Mi a véleményed a felsőoktatást érintő változtatásokról?
Az a véleményem, hogy nem normálisak. Főleg, hogy megemelték a költséges kurzusok árát. Ha költségesen mérnöknek szeretnél tanulni, akkor 300e körül kell leperkálnod / félév. Kinek van erre pénze???? Akkor már inkább elmegy az egyén bölcsésznek, ahol mennyi is egy félév? 130e körül van az eltén!
1. Viktorkának a jó k*rva annyát!
"de én 400ra emelném az államilag támogatott képzésekre a minimum ponthatárt."
Jobb helyeken már most is annyi.
"Sértegethetsz nyugodtan, bár szerintem előremutatóbb volna intelligens ember módjára érvelni."
Te nem sértegetsz egy csomó embert, mikor lebüfészakozod a szakjukat?
Egyébként onnan is kihullik a férgese, csak onnan kevesebb...
Aki azt írta, hogy 4-5 legyen a kimeneti követelmény: jó lenne, de van egy kis baj. akkor 1 db mérnökünk nem lesz, tudnék mesélni a BME osztályzási szokásairól stb.
"És nem kell majd a hibáit javítanom közös munka esetén."
Nos az meg a te hibád, hogy kijavítod neki :)
Javítsa ki ő maga. Más helyett csak az dolgozik aki hülye! (netán kényszerítik rá, az más)
"Aztan talan fog is erni valamit a diplomad, mert ez a "siman" bekerulos dolog sehogy nem jo. "
A diploma nem attól ér valamit, hogy nehéz bekerülni, hanem attól, hogy nehéz elvégezni, legalábbis követelmények vannak.
Az egyik olyan itthoni szakot végeztem el a nagyon kevésből, amit valóban nemzetközileg jegyeznek, és valóban nemzetközileg ismert és elismert emberkék oktatják.
A ponthatár minden évben kb. 300 körül szokott lenni. Be is jutnak könnyen, sokan olyanok is, akiknek nem ott lenne a helyük - csak ki is hullanak piszok gyorsan, mi pl. BSc-n már az én szakirányomon 10en végeztünk időben, ha az egész szakot nézem, akkor pedig kb. 250 emberből 50 volt az arány 3 év után.
És ennek megfelelően az MSc-s diplomám ér is valamit, hiába volt alacsony a felvételi ponthatár.
Ellenben van csomó olyan felkapott szak, amiről köztudott, hogy gyenge, mégis akár bőven 400 felett van a ponthatár. És azt viszont nagyon sokan elvégzik olyanok is, akiknek nem kéne, mert menetközben viszont már nem szórnak - ennek megfelelően a diplomája nem is ér oly sokat.
A ponthatár csak azt mutatja, hogy mennyire felkapott az adott szak. Ez pedig bőven nem ugyanaz, hogy mennyit és ér az adott diploma.
04:55
amikor egy közös munkát kell csinálnotok, és egy jegy lesz rá, azt kapja mindenki (volt olyan tanárunk, aki külön kiemelte, hogy ne látsszon a végeredményen, hogy melyik részt ki csinálta, mert pont az a lényege, hogy csapatként dolgozzunk, mert ez kell majd a munkaerőpiacon is), akkor az határozottan kényszerhelyzetnek mondható.
És igazat is adok neki, mert valóban, a munkaadóm sem érdekelte, hogy a közös munkának ki melyik részét csinálta meg, ki mekkora részt vállalt belőle. Kész van? Jó lett? Ha igen, a csapat dicséretet kap, netán prémiumot. Ha nem, akkor meg elmarasztalást. Akkor is, ha az egyik ember vért izzadt, hogy valami legyen a munkából, a másik meg tojt az egésznek a közepébe.
Az egésszel csak az a baj, hogy azt senki nem veszi figyelembe, hogy egy normális magyar családnál 80-100 ezer forintot keresnek a szülők, aminek nagy részét elviszi a kaja meg a számlák, így elég vicces azért európai színvonalú díjakat kérni a fizetősön.
Arról nem beszélve, hogy ott a diákhitel, ami egy rakás szar, mert a legtöbb is, amit adnak 250ezer a fizetősnek egy félévre, ami már a tandíjra se lesz elég ezután? Külföldön ez is úgy működik, hogy az egész tandíjat meghitelezik, amit majd a fizetéséből fizet vissza. Persze ott kap is normális fizetést, így itt az sem lenne megoldás, de mikor pl. ott van a fogorvosi a maga 800.000-1.100.000-es költségtérítésével, addig ne kelljen már földhöz verni a s3ggünket, hogy van diákhitel, ami a negyedét is kiteszi a tandíjnak..
"Nem vagyok népszerű vele tudom, de én 400ra emelném az államilag támogatott képzésekre a minimum ponthatárt. Azt nem olyan nehéz elérni, ha az ember akarja. És felezném a létszámot."
- Tapasztalatból tudom, hogy legtöbbször azok a gyengébb szakok, ahol kevebben vannak. Ahol magas a létszám, ott nem fél a tanár buktatni, elvárni, míg alacsony létszámnál a tanár a szak fennamaradása érdekében inkább átenged mindenkit, illetve nem érzi, hogy aközött a néhány ember között nagy különbséget kellene tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!