A debreceni repülőtér elvesztette a regionális harcot?
Figyelt kérdés
Nagyvárad reptere lekkörözte a Debreceni repülőteret fejlesztésekben új terminálépületeket kapott és az utasszám is lassan utóléri a debreceniét. Kolozsvár pedig jóval túlszárnyalja, több mint 10x akkora utasszámmal. Amióta a Fidesz kormány átvette a várostól a reptér üzemeltetését majd miután megvette a Liszt Ferenc repülőteret azóta semmi fejlesztés nincs Debrecenben. A Wizz Air is kivonta Debrecenből az egyetlen megmaradt bázisgépét, ráadásul a járatokat is jelentősen lecsökkentette. Kijelenthetjük, hogy a Debreceni nemzetközi repülőtérnek leáldozott?
Igen, a Debreceni repülőtérnek annyi, kisforgalmú helyi reptérré silányul.
Nem, a Debreceni repülőtér megtartja regionális pozicióját, Nagyvárad előtt, Kolozsvár után.
Nem, a Debreceni repülőtér csak ezután fog igazán fejlődni, határ a csillagos ég.
8 szavazat
1/9 anonim válasza:
Az kicsit sem zavar meg az elméletedben, hogy Nagyvárad és Kolozsvár nem Magyarországon vannak?
szept. 16. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Ki nem szarja le a debreceni repülőteret? Eddig is veszteséges volt.
szept. 16. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
1# egy régió nem csak országhatáron belül létezik, ahogy egyébként eddig is kommunikálta a debreceni fideszes városvezetés, Debrecent országhatáron túl nyúló régiós központtá akarják fejleszteni. Ehhez képest a szomszédban lévő Nagyvárad reptere ami pár éve még sehol nem volt, most szépen lekörözi Debrecen repterét. Korábban romániából jöttek a Debreceni reptérre az utasok, most pedig meg is fordulhat a helyzet és a debreceniek mennek Nagyváradra, ha az több desztinációt kínál.
szept. 16. 13:30
4/9 anonim válasza:
Debrecennel az a baj, hogy rohadt messze van, úgy nagyjából mindentől.
Budapest önmagában egy túristaközpont és könnyen elérhető Bécs, Pozsony, ahonnan több nemzetközi gép is indul, mint nálunk. Egy akkora országra, mint a miénk, hót felesleges több nemzetközinek szánt repülőteret fenntartani, aminek az infrastruktúrája és a státuszának fenntartása plusz erőforrásokat igényel.
szept. 16. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
4# Nyíregyháza, Miskolc, Békéscsaba, Szeged mind közelebb van Debrecenhez mint Budapesthez. Egy reptér pedig az országhatáron túli utasokra is számíthat, ha megfelelő desztinációkat kínál. Nagyvárad 72 km-re van Debrecentől, tehát Erdélyből sok utast szívhatna el Debrecen Nagyváradtól, ahogy korában meg is tette, csakhát Debrecenben leálltak a fejlesztések, Nagyváradon meg nem.
szept. 16. 14:03
6/9 anonim válasza:
A Wizz is számokból él, ha azt látja, hogy egy adott bázis nem termel neki akkora forgalmat, hogy megérje neki fenntartani, nyilván nem fogja tovább működtetni. Valszeg az általad felsorolt városok egészen egyszerűen nem termelnek nekik akkora forgalmat, hogy megérje fenntartani.
szept. 16. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Az a baj, hogy nincsenek értelmes uticélok. Semelyik európai Hub-ra nem megy járat, sem jelentős fővárosokba (Berlin, Brüsszel, Amsterdam, Párizs, Prága) szóval muszáj továbbra is pestről repülni.
szept. 16. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Azt mindenki tudja, hogy amibe a magyar állam beleteszi a mancsát, az el kezd pusztulni.
Amíg a Debreceni Repülőtér a város fennhatósága alatt volt, 3 bázisgép és 16 városi desztináció működött, 600 ezer utassal.
Kész vannak a tervek az egész reptér fejlesztésér, új futópálya, új terminálok. ?Most ez leáll, mert Magyarország játssza a főokost, és az EU zárolja a pénzeket. Sokáig nem szarakodhatnak, mert a BMW is, a CATL is jövőre beindul, és oda elkerülhetetlen a működő repülőtér.
szept. 16. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Elvesztette, Nagyvárad lekörözte. Pedig pár éve még Nagyvárad polgármestere kérte a debreceni polgármestert egy repterek közti együttműködésre, amelyben felosztják egymás közt a járatokat. Papp Laci lekezelően visszautasította ezt, most meg nagyot koppant a feje. Lényegében 1 Wizz járat és 1 Lufthansa járat maradt, a nyaralójáratokon kívül Debrecenben, ennyiért meg lényegében felesleges fenntartani egy ekkora repteret, főleg, hogy a szomszédos Nagyváradon ott van egy folyamatosan fejlődő reptér, ahol nem csak az ígérgetések, meg a propaganda megy.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!