Támogatnátok egy ilyen oktatási reformot?
1. Óvodás kortól kötelező idegennyelv-oktatás.
2. Egészséges életmódra nevelés óvodás kórtól.
3. Általános iskolától kötelező elsősegély, KRESZ, pénzügyi alapismeretek, alapvető háztartási ismeretek oktatása.
4. Sport és művészet (zene vagy képzőművészet), mint iskola (akár óvoda) mellett szabadon választható tevékenység, amit ingyen biztosítanának mindenki számára. Ehhez kapcsolódna tehetséggondozás is.
5. Magas minőségű, változatos és egészséges étkezés ingyenes biztosítása a közoktatásban. Sok friss zöldséggel és gyümölccsel, olajos magokkal, komplex szénhidrátokkal. Kevés cukros, lisztes, bő olajban sült étel (akár utóbbiak teljes tiltása).
6. Rendszeres múzeum és színház látogatás ingyenes biztosítása minden óvodás és iskolás részére.
7. Szabad tankönyv választás lehetőségének bevezetése.
8. Olyan tanterv kialakítása, amely egyensúlyt teremt a lexikális és gyakorlati ismeretek között.
9. Házifeladat minimalizálása vagy eltörlése, helyette beadandó feladatok, amelyek mutató munkát igényelnek. Tehát megtanítani a gyerekeknek, hogy hol keressék az információt, és azt miként használják. Ezzel együtt a könyvtárhasználatot oktatni és a könyvtárbajárást népszerűsíteni.
10. Felsőtől oktatni az álhírek kiszűrését, és felelősségteljes és egészséges használatát a közösségi médiának.
11. Programozást tanítani 5. osztálytól.
12. A nagyobb informatikára helyezett hangsúly ellenére megtartani a kézírást, és megőrizni a hagyományos tanulást.
13. A.I. használatának, működésének oktatása.
14. Politikába való fokozatos bevezetés, itt elsődlegesen vitákra, aktivizmusra gondolok. Viszont nem aktuálpolitikai vonatkozásban. Adott lenne egy téma, az egyik gyerek vagy csoport érvel mellette, a másik ellene. Most mindig a korukhoz mérten adnák meg a témákat.
15. Nagyobb szabadság a kötelező olvasmányok megválasztásában. Az irodalom órákon az olvasás megszerettetésére, olvasók nevelésére helyezni a hangsúlyt.
16. Minden iskolában biztosítani a kémia és fizika, illetve biológia órákon végzett kísérletekhez az eszközöket.
17. Média és filmművészet megismertetése, akár a videojátékok bemutatása, mint művészet vagy oktatási segédeszköz.
18. Külföldi és belföldi utak biztosítása a diákok számára. Vagy legalább azt lehetővé tenni, hogy a vidékiek megismerjék a fővárost, a fővárosiak pedig eljussnnak néhány vidéki nagyvárosba.
19. A tekintélyelvű oktatás teljes felszámolásának megkísérlése, helyette kölcsönös tiszteletre alapozni.
20. Szociális munkások bevonása az oktatásba, különösen a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása végett.
21. Pszichológusok komolyabb bevonása.
22. Környezetvédelem és környezettudatosság oktatása.
23. Középiskolától kötelező jogi és közgazdaságtani alapismeretek.
24. Az oktatási reformmal párhuzamosan a dohányzás felmenő rendszerben történő betiltása.





@20: ez pont fordítva van. Már jelenleg is kb. ott tartunk, hogy az angol kvázi nem számít idegen nyelvnek, teljesen alapvető elvárás annak ismerete.
És a nyelvtanulásra pont az iskolakezdés előtti időszak az ideális, később már sokkal nehezebben tanul az ember nyelveket...
Arra pedig, hogy írni nem tudó hyerekeknek ne tanítsunk nyelvet, csak annyit mondok, hogy sokan csak egyetlen nyelvet képesek normálisan elsajátítani -az anyanyelvüket- és azt pontosan abban a korban, amikor még nem tudnak írni-olvasni. Egész egyszerűen az ember fejlődésében ez az az időszak, amikor képes erre különösebb megerőltetés nélkül.















#21
És mit tudsz megtanítani egy óvodással?
Hogy vannak az állatkák angolul?
Mert kb ennyi a szint.
Nem ezen múlik később ki mennyire képes megtanulni angolul.
Teljesen felesleges a gyerekeket olyannal terhelni korán, aminek semmi jelentősége.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!