Minek kell a pestieknek 4-es metró? Abból a kb.500 milliárdból nagyon busz vagy trolit lehetne venni.
Pesten lehet biciklizni, meg gyalogolni is.
A Pestieknek érdekes ahogy a dolgokhoz hozzá állnak.
Múltkor megkérdetem, hogy jutok el egy utcába? Elmagyarázták, hogy 3 átszállás már ott is vagyok. Kérdeztem, hogy gyalog? Nagyot néztek rám, és mondták hogy úgy messze van kb. 1,5 km.
Ja hogy faluba naponta gyalogolok a buszmegálló és a házam között, pedig a nálunk még a 4-es metrót sem akarnak építeni.
Kérdező: nem azért, de látom, te felszínes vagy.
Mert úgy beszélsz, hogy minden fővárosi lakos, illetve agglomerációból jövő szeretné a 4-es metrót. Mintha nem lennének más véleményen. A 4-es metrónál sok kontra érv merült fel, pl. túl sok a megálló (ezért is kerül ennyibe).
A vasúti alagút kiépítését ugyan én nem vitatom, mert kell, csak legyen rákötve a vasútra, de véletlenül sem így csinálják meg (mármint nem elővárosból jövő vonatokra méretezik). A másik, a szerelvényekről van szó - már rengeteg problémát mondtak róla, pl. meghamisították a tesztekről szóló jegyzőkönyvet, de a fékhiba azért nem ismeretlen már az emberek előtt. Arról nem is kell beszélni, hogy az érkező szerelvényeket véletlenül sem úgy építették meg, hogy kijárjon a vasútra. Át kell építeni, de az is egy rakat pénzbe kerül.
Rengeteg tanulmány látott napvilágot a metróval kapcsán, volt egy pár, ami kellően költséghatékony megoldással állt elő (ami nem jelenti azt, hogy túl olcsó, hanem hamarabb megtérülne), de véletlenül sem azt hozták elő, mert abban semmilyen mutyizás nem lenne.
Azért azt is vedd figyelembe, hogy nem mi szavaztuk meg azt, hogy nálatok ne járjon annyira a busz. Bp.-en sem annyira jó élni, főleg a nagy autóáradat miatt. Bár nem lenne gond, ha bevezetnék a dugódíjat, bár arra kevesebb Bp.-en élő reklamálna, mint az agglóból jövők.
vidéki városban (110 ezres lakosság, megyeszékhely) éltem, most budapesten tanulok, élek kb. fél éve.
gyalogolni, kerékpárral járni valóban jó lenne, itt vidéken megteszem, egyáltalán nem baj a fél-egyórás séta. de pl. budapesten az astoria-keleti pályaudvar távolság gyalog mondhatni életveszélyes!
illetve gyakran nagyon messze laksz a munkahelyedtől, iskoládtól, ilyenkor célszerűbb a lehető leggyorsabb módon eljutni A-ból B-be.
tapasztaltam, kb. éjjel kettőkor nyugszik meg a forgalom, akkor flangálhatsz kb. egy óráig a többsávos út közepén, máskülönben nem!
a metró azért jó, mert a tömegnek nem kell folyamatosan átszállnia, akadályoznia a felszíni forgalmat. nagyobb távolságokat hidal át, gyorsan. nem vegyül a felszínnel, stb.
a buszok egyébként borzasztóan roncsolják a levegőt, mint ahogy az autók is.
ezért jó a villamos, a metró, a trolibusz és a villamosított vasút.
Kérdező gondolj már bele, hogy Bivalybasznádon lakik kb 1000 ember, Budapesten (ami nem Pest, hanem Budapest), meg kétmillió, plusz az agglomeráció. Szerinted hova fontosabb rakni egy metrót?
De megpróbálom elmagyarázni máshogy, mert elég felszínes a gondolkodásod: Van egy 2 emeletes házad és van egy 30 emeletes házad. Melyikbe raksz liftet?
Egy vidékről Budapestre költözött ember
Budapesti vagyok, de nem értek egyet a 4-es metroval.
Az egészé vonal felett zártpályás villamos közlekedésre van lehetőség, dugó kikerülve.
Igen ez egy marha nagy pénzlenyúlási lehetőség.Demszky már egy rakás villát építettet magának belőle.
Viszont a vidékiek fokozzák a budapesti dugókat, egy küldő kerületben lakom, nem jár 2 percenként a busz, hanem 20 perceként. Ha elmegy az orrom előtt 20 percig szívom a szmogot, mert itt megy el az egyik autópálya bevezető szakasza, amit főleg a vidékiek használnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!