Vissza lehetne valahogy csinálni trianoni békeszerződést valami újabbal?
Hagyjátok már abba ezt a Trianon baromságot!
Ti sosem ültetek töri órán?
1.Magyarország szétszakadt volna az I. világháború nélkül is.Esetleg egy föderalizáció menthette volna meg a dolgot,de a nemzetiségek már valószínűleg azt se fogadták volna el,mivel például a románoknak már volt saját országuk.
2.Nem,nem a zsidók miatt van.Igaz hogy a vesztes háború baromi jól jött a nemzetiségeknek,így könnyen meg tudtak minket szállni az újonan szerveződött kis országok(Csehszlovákia,Románia),de mindez még a Trianoni béke elött volt.Hoppá.
2 évvel a békeszerződés elött az ország 2/3-t már kisantant csapatokat ellenőrizték.
3.Remélem soha sehogy nem szerzik vissza a területeket,mivel nem szeretnék több millió szlovákot,románt,ruszint,ukránt,horvátot,szerbet a honfitársamnak mondani.
4.Az a Nagy Magyarországotok még elméletben se létezhetne úgy ahogy kirakjátok a térképét a kocsitokra.Ugyanis Horvátország nem volt Magyarország.
5.Nincs érvénybe a Trianoni béke.A Párizsi béke van érvényben.Ja itt is látszik hogy érettségiig nem sok jutott el közületek.
6.Nem,nem lehet visszafoglalni,ugyanis rajtatok kívül senki se akarja,se ebben az országban,se a szomszédok között(ja de igen,ott is vagytok páran).
Mivel mindannyian NATO tagok vagyunk,fegyveres területbuzulásról még ne is álmodjatok.
7.Ha annyira vissza akarjátok kapni,akkor mutasson az országunk egy olyan gazdasági fellendülést,amivel elérhetnénk egyes eredményeket.Néhány románnak biztos jobban megérni egy nagy gazdag M.O.-hoz tartozni. Ja,de hoppá,ez az ország saját magát nem tudja eltartani,ott lyukas a költségvetése ahol csak lehet.
8.!!!!!!!!!!Ha viszont arról beszélnétek,hogy hogyan lehetne visszakapni a vörös térképen nagyon pirosító,határ menti sávokat,na ahhoz már énis tudnék egy két pozítív véleményt mondani!!!!
Ja még ezt azért olvassátok el:
Azért halt meg itt közel 1 millió ember teljesen hasztalanul a 2. világháborúban,mert akkor is ilyenek döntöttek mint ti.
Benyaltak Hitlernek,igaz kaptunk is tőle területet,de minden józanul gondolkodó ember tudta,hogy azt ugyis elbukjuk.
De kaptuk hozzá ajándékba Hitlert is.
Ennek a trianonozásnak köszönhetitek Magyarország megsemmisülését.
Bocs, kérdező, csak most vettem észre a tegnap 21:17-es válaszodat.
Rovásírás: régi, elavult dolog, senki sem használja, túlléptünk rajta, már a mi számunkra is olvashatatlan, tehát lényegtelen.
Lehet, hogy sok mindent találtunk fel, de mások is sok mindent találtak fel.
Azt meg, hogy az angol nyelv primitívségével példálózol, csak azt jelenti, hogy nem sajátítottad még el ezt a nyelvet magas szinten. Középfok után kezdődnek csak igazán a szépségei, a gazdagsága, ami bizony a magyarral vetekszik. És ezt sok más nyelvről is el lehet mondani.
Ez a fölösleges különlegességtudat - magyarul gőg - az, ami a magyarok örök ellensége. Nem állunk fölötte senkinek, mitől is állnánk? Ha annyira különlegesek lennénk, akkor nem kudarcokkal és majdnemekkel lenne tele a történelmünk, hanem sikerekkel. De, ha jól emlékszem, az utolsó siker, amit a magyarok közösen értek el, a honfoglalás volt.
"Rovásírás: régi, elavult dolog, senki sem használja, túlléptünk rajta, már a mi számunkra is olvashatatlan, tehát lényegtelen."
Ezzel azért sok ponton nem értek egyet.
Régi? Igen, az. A latin betűk nem régiek?
Elavult? Annak tűnhet, de nem az. Nincsenek kettős betűk például, ami csökkenti a karakterszámot. Folyóírást pedig ki lehetne belőle fejleszteni, mint a latin betűsből...
Senki sem használja? Én személyesen legalább 8-10 embert ismerek, akik használják és nem iskolában tanulták, hanem maguktól, vagy egymástól. Nem a mindennapi életben persze, mert ott a latin írás az elfogadott. Egyébként jelennek meg könyvek rovással (Egri csillagok, mesegyűjtemények), és létezik több rovás betűkészlet, jóllehet billentyűzetről még nem hallottam.
Túlléptünk rajta? A fentiek szerint még nem. Fejlettebb a jelkészlete, mint a magyarosított latinnak.
Már számunkra is olvashatatlan? Én mikor megtanultam, kb. másfél órát kellett rááldoznom a szabadidőmből, és már összefüggő szövegeket tudtam elolvasni. Lehet, hogy másfél óra "fáradtsággal" elsajátítottam egy írásrendszert? Igen...
