Valaki árulja már el végre, miért fontos a mai Eu? Mi a jelentősége vagy szerepe?
Én értem hogy, nincsenek vámok, meg hogy nem kell útlevél, de ehez a szerződéshez elég egy A4 es lap és az aláírások a szöveg alatt. Minek ehez fenntartani egy rendszert millió emberrel ezközzel épülettel?
Vagy az Eu is csak a szavakban és a kisembereken spórol, vagy bizonyos prominensek működtetikmint sajtát privát játékot? Vagy az európai elit így akar egy kis korrupt pluszt magának?
Szerintem az EU. létrehozását néhány ember "jövőbelátó" képessége hozta létre. Természetesen a megfelelő gazdasági hatalommal megáldva. Ezek az emberek úgy gondolják, hogy létre kell hozni egy egységes európát a földön lévő egyéb gazdasági érdekek ellenpólusaként.
Az egyéni érdekek érdektelenek.
Ökörköri
Szerintem te az egészet nem érted. Nekem volt EU-s tantárgyam ott nagyjából tisztáznak mindent, persze nem szó szerint, csak az ember tud következtetni. Persze hírekből is össze lehet rakni. Az egész lényege az, hogy az EU alapítói kezdetben a Szén- és Acélközösséggel egy föderális intézményrendszer alapjait, kezdőcsíráit akarták lerakni. Persze kifelé a német nehézipar fékezését propagálták, de nem erről volt szó. A háború után Európa gyakorlatilag eltűnt a világpolitika éléről és a vezetők csak egy egyesült, föderatív Európában látták a megoldást. Ez több kevesebb sikerrel azóta is folyik kis lépésekben, azonban vannak megtorpanások. Például az alapító atyák a föderális intézményrendszerben látták a megoldást, de azóta a tagállamok a nemzetek közötti intézményrendszert valósították meg - ez kevesebb jogosítványokkal rendelkezik, mint a föderális.
Szóval nagyjából egy USA-t akarnak létrehozni, azonban a tagállamok sokszor hátráltatják a folyamatot. Most, hogy ez jó vagy sem azt mindenki döntse el maga. Nekem tetszik.
"""Szerinted miből mennek azok a rohadt nagy "itt épül európa" táblával beharangozott mindenfélék? segítek, azok EU-s pénzből mennek.
A lerabolt piacainból, a befizetéseinból, a betíltott termeléseinkből KB 5× ennyire telt volna.
De továbbra sem értem nekünk mi is ebbe a jó, és ha csak a vámok miatt és nem a gyengébb országok lehúzása miatt jött létre, akkor miért is?
Persze az embereket jól tudják hülyíteni az érdekeltek.
Játszóterek, utak, meg baromságok, miközben egy új munkahely sem. Illetve talán néhány 100 vagy 1000, aminek asok százszorosa megszűnt az Eu miatt!
Akkor minek? minek? minek?
"""Szerintem te az egészet nem érted. Nekem volt EU-s tantárgyam ott nagyjából tisztáznak mindent, persze nem szó szerint, csak az ember tud következtetni. Persze hírekből is össze lehet rakni. Az egész lényege az, hogy az EU alapítói kezdetben a Szén- és Acélközösséggel egy föderális intézményrendszer alapjait, kezdőcsíráit akarták lerakni. Persze kifelé a német nehézipar fékezését propagálták, de nem erről volt szó.
De akkor minek korlátozzák a mezőgazdasági termékek szabad versenyét különböző támogatásokkal?
Jahh hogy külföldről ne jőljön be?
Azt nem hiszem hisz védővámmal megoldhatnák.
Jahh hogy ha afranciáknak nem kell a kínai fokhagyma akkor a kínaiaknak meg nem kell a renault?
De ez kinek is a baja?
Jahh hogy a mienk, mert magyar autó nem megy kínába de a fokhagymának befellegzett.
Nem valami hasonlóra jó az Eu?
De ismét megkérdezem,nekünk miért is jó?
" mert hogy a franciáknak meg a kínainak jó az ok!
"De akkor minek korlátozzák a mezőgazdasági termékek szabad versenyét különböző támogatásokkal?"
Azért, márt máshogyan nem tudnának versenyezni az olcsó dél-amerikai és más szegényebb vidékek gazdáival. Úgy gondolj bele, hogy ha az EU gazdái versenyezni akarnának a szegényebb országok termékeivel, akkor a nyugati gazdák olyan alacsony árakat kellene, hogy kérjenek, hogy éhendöglenének. De viszont a szegényebb országokban dolgozó "rabszolgáknak" nem olyan nagy az igényük, mint a fejlett, nyugati társaiknak. Szóval a támogatás egyfajta fizetéskompenzáció. Ha nem lenne, akkor az európai gazdák húzhatnák le a rolót. Elméletileg idéntől mi is ugyanannyi támogatást kapunk, mint a régebbi tagok.
Legalábbis én így tudom.
"Jahh hogy a mienk, mert magyar autó nem megy kínába de a fokhagymának befellegzett."
Szerinted Kínában nem vesznek Suzukit, Audit? Vagy majd Mercedest? Lehet, hogy a magyar fokhagymának befellegzett, de aszem' az autóipar nagyobb hozzáadottértékű, magasabb GDP-t termel. Igaz, hogy a profitot kiviszik az országból, de így is jelentős pénzek folynak be adók formájában. Meg azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a multik mennyi embert foglalkoztatnak, ami mind fizetőképes keresletet teremt, ami megint növeli a bevételeket. Lehet, hogy a hagymatermelő kisgazda megszívta, de hát ez van, mindenkinek nem lehet jó. Olyan rendszer még nem született. Amúgy meg ott a Fornetti, a Szentkirályi amik egész jólsikerült magyar nemzetközi vállalatok. Ott van még a magyar biotechnológia is az élvonalban. Ezek az igazán fontosak a 21. században. Mellesleg a biotechnológiában iszonyat nagy jövő van, szóval az államnak szerintem ezt kellene orrba-szájba támogatnia, sok tehetséges magyar biológus van itthon.
"KB 5× ennyire telt volna."
"Illetve talán néhány 100 vagy 1000, aminek asok százszorosa megszűnt az Eu miatt!"
Imádom, amikor emberem hasratütésszerűen kiböfögött számokkal dobálóznak, aztán azokat bizonyítékértékűként állítják be. Mutass már forrásokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!