Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nem kellene átalakítani a...

Nem kellene átalakítani a magyar oktatást, hogy gyakorlatiasabb legyen és az életre neveljen?

Figyelt kérdés

Jelenleg van egy "általános műveltség" nevezetű valami, aminek a keretében olyan dolgokat próbálnak belegyömöszölni gyermekeink fejébe, aminek a 90%-a lényegében semmit sem ér, mert nem használják majd életükben, ergo elfelejtik az egészet.


A matematikában a lényegi dolgokra kell fektetnünk a hangsúlyt, úgymint alapműveletek (összeadás, kivonás, szorzás, osztás, hatványozás, gyökvonás), százalékszámítás, törtek, mértékegységek, terület-kerület-felszín-térfogat számítás. A középiskolai matematikaoktatás 95%-ban elméleti síkon folyik, vagyis az ott tanított adatokra szinte senkinek nem lesz szüksége a következőkben.

Irodalomban sokkalta nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk az érzelmi oktatásra, hogy a gyerek átérezze mit tettek értünk nemzetünk nagyjai és ne az legyen, hogy meg kell tanulniuk Jókai életrajzát betéve és felnőtt korukban csak úgy emlékezzenek Jókaira, mint az egyik ember, aki rengeteg bosszúságot okozott nekik iskolai éveik alatt, mert ilyeket kellett tudni róla, hogy 1833-ban conjugista lett.

Testnevelésre több órát kell biztosítanunk, hogy fizikálisan jobb helyzetben legyenek gyermekeink.

Ének-zenében sokkal többet kell közös éneklésekre fektetni a hangsúlyt. Katona és népdalok énekeltetése.

Nem ártana egy kis erkölcsi nevelés is, bár itt a médiának hatalmasabb szerepe van, mint az iskolának.

Informatika nagyjából jól van ezen a szinten.


Még várok ötleteket.


2011. máj. 2. 14:11
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

De egyébként igazad is van, meg nem is.

Ami haszontalan, az is fejleszti a gondolkodást.

Például a szakmunkásoknak nem kéne a fejükbe tömni ezeket, nekik tényleg szinte csak gyakorlatozni kéne, talán a gyakorlatiasságot támogató koncepciót dolgozott ki Hoffmann Rózsa is.

2011. máj. 2. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim válasza:
De.
2011. máj. 2. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:

"Ami haszontalan, az is fejleszti a gondolkodást."


Ez is igaz, de a hasznos dolgok is fejlesztik a gondolkodást, nem beszélve arról, hogy hasznosak, mint a nevük is mutatja és tapasztalatot adnak.

2011. máj. 2. 14:29
 4/19 anonim ***** válasza:

Haver, itt az átlagos élettel alapjában baj van, ugyanis élhetetlen! Az oktatást a munkaerőpiacra kellene szabni, de nincs munkaerőpiacunk. Vagy túlképzés folyik "diplomás" vagy annyira keveset hajlandó a piac fizetni " szakmunkás" hogy nem vállalják a fiatalok.


Az az, amíg nincs a munkának becsülete addig nincs miről beszélni az oktatás területén, hiszen még az sem tiszta hogy mire oktassanak! Nincs valós rétegződés, túl sok a semmire valódiploma, és nagyon kevés a termelő szakmunka.

Hogy térited a fiatalokat hogy a képességeiknek és a piacnak megfelelő irányt válasszák, gépfegyverrel?

Ez mindennek az alapja, és utánna lehet a minőségről meg a szakokról, a (alap,közép,felső) fokokról beszélni!

Milyen munkaerőpiac az,ahol alig van mérnök és a bérezések még mindíg a béka se..e alatt vannak? Ahol az orvosok szinte elmenekülnek, ahol sápitoznak hogy nincs szakmunkás, miközben 120e ért kellene dolgozni kemény termelőmunkát egy portás meg 100e ret kap?

Előbb a viszonyokat kellene rendezni, aztán gondolkodni az oktatáson!

2011. máj. 2. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:

Kiket hiszel nemzetünk nagyjainak? Sokat lehet tanulni Jókai és a többi jeles író,költő műveiből is,csak olvasni kellene őket.

Az éneket mindig is utálták a gyerekek,a katonadalokat pedig biztosan utálnák. Ez nem tartozik az általános műveltséghez. Esetleg a népdalok jöhetnek szóba,de nagyon nehéz őket énekelni.

A helyesírásra,olvasásra,szövegértésre kellene sokkal több hangsúlyt fektetni.

