Szerintetek indokolt-e oktatási reform, és ha igen, ti hogyan csinálnátok?
Szerintem indokolt, de nem vagyok szakember, és nem tudom, hogyan kellene csinálni.
Csak azt tudom, hogy ennél még a nyolcvanas évek rendszere is sok tekintetben jobb volt.
A jelenlegit kidobnám a szemétbe és újat építenék.Hasonló alappal mint az angolszász rendszer.Jobban orientálnám a diákokat hogy ki milyen végzettségű lesz.Emellett megfelelő pályaorientációt biztosítanék hogy az gyermek időben el tudja dönteni hogy mi lesz és hogy kiderüljön hogy miből tehetséges , mihez van érzékük.
A tantárgyakat választott végzettség szerint választhatnák a diákok.Lennének az alap kötelező órák és lennének a végzettséghez kapcsolódók.Például ha valaki orvos akar lenni akkor már a gimnáziumban több óraszámban tanulja a biológiát mint mondjuk aki építészmérnök lesz.Nem ezzel az idióta faktos rendszerrel hanem a rendes órák működnének így.Lehet hogy a vegyésszel nem lehetne beszélgetni az irodalomról de az a vegyész kiváló lenne a szakmájában.
Én azt erőltetném amiből tehetséges az a diák ,nem pedig elkönyvelni egy senkinek mert rossz matekból de kiváló bioszból.
Erősíteném a szakképzést, mert abból van hiány.
A mostanihoz hasonlóan visszavágnám a felsőoktatási büfészakok támogatott létszámát.
Nem osztályokat, hanem követelményrendszerek állítanék fel. Így, aki már 14 évesen is le tud érettségizni, annak lehetővé tenném.
A poroszos oktatási rendszert el kéne már felejteni. A magyar diákokat lexikonnak nevelik, csomó felesleges adatot kérnek tőlük számon, amit aztán úgyis elfelejtenek. Gondolkodni viszont nem tanítják meg a gyerekeket.
Én középiskolában tanítottam magyart, és döbbenetes volt, amikor a gyerekek megkérdezték, hogy ma miért nincsenek irodalmi folyóiratok? Akkor elvittem őket a könyvtárba...
Valóban igaz, hogy a mai magyar irodalomról fogalmuk sincs a gyereknek. Erre általában nincs idő negyedik osztályban, ha mégis, akkor nincs a gyerekeknek rá igényük, mert úgysem érettségi téma, inkább ismételjük a tételeket. Egyébként most már elég jól meg lehet vágni a tananyagot, főleg a világirodalmat, de a legtöbb tanárnak nincs hozzá mersze, engem is leszóltak a kollégák, hogy te nem tanítod Dantét? Atya Úr Isten!!! Most mi lesz? Mi lenne, volt eddig is olyan diák, aki képes volt végigolvasni? Érdekel ez már valakit?
A jelenlegi érettségi viszont nevetséges. Nem kell hozzá 4 évig az iskolapadban ülni, hogy valaki megcsinálja, bárkit behívok az utcáról, a kettes szintet fogja hozni. Nehezíteni kéne, mert komolytalan az egész. Legalábbis az írásbeli része.
A főiskolai/egyetemi képzést a munkaerőpiachoz kell igazítani. Állítólag most is azt teszik, de elég sok a kritika, majd meglátjuk mi lesz belőle. A felsőoktatásban is az a baj, hogy mindent akarnak tanítani. Export-import menedzser szakon pl. tanultunk PR-t, marketinget, logisztikát, pénzügyet, stb. Aki sokat markol, keveset fog, az a vége, hogy a diák nem ért semmihez. De az az alapvetés, hogy majd a munkáltató betanít. Ja, ez így volt 20 éve, de most már nem! A munkáltató nem akarja betanítani a dolgozóit, olyat akar, aki már eleve tudja is a szakmát! A főiskolák ezt nem biztosítják (tisztelet a kivételnek.) Ennek természetesen gyakorlati akadályai is vannak, mert ahhoz be kéne szervezni a cégeket, hogy fogadjanak gyakornokokat, de ez is egyre kevesebb, mivel a vállalkozóknak erre nincs kapacitásuk, pláne, hogy már az adókedvezményt is elvették tőlük, illetve kötelezővé tették, hogy a diáknak fizessenek (Ami persze a diák szempontjából jogos, de a munkaadó minek vegyen fel diákot, ha ugyanennyiért gyakorlott szakembert is kap?)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!