Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mit szóltok ahhoz, hogy az...

Mit szóltok ahhoz, hogy az állam szerződést kötne a felsőoktatásba jelentkezőkkel? Akkor miért nem már mindenkivel aki szakmunkásnak ment vagy érettségit szerzett?

Figyelt kérdés

Vagy miért nem teremtik meg azokat a körülményeket, hogy ne keljen elmenni, ha nyugati szinten akarunk élni? EZ kvázi a röghöz kötés. Az emberek szenvedjenek azért mert MO.-on nem lehet tisztességesen megélni úgy, hogy élelmen és albérleten kívül másra már ne is fussa és ne tudjon gyűjteni.


[link]


2011. szept. 5. 12:24
 71/92 A kérdező kommentje:

"Nem. Nekem sem volt rá pénzem. A szüleimnek sem. Nem is sírok, hogy szarabbul keresek, mint egy diplomás. "


Lehet államira is bekerülni, nem kell költségterítésest . Amúgy itt van a kutya elásva. A legtöbben azok szokták szidni a költségterítésest akiket vagy nem vettek fel arra, vagy nem is akartak egyetemre menni. Valahogy az jön le, ha engem nem vettek fel akkor más se tanuljon azon.

2011. szept. 5. 16:56
 72/92 anonim ***** válasza:

"a versenyképességet arra értettem, hogy csak akkor lehetünk versenyképesek ha minél többen megkapják a lehetőséget arra, hogy versenyképes tudást szerezzenek."


de a versenyképes tudás nem egyenlő az egyetemi/főiskolai diplomával. sőt, a mai rendszer éppen arra biztatja a felsőoktatási intézményeket, hogy minél több alacsony költségvetésű (tisztelet a kivételnek, versenyképtelen) szakot indítsanak.

jelenleg a társadalmi tendencia az, hogy menjen a gyerek gimnáziumba, aztán majd meglátjuk, aztán menjen egyetemre, aztán majd meglátjuk. ezt csak úgy tudod hatékonyan és rövidtávon megfogni, de Demoklész kardja képen lebeg a fejük felett, hogy a képzést ki kell ám fizetni. és közben iszonyatos hiányunk van szakképzett munkaerőből.


"Ez az államilag finanszírozott képzés "büntetésével" nem fog megvalósulni."


az alapvető probléma ott van, hogy az államilag finanszírozott képzés alapja nincs lefektetve.

arról, hogy államilag finanszírozva, vagy költségtérítésesen tanulsz-e, csak és kizárólag a felvételi pontszámod dönt. csakhogy a felvételi pontszám egy része szociális alapon kerül kiszámításra. ennek örömére, állami finanszírozásra azok kerülnek, akik vagy okosak, vagy nem túl hülye szociálisan rászorultak. ez pedig baj, mert egyenetlen a tanítandó csapat tudása, képessége.


képzeld magad elé a következő rendszert:

a felvételi pontszám csak az elért tanulmányi eredményeidből származik. (ezzel biztosítjuk, hogy tudás és képességszint egyenletes legyen) a képzés fizetős a második félévtől. a szociális és tanulmányi ösztöndíjak összegét megemeljük, (mondjuk) 4-es átlag felett a tanulmányi ösztöndíj fedezi a tanulmányok költségét, ennél magasabb átlag meg tisztán bevétel. a szociális ösztöndíjak hasonlóan működnek, azzal a kitétellel, hogy szociális alapon csak a tandíj egy bizonyos részét lehessen fedezni. (melegedni ne járjon be)

átalakítjuk a diákhitel rendszerét, csak és kizárólag tandíjra lehet felvenni (közvetlenül az iskolának utalják)


akinek van kidobni való pénze, az tanulgasson kedvére. aki hülye és tanulni akar, az fizessen, aki amúgy nem engedhetné meg magának, de nem hülye, nameg persze aki okos, az tanulhasson kedvére. és bárki tanulhasson, aki úgy gondolja, hogy majd keres annyit, amiből ki tudja fizetni.


"A társadalmi mobilitást pedig miben akadályozza az, hogy ha tehetséges vagy szorgalmas valaki, akkor be tud kerülni államilag finanszírozottra?"


bekerülni és elvégezni nem ugyanaz.

jelenleg az államilag finanszírozott is nagy terhet ró egy családra. az ösztöndíjak jelenlegi rendszere ezt nem tudja kiegyenlíteni, olyan képzések esetében, amiknek van munkaerő piaci értelme (orvos, mérnök stb.) gyakorlatilag zéró a diákmunka lehetősége, mert vagy eleve nincs ideje, vagy csak úgy van rá ideje, ha a saját természetes szükségleteit korlátozza (pl. alvás), ami nyilván nem kívánatos.

a szociálisan rászorultak jellemzően nem olyan képzésekre mennek, amikkel érnek is valamit, hanem büfé-könyvtár szakokra, azok mellet van lehetőségük eltartani magukat. viszont a diplomával sem tudnak mit kezdeni...