2011. máj. 2. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

Az megint más tészta, hogy célunk a gépembereket kinevelése, akiknek a fejük tele van tömve lexikális anyaggal, vagy olyan felnőttek, akik tettrekészek és sorra legyőzik az életükben fellépő akadályokat, mivel a megfelelő tudással és személyiséggel vannak felvértezve.


A mai oktatás problémája, hogy nem fejleszti a személyiséget, vagyis nem számít neki, hogy a gyermek mimóza, önbizalomhiányos és kisebbségi komplexusban szenved, a lényeg hogy magoljon-magoljon-magoljon, de ne tudjon mit kezdeni a mérhetetlen és nagyrészt felesleges információval, amit beletáplálnak az oktatáson keresztül.


Én tudom miről van szó, régi gimnazista éveim alatt sok tapasztalatot szereztem ilyen téren. Rengetegen voltak, akik csak a könyveket bújták, mikor velük beszéltem, nem mertek a szemembe nézni, pedig barátságos voltam velük. Nem tudom, hogy azóta mi lett velük, de akkor és ott az önértékelésük eléggé alacsonyan volt, szinte depresszió közeli esetek voltak.

2011. máj. 2. 14:42
 7/19 A kérdező kommentje:

"Kiket hiszel nemzetünk nagyjainak?"


Írókat, költőket, vezéreket.


"Sokat lehet tanulni Jókai és a többi jeles író,költő műveiből is,csak olvasni kellene őket."


Ha az emberrel nem éreztetik át gyerekkorában, hogy ezek a személyiségek mennyire fontosak, tetteik mennyire meghatározók, akkor nem fogják tisztelni őket, így a munkásságuk sem érdekli majd őket.


"Az éneket mindig is utálták a gyerekek,a katonadalokat pedig biztosan utálnák. Ez nem tartozik az általános műveltséghez. Esetleg a népdalok jöhetnek szóba,de nagyon nehéz őket énekelni."


Itt ismét csak az érzések dominálnak. Ha nem szeretik, akkor nem tisztelik és nem akarnak vele foglalkozni sem. Erre mifelén mindig szokott lenni katonai nyári tábor, ahol a gyerekek élvezettel szoktak énekelni katona és népdalokat. Általános műveltség pedig az, amit a vezetők annak határoznak meg.


"A helyesírásra,olvasásra,szövegértésre kellene sokkal több hangsúlyt fektetni."


Ez is jó ötlet, köszönöm.

2011. máj. 2. 14:49
 8/19 anonim ***** válasza:
utolso valaszolo: igazad van, de a kerdezo nem a felsooktatassal es az egyeb szakkepzesekkel kapcsolatban tette fel a kerdest, hanem altalanos es ahogy kivettem foleg kozepiskolai oktatassal kapcsolatban. A munkanak majd akkor lesz becsulete, ha megfizetik. Es igenis lehetne a gyerekeket is megfelelo iranyba terelni, csak a kozepiskolaban is les**rjak, hogy mihez akarsz kezdeni. Minden masodik embernek, aki egyetemre meg foiskolara jar, puza nincs, hogy mihez akar kezdeni. Es ez nem csak az o hibajuk. A tanaroknak elsosorban arra kene nevelni a gyerekeket, ha mar a szulok nem kepesek ra, hogy felelosen valasszanak jovot. Felhivni a figyelmet arra, hogy ha kozgazdasagtant tanulsz, vagy jogot hallgatsz, erre es erre szamits a munkaeropiacon. Amikor az utolso evben kerdezgetik, hogy ki hova jelentkezett, akkor mar elment a vonat, elobb kellene ezzel foglalkozni. De a mostani oktatasi rendszerben ennel fontosabb az, hogy meg tudj oldani egy harmadfoku egyenletet, meg hogy mikor volt a pattintott kokorszak.
2011. máj. 2. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

"A középiskolai matematikaoktatás 95%-ban elméleti síkon folyik, vagyis az ott tanított adatokra szinte senkinek nem lesz szüksége a következőkben. "


miféle adatokat tanítanak matekból? Ott nem adatokat tanítanak, hanem eszközöket és gondolkodási sémákat, és főleg ez utóbbira pedig igenis nagy szüksége van (lenne) az embernek a továbbiakban is. A magyar lakosság nagy része így is seg.ghülye, és nem csak szimplán matekból, hanem az alapvető logikai készségeit nézve is. Ez pedig összefüggésben van azzal, hogy divatos azt mondani, hogy minek a matek, meg én mindig is hülye voltam belőle, hehe.


