Miért volt baj a gazdaságtalan vasúti szárnyvonalak bezárása?
Ha egyszer valamire már nincs szükség, minek fenntartani?
A Fidesz is csak propaganda miatt nyitott meg belőlük újra néhányat, nem igaz?
Nézd.
A közlekedés helyi vagy vasúti, sehol nem gazdaságos.
Pld anglia magánosította a vasútjait, aztán mikor 2,5× esére emelkedtek a jegyárak, és senki nem vette igénybe, akkor kezdődtek a gondok. Hiszen megbénúlt a nagyvásosok közlekedése. Hirtelen 2× annyi autó jelent meg az utakon, és munkahelyes sokasága látszott eltűnni.
Az agromerációkban olyan feszültségek jelentek meg amire nem is gondoltak.
Ma az angoloknak sokkal több támogatást kell fizetni az üzemeltető résztulajdomosnak tőkének mint támogatás mint amikor állami kézben volt.
A párhuzamosságok megszűntetése a busz és a vasút között szükséges, de mivel a busz sokkal drágább és mi érérzékenyek vagyunk, ez sem teljesen lehetséges.
Minimalizálni kell a költségeket, vonzóbbá tenni a szolgáltatást hogy a költségek az igénybevétel növekedésével mérséklődjenek, de van egy pont ami alá nem lehet szorítani a bukót.
ha van alternatíva, akkor nem baj.
ha nincs, akkor már baj lehet "leírni" embereket.
Az óvodásokat sem lökik ki a családból, mert ők még nem keresnek, és "gazdaságtalanok".
Annyira erős egy társadalom, mint a leggyemngébb szemei.
Szükség volt a legtöbbjükre. Amikor a szárnyvonalakat bezárták,a fővonalak utasforgalma jelentősen megcsappant. A szárnyvonalakról nagyon sok utas utazott tovább.
A Volán járatok egyrészt hosszabb úton kényelmetlenebbek a vonatnál. De sok helyen az állomástól messzebbről indulnak. Nincsenek fedett váróhelyek, télen sokszor negyedórákat kell várni a buszra. De az is előfordul nem egyszer,hogy nem jönnek,vagy az utasok nem férnek fel rá.
Nem volt baj.
A vasútnak a városközi gyorsvonati közlekedésben és a nagyobb utasforgalmat generáló agglomerációk körzetében van jövője. Ott kell fejleszteni, ahol viszont ma már nem gazdaságos a fenntartása, mert alig néhányan veszik igénybe a vonatot, oda elegendő a buszközlekedés.
"Pld anglia magánosította a vasútjait, aztán mikor 2,5× esére emelkedtek a jegyárak, és senki nem vette igénybe, akkor kezdődtek a gondok. Hiszen megbénúlt a nagyvásosok közlekedése. "
Legenda.
"Amikor a szárnyvonalakat bezárták,a fővonalak utasforgalma jelentősen megcsappant. "
Úgyszintén legenda.
Ez főképpen az ellenzékben duzzogó Fidesznek volt probléma.
Milyen fennkölten lehetett hirdetni, hogy a szocik ellehetetlenítik a kistelepüléseket a szárnyvonalak megszüntetésével, és melldöngetve ígérni, hogy majd MI visszaállítjuk. (ezért (is) szavazz ránk!).
Ehhez képest hányat nyitottak meg?
Vagy ezt is "átvitt értelemben" kell értelmezni, mint a két hét alatti rendtevést?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!