Miért nem fésüli át valaki a BKV-t?
"Csak máshol talán jobban kivan találva minden, van pénze az államnak és talán nem is lopnak ennyit."
Te hol voltál amikor közgazdaságtanból a rendszerváltást tanultátok?
"1 busz x km-en y üzemanyagot elhasznál + a vezető bére, szinte biztos hogy állandó az utaslétszáma szinte 100%-os pontossággal meg lehet mondani mennyit "termel ki" egy busz hozzá kell igazítani a költségeket és akár nyereséges is lehet."
Lehet, hogy a piros hetes állandóan tömve van, de a Rákosszentborzasztó expressz félúttól tök üres. Persze tudod ki lenne megint a legjobban felháborodva, ha megemelnék a jegyárakat, és járatokat szüntetnének meg, mindezt a nyereségesség jegyében. Hiszen akkor már járhatna az ember robogóval, vagy akár egy V8-assal is.
"Drága az alkatrész beszállító ki kell b@ni a pcsába hatékony szervizeket stb"
Olyan szinten drága a szerviz, hogy a buszsofőrök az alapbéren belül csinálgatják azokat a tragacs 30 éves Ikrauszokat. Egyszerűek, mint egy fakocka, amíg nincs főtengelytörés olyan megszerelni, mint egy simson, ha ért hozzá az ember.
"tragacs 30 éves Ikrauszokat."
Nem neveznék tragacsnak egy olyan buszt, ami több millió kilóméteren túlvan és még mindig rója az utakat...
Amúgy üzemanyag/áram költség, sofőrök bére, ellenőrök bére, egyéb dolgozók bére, karbantartás, bliccelők, rongálás, 4-es metró, járműpark cseréje/ bővítése, Nokiás dobozok, stb. Nem hinném, hogy te ezt valaha is nyereségessé tudnád tenni...
"Nem neveznék tragacsnak egy olyan buszt, ami több millió kilóméteren túlvan és még mindig rója az utakat... "
Attól, hogy eddig ennyit tudott, nem biztos, hogy még egyszer ennyit bele kéne rakni. Nyugaton az ilyen korú buszok már múzeumban lennének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!