A kormány miért rohasztja a MÁV-ot szándékosan ?
Mert pénzt kell költeni rá, az autózás meg nagyobb biznisz az államnak, főleg az útmutyizás, és a 60%-os üzemanyag adótartalom, regadó, kgfb adó, útdíjak, stb.
A veszélyesség, környezetkárosítás, nem számít.
#1
Nem a faxt nem.
Direkt nem költenek rá amikor Európa legtöbb országa horror pénzt költ rá. Nézd meg a lengyel, olasz, osztrák példákat. Konkrétan 1990-ben valami 15 perccel gyorsabb volt elérni Bécsbe mint most. Az osztrákok is levágtak minket egy időre mert annyira nem tudja a máv tartani az időpontokat
1. jól működő vasúthoz sok pénz kell. Akkor mit lopjunk el?
2. jól működő vasútat használnak. Akkor megtudják, hogy működünk, és nem tetszene nekik. A végén még szóvá tennék. Ne hagyjuk.
Amikor két cél is van ami egymást segíti, akkor az eredményesen működik. Nem kell vasút, jobb ellopni. Nem kell egészségügy, beteg ember nem lázad. Nem kell oktatás, hülye embert át lehet verni. Nem kell gazdaság, mert úgy sincs aki ért hozzá. Egyik része hülye maradt, aki mégse távozott. Viszont jó pénzért a helyét oda lehet adni másoknak, jó pénzéért lehet nekik kedvező törvényt hozni, jó pénzért eladó az egész ország. Viszik is.
Ja. hogy laknak benne? Ne már, ezért a sok ostoba fajankóért nem kár, még jót lázadni se tudnak.
A #6 rátapintott a lényegre az elején: a vasúthoz sok pénz kell. Egy fejlett vasúthálózat és járműállomány létrehozása és fenntartása rettenetesen sokba kerül, cserébe brutálisan nagy társadalmi haszna van.
A MÁV költségvetése valami 3-400 milliárd magassága, egy fejlett ÖBB vagy SBB szintű vasút fenntartása ennek legalább a háromszorosa lenne.
A vasúthálózat is nettó sz@r, a modernizálások és átépítések nem élveznek prioritást mert kevés az ellopható anyag. A vasútépítésnél a földmunkát és a betonozásokat tudja megcsinálni a Fidesz-oligarchia, a többi az mind külföldi résztvevőt és import anyagot igényel ami rettenetesen drága. A sín,felsővezeték,biztosítóberendezés stb stb mind import és mind drága.
Az útépítésnél a földmunkán felül hazai cementből készült hazai betont és hazai aszfaltot használnak ahol a túlárazással brutál profit érhető el. A vasátnál ekkora profitrátát csak úgy tudnának elérni, ha drágábban épülne a Bzmotorvonat alá a pálya, mint a Brenner-bázisalagút...
Most építik a déli körvasutat.
A kérdés hazugság!
Íme, 2010 januárjától folyamatos fejlesztés, korszerűsítés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!