"Pont az akadályozza, ha ezt a finanszírozási formát büntetik azzal,hogy korlátozzák mit csinálhatsz, hol élhetsz stb."


nem ez egy szükségintézkedés. el van torzulva az egész oktatási rendszer, amitől magas a munkanélküliek és az inaktívok száma, amitől magas az adók mértéke, amitől gátolt a gazdasági növekedés, ami korlátozza a béreket, ami elvándorlást eredményez. amitől még jobban nő az inaktívok aránya.

nincs olyan megoldás, hogy valaki ne szívjon, az egész rendszer el van b@szva. most az a legfontosabb, hogy itthon tartsuk a versenyképe munkaerőt, mert egy teljes oktatási reform minimum 10 év kifutású.


félre ne értsd, nem vagyok FIDESZes. amit felvázoltam, az a GyF-féle oktatási reform, amit a FIDESZ hathatós közreműködésével döngöltek a földbe. ezért legszívesebben napalmot dobnék az egész bandára.


viszont ezzel az intézkedéssel egyet kell, hogy értsek, mert jelenleg nincs más megoldás.

2011. szept. 5. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 73/92 anonim ***** válasza:

"de a versenyképes tudás nem egyenlő az egyetemi/főiskolai diplomával."


nagymértékben hozzájárul.


meg lehet nézni, hogy akik előbbre vitték ezt az országot valamiféle találmánnyal, újítással, azoknak többségében volt-e diplomájuk.

2011. szept. 5. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 74/92 anonim ***** válasza:

"ez pedig baj, mert egyenetlen a tanítandó csapat tudása, képessége. "


akkor az egész problémát vissza lehet (kell) vezetni az alapfokú és középfokú oktatás hiányosságaira problémáira is.

2011. szept. 5. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 75/92 anonim ***** válasza:

"a felvételi pontszám csak az elért tanulmányi eredményeidből származik. (ezzel biztosítjuk, hogy tudás és képességszint egyenletes legyen)"


Ebbőlé is látszik, hogy olvastál valami tandíjpárti elemzést és azt adod vissza :)


Komolyan azt gondolod, hogy az érdemjegy minden esetben megegyezik a tudással?


Én személy szerint a felvételit hoznám vissza, de ez már megint más tészta.

2011. szept. 5. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 76/92 anonim ***** válasza:

" de nem hülye, nameg persze aki okos, az tanulhasson kedvére. és bárki tanulhasson, aki úgy gondolja, hogy majd keres annyit, amiből ki tudja fizetni. "


Tehát véleményed szerint a bérek és a jövőbeni foglalkozások még mindig olyan kiszámíthatóak, mint a Kádár-rendszerben?


Jó vicc...

2011. szept. 5. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 77/92 anonim ***** válasza:

" szociálisan rászorultak jellemzően nem olyan képzésekre mennek, amikkel érnek is valamit, hanem büfé-könyvtár szakokra"


óó, te ezt így tudod?


szabad kérdezni, hogy mire alapozod ezt a statisztikát?


(nem mondom, hogy nem lehet igazad, de jó lenne ha alá is tudnád támasztani)

2011. szept. 5. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 78/92 anonim ***** válasza:

"nem ez egy szükségintézkedés. el van torzulva az egész oktatási rendszer, amitől magas a munkanélküliek és az inaktívok száma, amitől magas az adók mértéke, amitől gátolt a gazdasági növekedés, ami korlátozza a béreket, ami elvándorlást eredményez. amitől még jobban nő az inaktívok aránya. "


Háát persze, a diplomások/felsőfokú intézményekben tanulók hibája az egész ország csődje...


Mi van a többivel, aki nem vesz részt benne?

Ők nem hibásak?


A sz@r korszerútlen és a munkaerőpiachoz nem igazodó szakmák és OKJ képzések nem jelentenek problémát?


Ja és a gazdasági növekedéstől nem fognak emelkedni a bérek, ez egy tévhit! Méghozzá neoliberális tévhit :)

A neoliberalizmus nem való ide Közép-Kelet Európába!



Lásd: Kína a tökéletes ellenpélda.

2011. szept. 5. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 79/92 anonim ***** válasza:

Véleményem szerint egyetlen jó megoldás lehet csak!


Ez pedig a teljesen piaci alapon működő felsőoktatás! Meg lehet nézni, hogy pl. az USA-ban általában a magániskolák sokkal sikeresebbek az államiaknál! A tandíj fizetése pedig növelné a diákok tanulási kedvét, sokkal kevesebb lenne a kibukás, mert ha valamiért fizetsz, akkor azt komolyan veszed! Jó példa erre Magyarország is, ahol a statisztika bizonyítja, hogy akik költségtérítéses képzésben vesznek részt, ők nagyobb részben fejezik be időben az egyetemet! Alapjaiban kell megváltoztatni, mert a foltozgatás nem elég. Mielőtt bárki azzal vádolna hogy szegény ellenes vagyok, ez nem igaz, mert aki rászoruló, az kapna tandíjkedvezményt, illetve fel kellene építeni egy az amerikaihoz működő diákhitel rendszert is! Az hogy adóssággal kezdi valaki az életét, az arra ösztönözné a diákokat, hogy olyan szakot válasszanak, amire valóban kereslet van és akkor nem lenne gond visszafizetni!