-----------------


"Irodalomban sokkalta nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk az érzelmi oktatásra, hogy a gyerek átérezze mit tettek értünk nemzetünk nagyjai és ne az legyen, hogy meg kell tanulniuk Jókai életrajzát betéve és felnőtt korukban csak úgy emlékezzenek Jókaira, mint az egyik ember, aki rengeteg bosszúságot okozott nekik iskolai éveik alatt, mert ilyeket kellett tudni róla, hogy 1833-ban conjugista lett. "


Az érzelem egy olyan dolog, hogy az mindenkiben magában van, és egyénfüggő, hogy milyen hatások milyen érzelmi választ váltanak ki.

Tehát ez a fajta hozzáállás, hogy akkor kezdjünk érzelmeket sulykolni a gyerekekbe, egy f@szság, ráadásul elég veszélyes dolog is, hogy majd központilag meghatározzuk, hogy milyen érzéseket kell kiváltania az emberből egy adott dolognak. És akkor ráadásul rögtön ott fogjuk találni magunkat, hogy nem az irodalmi értékét nézik majd a műveknek, hanem lesznek írók, akiktől kötelezően el kell majd érzékenyülni, mert mekkora mekkora "nemzeti" írók voltak, míg mondjuk irodalmilag meglehetősen gyengék amúgy (és igen, egészen konkrét író is van most az eszemben, amikor ezt írom, akiért azért illik odalenni bizonyos pol. körökben - amikhez gondolom te is tartozol - mert mekkora magyar volt, csak épp irodalmilag egy igen gyenge valaki)


-------------


"Testnevelésre több órát kell biztosítanunk, hogy fizikálisan jobb helyzetben legyenek gyermekeink. "


Akár még egyet is értek veled, vagy valamilyen módon propagálni a több mozgást a gyerekek között. Pl. a gyakran előjövő sportpályák lebontása kérdés.


---------------------


"Ének-zenében sokkal többet kell közös éneklésekre fektetni a hangsúlyt. Katona és népdalok énekeltetése. "


Viccnek is rossz. Főleg középiskolában. Általános iskolában lehet még fejlesztő hatása az éneklésnek, meg a népdalok, a hagyományos népi zene megismerése oda való, gimiben ha még valaki énekelni akar, akkor járjon énekszakkörre.

A másik meg ez a katonadalos cucc, a hülye militarista katonásdisat játszani már csomó helyen lehet, szóval akinek erre van igénye, az odamenjen, nem iskolába való az ilyen.


---------


"Informatika nagyjából jól van ezen a szinten. "

hát ha valamit, akkor az informatikát lehetne javítani... Meg a nyelvet sem ártana... a hétköznapi életben a kb. 3 leginkább hasznos tantárgy amit tanítanak az iskolában a nyelvek, info, matek.


----------


"Nem ártana egy kis erkölcsi nevelés is, bár itt a médiának hatalmasabb szerepe van, mint az iskolának. "


Az erkölcsi nevelés már megint az, mint az érzelmi. Pl. csak néhány hétköznapi, a közéletben gyakran felmerülő erkölcsi kérdés: házasság előtti szex, egyéjszakás kalandok, homoszexualitás, abortusz, eutanázia, bosszú/megbocsájtás, egy ember feláldozása a többség érdekében, stb.

Az élet tele van olyan kérdésekkel, amire nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy ez a helyes és egyetlen válasz. Nincs olyan, hogy egy egyetemes erkölcs, mint abszolút igazság. Vannak a társadalom által széles körben elfogadott alapelvek (amik pl. a történelem folyamán változtak), amiket úgysem az iskolában fog megtanulni, és nem egy erre szánt órán fogják szájbarágni a gyerekeknek, hanem az életben, ahogy a környezetét látja viselkedni, abból tanulja meg (illetve, ha az iskolán kívül nem tanulta meg, akkor az iskolában sem fogja, mert otthon nem az a modell van előtte). A többi pedig mind olyan, hogy az egyén saját világképén múlik.

Szóval ne próbáljuk meg már agymosni a gyerekeket, hogy majd mi felülről megmondjuk, hogy mi az erkölcsös, mert ez tipikusan az önkényuralmi rendszerek egyik kedvenc és bevált eszköze (pl. nálunk a szocializmusban is megvoltak az ilyen jellegű dolgok).


