Elfogadnád-e a Szent Korona-tant, mint Magyarország alkotmányát?
KÉRLEK OLVASD VÉGIG!
A Szent Korona-tan összefoglalása
Őfelsége a Szent Korona jogi személy
A Szent Korona a magyar állameszme megtestesítője
A Szent Korona teste az ország teste, vagyis az ország földje
A Szent Korona tagjai a korona országainak polgárai
A Szent Korona minden hatalom és jog forrása, a legfőbb felség
A Szent Korona a mindenkori uralkodó fölött áll, az uralkodó a Korona nevében kormányoz
A Szent Korona-tan magyarázata
1-2. A Szent Korona mint jogi személy, jogilag a Magyar Államnak megfelelő. Ezen túlmenően az állam, mint elvont, megfoghatatlan gondolat fizikai megtestesülése. Szent István király a Szent Korona képében ajánlotta fel az országát Szűz Máriának.
3. A föld illetve általánosságban természeti erőforrások a Szent Koronához rendelése biztosíték, amellyel a közösségi erőforrások a közösség egészéhez rendeltettek. Ezzel megakadályoztatott, hogy pár nemzedék alatt a közösségtől és a közösséget alkotó személyektől a magántulajdon módszerével el lehessen vonni a természeti erőforrásokat, és ezzel a szabad életet ellehetetlenítő közállapotok alakuljanak ki. (Környezetszennyezés, élettér kizsákmányolása például: erdőirtással, intenzív mezőgazdaság vegyszereivel stb.) A Szent Korona teste az egész Kárpát-medence, vagyis Magyarország és a társországok: Erdély, Horvátország, Dalmácia, és Szlavónia.
4. A Szent Korona tagjai a Szent Korona országainak polgárai. Tehát a magyar nemzet és az együttlakó vendégnépekre is vonatkozik, akiket külön védelmez a Szent Korona-tan. Tehát a Szent Korona a politikailag szervezett nép, vagyis a nemzet, és mivel a Szent Korona a legfelsőbb szuverén, felség, ez megfelel a Rousseau által a 18. században kigondolt népfelség elvének.
5. Mivel a Szent Korona a legfőbb szuverén, a Szent Korona-tan nem ismer el fölötte álló személyt. Ezáltal a Szent Korona tagjai, vagyis a polgárok egyenlőek, közülük senki nem uralkodhat a másikon, tehát a Szent Korona-tan eleve kizár minden diktatúrát. Az ellenállási jog lehetővé teszi a Szent Korona tagjai számára, hogy az alkotmányosságon túllépő önkényuralommal szemben föllépjenek.
6. Mivel a Szent Korona a legfőbb szuverén, ezért az uralkodó sem állhat fölötte, az ő hatalma is csak a Koronától ered.
Összegzés:
A SZent Koorna-tan tartalmazza a felvilágosodás újításait, ám ezeket konzervatív formában gyagorolja.
Népszuverenitás = hatalom forrása a nép(A SZent Koorna-tanban a nép hatalma a koronától ered)
"Mindíg minden időben hív valakit a Korona a kormányzás élére, csak észre kell venni"
Azt hiszem, te egy bálványimádó elmeháborodott vagy.
Ezotéria témakört ajánlanám...
ha valami elavult akkor azzal miért értesz egyet?
Fordítva élsz, vagy mi?
Mudri Lav:
"Egyrészt bizonyított tény, hogy a korona két korábbi korona összetákolásából készült, mégpedig Bizáncban."
Éppenséggel nincsen semmiféle bizonyíték erre.
"A Képes krónikát meg nem nevezném hiteles forrásnak."
Bíborban Született Konstantin szerinted hitelesebb?
"ja és Szent István idejében Horvátország nem is tartozott Mo-hoz, dalmácia meg végképp nem. Még szlavónia is vita tárgya volt a Horvát-kir. és a Magyar kir. között."
Nem tartozott akkor, ez igaz. Szlavóniát Szent István hódította meg, de nem csatolta Magyarországhoz. Horvátországot részben Szent László, illetve Könyves Kálmán hódította meg, de a meghódítás (1097) és Kálmán horvát királlyá koronázása (1102) között öt év telt el úgy, hogy nem tartotta megszállva az országot. Dalmácia egy külön történet, gyakorlatilag városállami szinten létezett, nem igazán foglalkoztak vele, hogy éppen melyik ország fennhatósága alá tartoznak.
A vita tárgya pedig valóban Szlavónia volt, csak éppen nem az, amelyet Szent István elfoglalt. Ez utóbbi a Dráva és a Száva köze, Zágráb környékén, később nevezték Felső-Szlavóniának is, itt Szent István bánságot hozott létre, később a horvát bán fennhatósága alá tartozott ez is. A vita tárgyát képező Szlavónia pedig a Dráva és a Száva alsóbb folyásai által közrezárt terület, Alsó-Szlavónia. A török kiűzése során a császári udvar német ajkú nemességnek adományozta (Felső-)Szlavónia földjeit, akik mit sem tudtak erről, Horvátországként nevezték. Alsó-Szlavónia pedig a Katonai Határőrvidékből jött létre, Mária Terézia három megyét (Szerém, Verőce, Pozsega) hozott létre ezen a területen. Ez előtte nem volt Horvátország (értsd: Horvátország, Szlavónia és Dalmácia) része, Magyarország szerves részét képezte.
Egy kis off: Horthyt nagyon sokan szerették ebben az országban, nem véletlenül. A maiak arra sem méltóak, hogy kiejtsék a nevét a szájukon.
Kérdésre a válasz: mint szimbolikus intézkedés, meg lehetne próbálni, de nem igazán gondolom, hogy ettől oldódnának meg az ország problémái. Nem hiszem, hogy most ez lenne a legfontosabb problémánk, hogy Szent Korona-tanon alapul-e az alkotmányunk vagy nem. Ha újra bevezetnék én nem vonulnék utcára tiltakozni, hogy márpedig én ezzel nem értek egyet, de nem ettől lesz jobb vagy rosszabb ebben az országban ez biztos.
Palm:
"Nem. Ráadásul az a korona soha nem volt István fején."
Nincs rá bizonyíték, hogy nem volt a fején. Nem tudjuk, milyen idős a Szent Korona.
"Éppenséggel nincsen semmiféle bizonyíték erre.
"
Sohase hazudj, mert az hiteltelenné tesz. István korában levágták volna a kezed ezért!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!