Nem tudom csak hogy a
Budapest–Belgrád vasútvonal : a 979 év alatt térülne meg!
2021. nov. 26. — A projekt összköltsége 1400 milliárd forint körüli, amiből 750 milliárdra becsülik jelenleg a 160 kilométeres magyar szakaszt.
Nehezet kérdezel, mert az EU tématerületeket szokott támogatni, amin belül a tagállammal tárgyalják le, hogy mik lehetnek a támogatható eszközök/tevékenységek és azon belül is több opció van, ami azért lényeges, hogy lehet, hogy az EU felajánlott X összeget vasútfejlesztésre, de mi azt inkább autópályákra költöttük, mert azt is engedte a támogatási szerződés. Kifejezetten a kérdésed még azért is bonyolult, mert 2014-től új költségvetési ciklus volt az EU-ban, szóval több ciklust is át kellene nyálazni.
A 2007-2013 közötti ciklusból most 600 milliárdot találtam: [link]
Amiért 2014 után még több EU-s forrást kaptunk, mint az azt megelőző ciklusban, sejtésem szerint minimum ennyit még kaphattunk 2014 és 2020 között. 2020 után kicsit kaotikusabb a helyzet a jogállamisági mechanizmus és a visszatartott források miatt ugye.
Az EU-s források nem úgy működnek, hogy adnak x milliárdot vasútra.
Adtak x milliárdot, de azokat jellemzően határon átnyúló, regionális fejlesztésekre kellett költeni.
Tehát nem arról van szó, hogy az állam elherdálta volna a vasútra szánt EU-s támogatásokat, hanem hogy az állam bszott foglalkozni a vasúttal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!