Lényegtelen? Ugyan úgy a múltunk része, mint '56, vagy Mátyás király. Ők is "lényegtelenek"?
Kicsit utána kellene nézni és gondolni dolgoknak, mielőtt nagy kinyilatkozásokat teszünk...
11:50
Passzióból meg lehet tanulni a rovásírást, persze, de ha annyira létfontosságú lenne, tanítanák az iskolában. Viszont, ahogy te is mondtad, magadtól tanultad meg, nem a suliban.
Nincs jelentősége, mert ezt is csak mostanában hozták divatba a turbómagyarok, akik inkább visszafelé mennének az időben, mint előre.
Semmi kifogásom az ellen, hogy valaki rovásírást tanuljon, de hogy sok haszna a dolognak nincs, arról meg vagyok győződve.
11:50
Lényegében '56 és Mátyás király is lényegtelen abból a szempontból, hogy egyik sem jelent megoldást a mostani problémákra. Ez már csak múlt, történelem, régen volt. Aki ilyesmire koncentrál, az hátra néz, aki meg hátra néz, az nem tud előrenézni.
El lehet dagonyázni a múltban, lehet keseregni, meg magyarkodni, de inkább megoldásokat kellene keresni és találni, mint sírni-ríni és a mellünket verni, hogy mi milyen magyarok és milyen különlegesek vagyunk. Akkor talán meg kellene mutatni, hogy milyen különlegesek vagyunk és tenni azért, hogy ezt más országok is így lássák. Az meg sírással és folyamatos múltba nézéssel nem fog menni. Elárulom, a világ azt sem tudja, hogy létezünk.
Én nem akarom ráerőltetni senkire, csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy azért a "múltunk fölösleges" divathullám szellemében hozzászólók is egy kicsit gondolkozzanak már el, meddig is mennek, meg miket mondanak a nagy "mekkora szarok voltunk mindig is" hozzászólásaikkal.
Legalább ami tényleg jó, azt ne alázzátok.
És ne azonosítsanak senkit a "turbómagyarokkal", csak azokat, akik tényleg azok is.
Egy dolog a "nem turbómagyarnak lenni", meg más dolog a múlt fikázása, mintha a magyar nemzet múltja alávalóbb lenne a többinél.
A rovásírás nem azért veszett ki majdnem, mert olyan elavult volt, hanem azért, mert a latin írást erőltette az egyház és a mindenkori államhatalom már I. István óta.
A magyar nyelv leképzésére még a mai magyarított latin jelkészlet sem képes olyan jól, mint a rovás.
Mindegy.
Ezeket csak megjegyeztem.
Bocs, hogy így írogatok, de kicsit felpöccentem :-)
Kérdező! Ha nagyon idegesítelek, szólj, és abbahagyom.
Bánomisén!
Attól, hogy szerinted sok haszna nincs, még nem kellene teljesen nyilvánvaló hozzá nem értés miatt elhatárolódni, és valótlanságokat állítani pl. a rovásról.
"11:50
Lényegében '56 és Mátyás király is lényegtelen abból a szempontból, hogy egyik sem jelent megoldást a mostani problémákra. Ez már csak múlt, történelem, régen volt. Aki ilyesmire koncentrál, az hátra néz, aki meg hátra néz, az nem tud előrenézni."
Ez nagyon jól hangzik, csak Te azt sugallod, hogy mindezt felejtsük is el, mert fölösleges. Ugyan úgy átesel a ló túlsó oldalára, mint azok, akik a kocsmában a tatárjáráson keseregnek.
"El lehet dagonyázni a múltban, lehet keseregni, meg magyarkodni, de inkább megoldásokat kellene keresni és találni, mint sírni-ríni és a mellünket verni, hogy mi milyen magyarok és milyen különlegesek vagyunk."
Ez így van. Csak ha van valami különlegességünk, akkor azt miért kellene elfelejtenünk?
"Akkor talán meg kellene mutatni, hogy milyen különlegesek vagyunk és tenni azért, hogy ezt más országok is így lássák."
Például a rovásos helységnévtáblák, a rovásos Euro, ha valaha is bevezetik, a népi hímzésminták ruhákon, stb. stb. Ha nem is látják a különlegességeinket, akkor nem is fognak különlegesnek látni minket.
"Az meg sírással és folyamatos múltba nézéssel nem fog menni. Elárulom, a világ azt sem tudja, hogy létezünk."
Így igaz. De a múlt feladásával és tudatos elfelejtésével nem marad semmi, amiből építkezhetünk.
A jelen problémái a múltban gyökereznek, és a jövőben van a megoldás.
Ha ezt a háromast megbontjuk, akkor hiába minden...
Felejtsétek már el ezt, a trianoni békeszerződés már régóta nincs is érvényben, ma már a párizsi béke működik (1945 óta), illetve érvényben van a Helsinki szerződés, amiben szerepel, hogy a határokat nem lehet megváltoztatni.
NEM LEHET VISSZACSINÁLNI. Ez van, megszívtuk, get over it! Persze, általánosban töriórán, amikor hallottunk róla, én is seggbe akartam rúgni az összes románt, de olyan nyolcadik táján kinőttem ebből. Ha 18 évnél idősebben még mindig ezen agyalsz, nagyon el kéne gondolkodni az életeden és végre felnőni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!