Mi az oka annak, hogy a magyarok 16 éves roncsokkal járnak?
Olyan nagy jólét van és jól keresnek az emberek, megtakarításaik vannak stb mégsem telik új kocsira mivel mindent beleadva is 16 évre jön ki az atlagkora az autóknak...
Ki ezért a felelős?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Akkor mire volt jó ez a 14 év 2/3 tulajdonképpen?"
Pl. arra, hogy még mindig van olyan, hogy Magyarország. A Baloldal alatt ez nem lenne biztos...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az átlag fizu nettó 300e, Magyarországon.
Ez kajára és rezsire is alig elég, nemhogy kocsira, benzinre.
Plusz rengetegen ebből a 300ból még ilyen 1 kilós hiteleket is törlesztenek.
Ezért akinek nélkülözhetetlen a kocsi pl melóbajárás miatt, az a legolcsóbb roncsot fogja tudni megvenni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"akinek nélkülözhetetlen a kocsi pl melóbajárás miatt"
Azért ilyen nagyon kevés lehet, hiszen az egész országban jól kiépített tömegközlekedés van. Valami tanyavilágban el tudom képzelni, de egyébként busszal, vonattal, stb. is megoldható lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azért ilyen nagyon kevés lehet, hiszen az egész országban jól kiépített tömegközlekedés van."
Az biztos, vegyünk egy példát: hétfőn reggel el akarok jutni az isaszegi Polgármesteri Hivataltól a gyömrői társához 7:30-ra. Ez a 17 km autóval 22 perc, míg tömegközlekedéssel 6:02-kor el kell indulnom! De ugyanilyen időket kapunk, amikor a munkaidő végén hazaindulunk. Ez ám a jól kiépített tömegközlekedés a tanyavilágban! Ha ezt naponta meg kell tennem, akkor legalább napi 2 óra plusz. És ez nem biztos, hogy belefér, hiszen mondjuk a gyerekért az oviba illik odaérni, mielőtt átadják a gyámügynek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ez ám a jól kiépített tömegközlekedés a tanyavilágban!"
Épp azt írtam, hogy a tanyavilágban elképzelhetőnek tartom, hogy nélkülözhetetlen az autó. Máshol viszont van tömegközlekedés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#20: Nem a mennyiségről szólt a kérdés, hanem a korról.
Ha már sikerült találni egy kedvezőnek tűnő adatot, mielőtt korai lenne az öröm:
1.) Minden valószínűség szerint az a sok autó amennyivel több van, azok zöme is az idős, olcsó autók halmazát erősítik, nem pedig azt, hogy mennyivel jobban élnének az autósok. Hisz a személygépjárművek átlagkora is jelentősen nőtt.
2.) Tudniillik 2004 és 2009 között végig 11 év alatt volt az autók átlagkora. 2010-ben már 11 év feletti lett és folyamatosan nővekszik, most már 15.8 év.
Ha lehet hinni a KSH adatainak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#27: Egyáltalán nem csak a tanyavilágban jelentős hátrány, ha nincs autó. A falvakban is le vannak bénulva autó nélkül.
Sok falu van, ahol nagyon körülményes eljutni már a járásközpontba, megyeszékhelyre is. Magam is tapasztaltam, családtagjaim is és sok falusi is panaszkodott már nekem, különböző falvakból. Ha régen volt is átgondolt közlekedés, mára már nincs, megszűnt és átalakított járatok nehezítik a közlekedést és nem segítik.
Ha azért szüntettek meg járatokat egy tollvonással, mert nem éri meg, akkor állítsanak kis kapacitású, de olcsóbb fenntartású mikrobuszokat egyes vonalakra, de a kellő gyakoriság és elérhetőség meglegyen. A falvakban is kezdenek már zúgolódni, elégedetlenkedni az emberek. A közlekedés és egyéb infrastrukturális problémák miatt, amik állítólag nem is léteznek, és mégis vannak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!