Magyarországon miért ilyen szar a tömegközlekedés?
Az egész országban szar. Budapesten is, ahhoz képest hogy 2 milliós város, iszonyú rossz a kiépítettség. A város viszonylag kevés %-át fedi le metró hálózat. A buszok pedig nagyon ritkán járnak és lassúak. Így aztán pl. Pestszentlőrincről eljutni Békásmegyerbe, az 2 óra hossza. Borzalmasan sok idő. Csak viszonyításképpen, Wien-Liesing-ből eljutni Wien-Floridsdorf-ba az 25 perc.
Vidéken meg még borzalmasabb a tömegközlekedés, mondanom sem kell.
És egyre csak megy le a lejtőn a MÁV is. Az összeomlás szélén tántorog.
Budapest agglomerációjában élek, egyetemista korom óta majdnem napi szinten járok a fővárosba. Egyetem után ott is helyezkedtem el.
Szerintem a Budapesti tömegközlekedés korrekt, ritkán tapasztaltam 8 év alatt késéseket, kimaradásokat. Amikor mégis, akkor sem jelentett komoly gondot, mert jellemzően van alternatíva pl. több járat közlekedik az adott vonalon.
A problémát inkább a külső kerületek elérése jelenti. A járművek tisztasága is lehetne jobb.
A MÁV és a Volán számottevően rosszabb. A vasúti közlekedés kiszámíthatatlan, gyakori a felsővezeték-szakadás, a váltó és biztosítóberendezés meghibásodása. Még az elővárosi vonatok között is gyakori, hogy régi szerelvények közlekednek. Az állomások borzasztó állapotban vannak, a járművek koszosak és büdösek (sokszor az újak is).
A Volán esetében széteső buszokkal is találkoztam (pl. keretestől kieső ablak).
A válsz abban áll, hogy a regnáló hatalomnak nem áll érdekében fejleszteni. A kormány nem költ olyan területekre, amelyekből nem tudnak százmilliárdokat zsebre tenni. Ezért nem fejlődik az oktatás, az egészségügy és a tömegközlekedés, ezért zárnak be tömegesen postákat, és ezért csak rendkívüli elégedetlenség esetén emelik az állami alkalmazottak (pl. orvosok, tanárok, rendőrök). Az sem véletlen, hogy valódi nyugdíj-reformra sem került még sor. Ezek a területek viszik a pénzt.
#9 [link]
Ez a tanulmány világszinten viszgálta a fővárosok tömegközlekedését és több faktorban is a legjobbak között szerepel Budapest, ahogyan az ábrákon is látható.
Azt pesig remélem nem kell elmondanom, hogy a tömegközlekedés minőségét nem az határozza meg milyej gyorsan jutsz el a város két legszélsőbb pontja között A-ból, B-be. Mivel ennek semmilyen funkciója nincs a város lakosságának nagyrészének szempontjából. De ez is megoldható: Vonattal Kelenföldig, négyessel a Keletiig, aztán onnan vonattal vagy busszal a város határáig.
"mutass már még egy 2 milliós várost Európában amit 2 óra alatt lehet keresztbe utazni?"
Ott van Párizs. Bár lehet hogy rossz példa mert két óra alatt biztos nem érsz át rajta tömegközlekedéssel.
Budapesten elég jó a tömegközlekedés, tekinte hogy a fidesz mindenhol fojtogatja a "bűnös" fővárost már hosszú ideje.
De az állam kezében lévő budapesten kívüli közlekedés az katasztrófa.
A MÁV működésképtelenség határán tancol, az utak életveszélyesen rossz minőségűek, csak úgy mint a vasutak is, ahol a pályahálózat kilómétereinek 50%-a lassújeles, amellett, hogy folyamatosan vasútvonalakon szüntetik be a személyszállítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!