2011. szept. 5. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 80/92 anonim ***** válasza:

""de a versenyképes tudás nem egyenlő az egyetemi/főiskolai diplomával."


nagymértékben hozzájárul."


idehaza nem.

a magyar felsőoktatás jelenleg két kézzel szórja a pénzt, neveli a diplomás munkanélküliséget és az egyébként sikeresnek számító szakképzések versenyképessége is megkérdőjelezhető. a leggyakorlatiasabb képzést nyújtó felsőoktatási intézmények is szobatudósokat nevelnek nyugati társaikhoz képest. egy német főiskolásnak a 3,5 éves tanulmányai során összességében 1 év szakmai gyakorlata van (két teljes félév), ehhez képest a magyar pár hetet tud felmutatni. a német, a diplomázást követően azonnal alkalmazható, önálló tevékenységet képes végezni egy termelő üzemben, a magyarból előbb ki kell verni az iskolában belenyomott hülyeség (jobb esetben csak) felét. nem véletlen, hogy minden álláshirdetésben több év szakmai tapasztalatot kérnek.


ma Magyarországon a versenyképes tudást a középszintű szakképesítés jelenti, esetlegesen technikusi képesítéssel kiegészítve. kezdőként simán keres annyit, mint egy kezdő mérnök, ráadásul jóval hamarabb kezdheti megalapozni az egzisztenciáját.


"akkor az egész problémát vissza lehet (kell) vezetni az alapfokú és középfokú oktatás hiányosságaira problémáira is."


nem feltétlenül.

a tudásszintbeli különbségeket simítja a központosított érettségi, a gond ott van, hogy a felvételi pontszámban vannak szociális elemek, amiért a szerényebb képességű, tudású, de rosszabb helyzetű megelőzheti a jobb képességűt, de jobb anyagi helyzetűt. az már csak hab a tortán, hogy kétgyerekes, éppen csak megélő család, már jó anyagi helyzetűnek számít a sok trükköző miatt.


a középszintű oktatással tulajdonképpen csak annyi a gond, hogy torzult. elsöprő többségben vannak jelen a gimnáziumok, amik feladata pedig a felsőoktatási felkészítés lenne, azaz az ide jelentkezők kényszerpályára kerülnek, mert egy sima érettségivel max a feneküket törölhetik, de a munkaerő-piacon talán még a képzetleneknél is rosszabb helyzetben vannak.


az alapszintű oktatással semmi gond nincsen, azt leszámítva, hogy sem írni, sem olvasni (szöveg-érteni) nem tanítják meg az embert, mint ahogy téged sem, mert ebből a válaszodból világosan látszik, hogy nem is bírtad felfogni amit írtam...


"Komolyan azt gondolod, hogy az érdemjegy minden esetben megegyezik a tudással?


Én személy szerint a felvételit hoznám vissza, de ez már megint más tészta."


azt írtam, hogy tanulmányi eredményekből származó. ez sok minden lehet, a fejtegetés lényege éppen az volt, hogy a bekerülésnél ne számítson a szociális helyzet. kár, hogy nem értetted...


"Tehát véleményed szerint a bérek és a jövőbeni foglalkozások még mindig olyan kiszámíthatóak, mint a Kádár-rendszerben?"


én ilyet egy szóval sem írtam. viszont, ha már felvetetted, a Kádár rendszerben azért volt kiszámítható az élet, mert többek között az oktatás is a tervgazdálkodásnak megfelelően működött. nem képeztek olyanokat, akiknek nem tudtak utána munkát adni.


mellékes szólva, 18 éves, választójoggal rendelkező emberekről beszélünk. tudjon dönteni a saját sorsáról, ha már az ország sorsát a kezébe adjuk.


"szabad kérdezni, hogy mire alapozod ezt a statisztikát?"


tapasztalat.


"Háát persze, a diplomások/felsőfokú intézményekben tanulók hibája az egész ország csődje..."


a szerepük letagadhatatlan.

eszméletlen mennyiségű pénz megy el olyan képzésekre, amikkel utána nem lehet elhelyezkedni. ha ezek az emberek ehelyett szakmát tanultak volna, akkor most nem lenne tele felháborodott diplomásokkal ez az oldal sem, hogy menniük kell utcát seperni.


"A sz@r korszerútlen és a munkaerőpiachoz nem igazodó szakmák és OKJ képzések nem jelentenek problémát?"


de, viszont ez itt nem erről szól. ha érdekel a téma tegyél fel kérdést.


"Ja és a gazdasági növekedéstől nem fognak emelkedni a bérek, ez egy tévhit! Méghozzá neoliberális tévhit :)

A neoliberalizmus nem való ide Közép-Kelet Európába!"


hát nem is. csak akkor mi bajod a Kádár rendszerrel???


"Lásd: Kína a tökéletes ellenpélda."


mire?

a sok millió éhezőre? nyomorra? az emberi jogokért kiállók likvidálására? a mindent átható korrupcióra? ha te ott egy ilyen szólamot eleresztenél, mint itt, másnap már az isten háta mögött a rizsföldön találnád magad...

2011. szept. 5. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!