Till Tamás ügye kapcsán miért volt jogi bizonytalanság? A BTK 2012-es fidesz általi módosítása gyakorlatilag lehetővé tette hogy ne évüljön el gyilkosság?
Tuzson Bence igazságügyi miniszter:
"Közben viszont Tuzson Bence igazságügyminiszter az Infórádióban azt nyilatkozta, hogy a Till Tamás elleni gyilkossági ügy elévült. „Elég régóta az a szabály Magyarországon, hogy az emberölések normál esetben nem évülnek el, hiszen minden olyan bűncselekménynek, amelyet életfogytig tartó szabadságvesztéssel lehet büntetni, az elévülése megszűnt. De van ez a speciális esetünk, amikor egy kiskorú sérelmére kiskorú követ el emberölést. A kiskorú esetében életfogytig tartó szabadságvesztést nem lehet kiszabni a jelenlegi szabályok alapján, és ezért ez a bűncselekmény nem tartozik abba a körbe, amelyik nem évül el”.
"Hack Péter: A Fidesz-kormány idején elfogadott Btk.-nak köszönheti Till Tamás gyilkosa, hogy nem kérhetik számon"
"Répássy Róbert magyar ügyvéd, politikus, 1993 és 1994 között, valamint 1998-tól 2018-ig a Fidesz országgyűlési képviselője. " (wikipedia)
"Szerdán jelentette be Répássy Róbert igazságügyi államtitkár, hogy elkészült és nyilvános az új büntető törvénykönyv szakmai tervezete, és arról társadalmi egyeztetés kezdődik. Répássy szerint az új kódex március végén kerülhet a kormány elé, a parlamenti vita legkorábban áprilisban kezdődhet, a törvénykönyvet még a tavaszi ülésszak alatt el is fogadhatják, de csak 2013. július 1-jén lépne hatályba. A kormany.hu-n közzétett dokumentum arra figyelmeztet: "Jelen előterjesztés csak tervezet, amelynek közigazgatási egyeztetése folyamatban van. A minisztériumok közötti egyeztetés során az előterjesztés koncepcionális kérdései is jelentősen módosulhatnak, ezért jelen formájában nem tekinthető a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium álláspontjának. A dokumentum célja a társadalmi egyeztetés elindítása és a jogalkotási folyamat átláthatóvá tétele, amelynek alapján, illetve eredményeként a mellékelt előterjesztés valamennyi tartalmi és formai eleme módosulhat!""
.
(kell a vegere egy pont, nem engedi moge írni)
Két fogalomra világítanék rá:
- előzetes normakontroll,
- utólagos normakontroll eljárások.
Az előzetes normakontrollt a köztársasági elnök kezdeményezheti az Alkotmánybíróságnál, amennyiben álláspontja szerint a jogszabálytervezet Alaptörvénybe ütközik. Emellett lehetősége van felhívni az országgyűlés figyelmét egyéb hiányosságokra is. Na most tudjuk, hogy a Snitt Pali nevű aláírógép idejében ez hogyan működött. A köztársasági elnöknek az lenne az egyik legfontosabb feladata a sok milliós "tiszteletdíja" fejében, hogy valamennyi törvénytervezetet aláírás előtt alaposan átnyálazza és amibe csak tud, belekössön.
Az utólagos normakontroll eljárást régen bárki indítványozhatta az AB-nél, tehát egy mezei állampolgár is. Ezt a fideszes többségű parlament úgy módosította, hogy aztán már csak az alapvető jogok biztosának lett erre jogosítványa. Arra a pozícióra pedig természetesen a saját emberüket jelölték ki (egy fideszes ügyvédet), aki az ő érdeküket szolgálja jó (köz)pénzért. Az ombudsman csak abban az esetben köteles eljárni, ha valaki konkrét érdeksérelmet szenved egy jogszabály miatt, tehát miután már megvan probléma. Bizonyára többen szóvá tették jogot végzett emberek (is), nem okés, hogy a szándékos emberölés büntethetősége bármikor is elévüljön. Csakhogy nem létezik olyan fórum, ahova fordulhattak volna, mivel sajnos hazánkban nem működik a demokrácia. Állampolgárként köteles vagy betartani a törvényeket, azonban a jogalkotásba nem szólhatsz bele. Nem véletlenül szüntették meg a népi kezdeményezés intézményét sem. 4-5 évente szavazhatsz, nagyjából ennyit tehetsz a sorsod alakításáért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!