Europai Unió miért ellenti kinai befektetőket?
EU nem a befektetéseket ellenzi, hanem a kínai autóipar "Predatory pricing" üzleti stratégiáját.
A kínai elektromos autókat ugyanis jóval a valós ár alatt árulják. Gyártók veszteségeit meg a kínai állam kipótolja. Pont az ilyen tiltott állami támogatások miatt lettek büntetővámok kiszabva, mellesleg nem csak az EU-ban.
Átlagember persze az elején örül, hogy olcsón jut kocsihoz. Csakhogy, ha ezzel csődbe jut a piac többi szereplője, és megszűnik as piaci verseny, akkor a monopolhelyzetben lévő nem fogja már annyira olcsón adni a járművet és alkatrészt.
4#
Oké, viszont az EU-s gyártókkal is nagyon elszaladt a ló, ami az árazást illető.
46000 euróért árulnak alsó-középkategóriás autókat.Nem normális.
Ugyanazt az autót Kínában meg sokkal kevesebbért adják ugyanazok a márkák.
"Ugyanazt az autót Kínában meg sokkal kevesebbért adják ugyanazok a márkák."
Erre kíváncsi vagyok, mondanál konkrét páldákat.
Én csak az BMW X5-re kerestem rá, a kínai induló ár 615 000yüan ami ~33 100 000Huf míg a magyar induló ár 34 209 000Ft.
6.
A BMW prémiumgyártó, ők nem foglalkoznak az árérzékenységgel.
De, egy VW-nél elég mellbevágó a különbség:
Egy ID3 Németországban állami támogatásokkal 30000 euró, ugyanaz a kocsi Kínában csak 16000 euró.
Nagyon szép a forrás, igaz nem aktuális mert 2023 van. Ettől függetlenül idéznék belőle:
" akciózzák "
" egy különleges kedvezménnyel "
" nyilvánvaló, hogy a kereskedők szükségből adják a nagy kedvezményeket "
" Kínában most a BYD a piacvezető, amely a Dolphin City elektromos járművét például 14 700 euróért kínálja még a VW ID.3-ánál is olcsóbban. "
A VW kínai leányvállalatának a helyben gyártott ID3-mal olyan dömpingáras termékkel kell versenyeznie, amit a kínai kormány átmogat. Ha nem akarja, hogy rárohadjon a készlet akkor veszteségminimalizálás okán kénytelen leakciózni.
Te viszont nem a Kínában gyártott ID3-at tudod megvenni Európában, hanem a Németországban gyártottat, aminek a bekerülési költsége messze nem ugyanaz. Tehát ez az állítás nem igaz:
"Ugyanazt az autót Kínában meg sokkal kevesebbért adják ugyanazok a márkák."
mivel nem ugyanarról az autóról beszélünk. De valami életszerű példát szívesen látnék, összehasonlítást a normál listaárakról és nem egy egyszeri akciós ajánlatot.
8#
És hol érdekli a végfogyasztót,hogy a kocsit Kínában csavarozzák össze vagy Németországban?
Attól még ugyanaz a termék.
A svédeknél gyártott Volvo is ugyanaz, mint a Kínában gyártott.
A Volkswagen súlyosan lehúzza az európai fogyasztókat.
Az ID3 meg alapvetően elég "budget" autó, gyenge anyagok, még az ablakemelő kapcsolóval spóroltak, kicsi, gyenge hatótáv.Ja, meg ronda is.
A 16000 euró a reális ára és nem 30000
Nem kellett volna a szakszervezeteknek szocialista vállalattá változtatnia a céget, akkor reálisabb áraik lennének.
"És hol érdekli a végfogyasztót,hogy a kocsit Kínában csavarozzák össze vagy Németországban?"
Amíg a végfelhasználó olyna buta, hogy nem fogja fel mit jelent pl a vám, transzkontinentális szállítás, munkaerőköltség, környezetvédelmi többletköltségek stb... addig valóban lényegtelen ez.
"Nem kellett volna a szakszervezeteknek szocialista vállalattá változtatnia a céget, akkor reálisabb áraik lennének."
Végülis te is dolgozhatnál 16 órás munkarendben annyi pénzért, mint a kínai vagy egyéb délázsiai melósok...
Ezt fájdalmas volt olvasni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!