Illemtant viszont határozottan támogatnám, nagyon hasznosnak tartanám, hogy alapvető társas érintkezési formákat megtanítsanak a gyerekeknek, amik segítségével később könnyebben boldogulnak társas helyzetekben, és nem csak állnak kukán és félénken, hogy most mégis mit kéne ilyenkor csinálni (pl. hogyan kell az időseknek segíteni, ezt felajánlani, ilyenek, mert csomóan azért ülnek kukán semmit nem csinálva, mert nem tudják a módját, és ezért félénkek).

Sőt, akár még tánc órákat is támogatnám



Emellett elsősegély, alapvető gyakorlati ismeretek (az állam felépítése, választási rendszer, alapvető közgazdasági ismeretek, olyan egyszerű dolgok, hogy hol lehet milyen dolgokat elintézni, vagy akár egy csekket hogyan kell feladni, vagy milyen banki lehetőségek vannak)

2011. máj. 2. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

"A matematikában a lényegi dolgokra kell fektetnünk a hangsúlyt, úgymint alapműveletek (összeadás, kivonás, szorzás, osztás, hatványozás, gyökvonás), százalékszámítás, törtek, mértékegységek, terület-kerület-felszín-térfogat számítás. A középiskolai matematikaoktatás 95%-ban elméleti síkon folyik, vagyis az ott tanított adatokra szinte senkinek nem lesz szüksége a következőkben. "


Egyetértek.

Csak tudod mi a baj?

Általános iskola 6. osztályában lenne utoljára matematika.

Ami nem is lenne baj,csak(úgy ahogy írtad)valamelyik kretén kitalálta az általános műveltség fogalmát aminek semmi haszna sincs.



"Irodalomban sokkalta nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk az érzelmi oktatásra, hogy a gyerek átérezze mit tettek értünk nemzetünk nagyjai és ne az legyen, hogy meg kell tanulniuk Jókai életrajzát betéve és felnőtt korukban csak úgy emlékezzenek Jókaira, mint az egyik ember, aki rengeteg bosszúságot okozott nekik iskolai éveik alatt, mert ilyeket kellett tudni róla, hogy 1833-ban conjugista lett. "



Én nagyon utáltam az irodalmat.

Részben azon okokból amiket felsoroltál részben a tanár miatt,de egyébként se vagyok az a nyálas vers meg próza olvasó.

Nekem sose jött be,hogy elemezzem a verset,hogy milyen a szerkezete meg a rímelése stb.

Semmi szükség nincs ezekre a dolgokra.

Valaki írta feljebb a szakmunkásokat.

Most őszintén amikor megnézed az ács bizonyítványát akkor azzal foglalkozol,hogy hanyas lett irodalomból?

Nem azt nézed,hogy a mesterségéből hanyas lett,hogy aztán később ne omoljon a fejedre a tető csak mert ő nem ért a munkájához és éppen Petőfit szavalt?


"Testnevelésre több órát kell biztosítanunk, hogy fizikálisan jobb helyzetben legyenek gyermekeink. "


Megpróbálták,kivitelezhetetlen.

Egyébként a testnevelés órák nagy része nem olyan mozgásformákról szól ami esetleg hasznos lehet az életben ráadásul a diákok sem élvezik.Lásd 4 ütemű fekvőtámasz.



"Ének-zenében sokkal többet kell közös éneklésekre fektetni a hangsúlyt. Katona és népdalok énekeltetése."


Mi gimnáziumban pont így csináltuk.

Sőt mi a 80-as 90-es évek zenéjét is énekeltük.


"Informatika nagyjából jól van ezen a szinten. "


Nem értek egyet.

A középiskolai és általános iskolai informatika oktatás arról szól,hogy Office programok ismerete.

Az átlag diák azt hiszi,hogy ennyiből áll az informatika és középszinten ezt tanulja 1 évig.



Ötletek kellenek?


Szerintem a történelem oktatás is egy romhalmaz.

Miért kell tanulni Francia országról meg Amerikáról ha Magyarországra az adott kis háborújuk nem volt hatással?

Minek annyi sok évszám amikor érettségin ott van az Atlasz és ki lehet olvasni.

Egyébként arra sincs garancia,hogy nincs hamisítva az egész.

Arról nem is beszélve,hogy szörnyen unalmasnak tartottam az egészet.

Olyan volt mint egy vers amit szóról szóra meg kellett tanulni.


Aztán:nyelvek.


Ugyanazt tanítják 11 és 12-ben amit az első 2 évben.

Én az állam részéről kezdeményeznék egy államilag támogatott nyelvvizsgát 10.-ben.Aki átmegy annak nem lesz többé nyelvórája az adott nyelvből.

Aki nem az dönthet,hogy akarja-e vagy nem.

2011. máj. 2. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!