelő (pl. magyar állam), neki nincs a pályáztatásra apparátusa, így egy "közeli céget" megbíz, hogy bonyolítsa le a pályáztatást. A pályáztató kiírja a pályázatot, amire jelentkeznek szép számban a fővállalkozók. Akik kiadják a munkát alvállalkozóknak, akik szépen továbbadják egy következő alvállalkozónak, stb. A végén van(nak) a szubalvállalkozók, akik megcsinálják a melót. Természetesen mindenki szépen leszedi a maga hasznát.
Idáig egyébként az volt a buli benne, hogy ha a szubalvállalkozó valamit elbaltázott (mondjuk lelépett), akkor mindenki mosta a kezét, most ezt már nem lehet, mert a legtöbb pályázatban benne van, hogy akárki csinálja meg ténylegesen a melót, a fővállalkozó felel érte.
És, hogy miért nem a fővállalkozó dolgozik?
Azért mert olyan kemények a kiírások, hogy ha előírás lenne, hogy ő dolgozzon, akkor senki nem tudna elindulni a pályáztatáson. Vagy olyan munkaerő mozgás lenne, amit se az állam sem a fővállalkozó nem tudna leadminisztrálni.
Az természetes hogy létezik megrendelő , fővállalkozó és alvállalkozók sőt lehetnek beruházók és értékesítők is.
A baj hogy hozzáadott értékek nélkül vagy csak nagyon minimális hozzáadott értékekkel is bizonyos csoportok húzzák le a haszon nagy nagy részét. Hogy a protekcionizmus és a korrupció mozgatja a pályázatok nagy részét.
Ha látod hogy a csatorna vagy közmű vas fedelek 2 cm rel lejjebb vannak mint az aszfalt, ott egyszerűen loptak mert a szabványos vastagságú műtárgyak környezete nem kapta meg a megfelelő aszfalt vastagságot. És ezer ilyen dolog van amit levághatsz ha gondolkodol és nyitott szemmel jársz - kelsz . Nem csak a fővállalkozók húzogatnak, hiszen sok szub alvállalkozó az az az alvállalkozók alvállalkozója is tevékenykedik akiket semmi nem védi. Vagy ha egy fővállalkozó nem akar fizetni és csődöt jelent , nyit egy másik Kft-t és senki nem nézi hogy az előző miként tevékenykedett. Egy íróasztal mögül egy terc rhd programmal meg mondom hogy ki hány emberrel és mennyi idő alatt végzett el egy adott munkát és ki sem kell mennem a munkaterületre. Saját tapasztalat befektető
" sas Kft " fővállalkozó " sirály Kft" 1 sz alvállalkozó
"veréb Kft" és ő adja ki a munkákat a szub alvállalkozóknak, egyértelmű a leosztás.
Pár törvénnyel vagy csak módosítással meg lehetne szabadulni és kilehetne szűrni a már terv szerűen nem fizető vállalkozókat, Kft ket stb.
De kinek nem érdeke hogy így legyen talán csak nem a felső 10 000 nek? Fenyő
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!