Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Europai Unió miért ellenti...

Europai Unió miért ellenti kinai befektetőket?

Figyelt kérdés
Sok ország nem szeretné őket minpedig tárt karokkal várjuk.
tegnap 13:25
 1/10 anonim ***** válasza:
67%
A GDP-t kínának termelik és belerondíthatnak az EU GDP-be. Németország meg stb-nek van elég akksi gyára. Tehát kína hazaviszi a nagy lóvét, ezzel együtt befolyásolják az EU belső piacát és politikáját. Orbánnak meg mindegy csak tudjon valahogy ártani az EU-nak, csak közben Magyarországnak ártott nem kicsit.
tegnap 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert a németeknek túl erős versenytárs.
tegnap 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
63%
Mert féltik tőlük a legjobb gyarmatukat.
tegnap 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

EU nem a befektetéseket ellenzi, hanem a kínai autóipar "Predatory pricing" üzleti stratégiáját.

[link]


A kínai elektromos autókat ugyanis jóval a valós ár alatt árulják. Gyártók veszteségeit meg a kínai állam kipótolja. Pont az ilyen tiltott állami támogatások miatt lettek büntetővámok kiszabva, mellesleg nem csak az EU-ban.

Átlagember persze az elején örül, hogy olcsón jut kocsihoz. Csakhogy, ha ezzel csődbe jut a piac többi szereplője, és megszűnik as piaci verseny, akkor a monopolhelyzetben lévő nem fogja már annyira olcsón adni a járművet és alkatrészt.

tegnap 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

4#


Oké, viszont az EU-s gyártókkal is nagyon elszaladt a ló, ami az árazást illető.

46000 euróért árulnak alsó-középkategóriás autókat.Nem normális.


Ugyanazt az autót Kínában meg sokkal kevesebbért adják ugyanazok a márkák.

tegnap 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Ugyanazt az autót Kínában meg sokkal kevesebbért adják ugyanazok a márkák."


Erre kíváncsi vagyok, mondanál konkrét páldákat.

Én csak az BMW X5-re kerestem rá, a kínai induló ár 615 000yüan ami ~33 100 000Huf míg a magyar induló ár 34 209 000Ft.

tegnap 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

6.


A BMW prémiumgyártó, ők nem foglalkoznak az árérzékenységgel.


De, egy VW-nél elég mellbevágó a különbség:

[link]


Egy ID3 Németországban állami támogatásokkal 30000 euró, ugyanaz a kocsi Kínában csak 16000 euró.

tegnap 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nagyon szép a forrás, igaz nem aktuális mert 2023 van. Ettől függetlenül idéznék belőle:

" akciózzák "

" egy különleges kedvezménnyel "

" nyilvánvaló, hogy a kereskedők szükségből adják a nagy kedvezményeket "

" Kínában most a BYD a piacvezető, amely a Dolphin City elektromos járművét például 14 700 euróért kínálja még a VW ID.3-ánál is olcsóbban. "


A VW kínai leányvállalatának a helyben gyártott ID3-mal olyan dömpingáras termékkel kell versenyeznie, amit a kínai kormány átmogat. Ha nem akarja, hogy rárohadjon a készlet akkor veszteségminimalizálás okán kénytelen leakciózni.


[link]


Te viszont nem a Kínában gyártott ID3-at tudod megvenni Európában, hanem a Németországban gyártottat, aminek a bekerülési költsége messze nem ugyanaz. Tehát ez az állítás nem igaz:

"Ugyanazt az autót Kínában meg sokkal kevesebbért adják ugyanazok a márkák."

mivel nem ugyanarról az autóról beszélünk. De valami életszerű példát szívesen látnék, összehasonlítást a normál listaárakról és nem egy egyszeri akciós ajánlatot.

tegnap 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
48%

8#


És hol érdekli a végfogyasztót,hogy a kocsit Kínában csavarozzák össze vagy Németországban?

Attól még ugyanaz a termék.

A svédeknél gyártott Volvo is ugyanaz, mint a Kínában gyártott.



A Volkswagen súlyosan lehúzza az európai fogyasztókat.


Az ID3 meg alapvetően elég "budget" autó, gyenge anyagok, még az ablakemelő kapcsolóval spóroltak, kicsi, gyenge hatótáv.Ja, meg ronda is.

A 16000 euró a reális ára és nem 30000



Nem kellett volna a szakszervezeteknek szocialista vállalattá változtatnia a céget, akkor reálisabb áraik lennének.

tegnap 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"És hol érdekli a végfogyasztót,hogy a kocsit Kínában csavarozzák össze vagy Németországban?"


Amíg a végfelhasználó olyna buta, hogy nem fogja fel mit jelent pl a vám, transzkontinentális szállítás, munkaerőköltség, környezetvédelmi többletköltségek stb... addig valóban lényegtelen ez.


"Nem kellett volna a szakszervezeteknek szocialista vállalattá változtatnia a céget, akkor reálisabb áraik lennének."

Végülis te is dolgozhatnál 16 órás munkarendben annyi pénzért, mint a kínai vagy egyéb délázsiai melósok...


Ezt fájdalmas volt olvasni.

tegnap 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!