Fidernyákok mit szóltok hogy lázár azt mondta hogy eddig azért nem kormányoztak mert nem tudták hogy szükség van e rá?
Azt mondta azért nem fejlesztették a vasutat mert nem tudták szükség van e rá ami ugye a kormányzás része lenne. Akkor ezek szerint azért nem fejlesztik az egészségügyet se mert nem tudják szükség van e rá. Azért züllesztik le a közoktatást mert nem tudják szükség van e rá. Vagy azért nem mert sorosgyurcsánybrüsszel?
Végülis igaza van abban hogy nem szükséges kormányozni hanem elég a propaganda hisz a sok birka egy emberként tapsikol hogy gyur-csány gyur-csány gyur-csány...
Azért nem fejlesztették (Lázár állítása szerint!), mert nem tudták, hogy a vasútat mennyien használnák akkor, ha konszolidálják az utazás árát, és itt is nyilván a bérletekre gondolt, nem a jegyárra. Nem tudom, engem ez a hozzáállás nem nagyon lepett meg, mert ez volt a hozzáállás a 2000-es években is, ill. nem teljesen, akkor eldöntött volt, hogy nincs rá szükség. Rengeteg vonal megszűnt, (összesen 38), vasút fejlesztésre 2004-től tudott volna igazán költeni az akkori kormány, és azt nem lehet letagadni, hogy költött is rá, viszont ez nem volt számottevő, a gyakorlatban nem igazán érezték ezt az emberek (ahogy ezek szerint most sem, hisz a közhangulat erről árulkodik, hiába is voltak beruházások az elmúlt 14 évben). Mivel a vasúti pályák zöme már akkor is elavult volt, ezért a személyszállítás sem ment "túl gyorsan", ennek okán az emberek többsége elfordult a vasút közlekedéstől azon szakaszokon, ami járható volt busszal is. No most innen indulva tényleg felmerülhet a kérdés joggal, hogy erre egyáltalán mekkora az igény, mekkora volna, ha az jobban működne avagy megfizethetőbb lenne. A 2000-es években, az EU csatlakozást követően, hozzávetőlegesen 500-700 milliárd forint lett elköltve vasút fejlesztésre egészen ugyebár 2007-ig, amikor is beálltunk mint a gerely, érthető okok miatt. Pontos adatot sajnos nem találtam. 2010 óta bár szar állapotban van a magyar vasút közlekedés, de 1600 milliárd forintot költöttek el eddig, no most az inflálódó forintot nézve ez valószínűleg kevesebb összeg valójában, mint amennyit a 2000-es években szántak erre, legalábbis semmiképpen sem több és az egy pár év volt, ez meg már majd' másfél évtized. Az, hogy semmit nem költöttek, az túlzás, de Lázár ilyen, célt akar érni, így szokott. Ő egy érdekes alak a Fideszben, nem szokott lemenni pincsibe és nagy játékos. Én ezt régóta hangoztatom, hogy egyszer még nagy bajt jelent majd Orbánra Lázár, most először olvasgatom egy-egy ellenzéki lap hasábjain, hogy ezt észrevették. Egyébként nem probléma szerintem, mert nem egy hülyegyerek, és inkább ez legyen a tényállás, mint az, hogy egy hülyegyerek jelent Orbánra veszélyt.
Pályakorszerűsítések és villamosítás (amit a Fidesz leművelt):
Budapest–Székesfehérvár (30a vonal): A cél a 120–160 km/h sebesség elérése volt. 2012 őszétől Kelenföld és Tárnok között megépült a hiányzó második vágány, a meglévő pályát és a felsővezeték rendszert teljesen felújították. A projekt 2014-ben zárult le.
Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza (120-as vonal): A cél a 160 km/h sebesség elérése volt. Átépültek az állomások és megállóhelyek, a teljes projekt 2017 decemberében zárult le.
Budapest–Esztergom (2-es vonal): A sebességet 80–100 km/h-ra emelték, a pályát kétvágányúra bővítették Óbuda és Pilisvörösvár között. Az Esztergom–Pilisvörösvár szakasz 2013-ban került átadásra.
Kaposvár–Fonyód (36-os vonal): A pályaépítés során az eredeti paramétereket állították vissza, lehetővé téve a 80 km/h sebességet, valamint P+R beruházásokat és biztosítóberendezések korszerűsítését végezték el.
Püspökladány–Ebes–Debrecen (100-as vonal): Komplex vonalrekonstrukció történt, amely 2018 és 2021 között valósult meg, biztosítva a 160 km/h sebességet.
Szeged–Hódmezővásárhely (135-ös vonal): A tram-train kiépítéséhez kapcsolódóan szakaszos kétvágányúsítást és sebességemelést hajtottak végre 100 km/h-ra, a projekt 2018 és 2021 között zajlott.
Kelenföld–Pusztaszabolcs (40a és 40b vonalak): Komplex vonalrekonstrukció és új vasútvonal létesítése történt Százhalombatta és Iváncsa között, a munkálatok 2017 és 2022 között zajlottak.
Rákos–Hatvan (80a vonal): Komplex vonalrekonstrukció valósult meg 2018 és 2022 között.
Balaton körül:
Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vonal (29-es vonal):
A szakasz villamosítása és korszerűsítése kiemelt cél volt. A villamosítást 2021-re fejezték be a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszon.
Új biztosítóberendezések és modern állomások létesültek.
A munkák eredményeként 120 km/h sebesség érhető el bizonyos szakaszokon, jelentősen csökkentve a menetidőt
Balaton déli part (30a vonal):
A Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vonal részeként a déli parti szakasz (Székesfehérvár–Siófok–Nagykanizsa) teljes körű rekonstrukción esett át.
A felújítás magában foglalta a pályatest cseréjét, a biztosítóberendezések korszerűsítését, és a vasútállomások modernizálását.
A projekt célja a 100-120 km/h sebesség biztosítása és a szolgáltatási színvonal javítása volt.
Az átépítés során figyelmet fordítottak az akadálymentesítésre és a korszerű utas-tájékoztató rendszerek bevezetésére.
A FLIRT motorvonatok üzembe állítása a Balaton körüli vonalakon is megtörtént, amelyek kényelmesebb és gyorsabb közlekedést biztosítanak.
A 2000-es években a vasút fejlesztés az nyilván országon belül történt, de mégsem arra összpontosított, azon vonalok lettek leginkább felújítva, amely vonalok mentén elhagyhatod az országot. :D Persze ez kétirányú, azaz viszont egyúttal ez a turizmust akár segíthette.
Én még mindig nem tudom eldönteni, hogy ez érdemel-e ekkora figyelmet, avagy, hogy a sorrend jó-e. Említetted pl. az EÜ-t, én úgy gondolom, hogy első körben talán arra kellene koncentrálni, mert inkább a vonat késsen, mint a műtét! A közoktatásról (általános és középiskolai) nekem van egy markáns véleményem, én nem gondolom, hogy az pénzzel jobbá tehető, ott nem a pénz a probléma.
Kérdező, semmi ilyet nem mondott Lázár.
Miért kell ilyen ostobán hazudni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!