Az autók átlagéletkora 15.6 év, akkor hiába 600 ezer felett az átlagkereset?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ennek több oka is van.
Sok embert ismerek, aki megengedhetne új autót, de nem akar venni, mert neki csak egy 4 kerekű közlekedőedény kell, amiben kényelmesen utazhat, meg van benne klíma.Őket nem érdekli, hány éves az autó.
Másik ok a karbantartási költségek.
Hála az elhibázott EU-s,autóipari szabályozásoknak minél fiatalabb egy autó annál nagyobb a karbantartási igénye.
A motorjaik nem jobbak lettek , hanem "EU konformok", a kettő pedig nem ugyanaz.
Emiatt is, sok magyar inkább kettes Skoda Octaviát, kettes Megánt nyúzza.Azok viszonylag tartós konstrukciók, alacsony karbantartási igényekkel,de tudják az alap dolgokat is (klíma, szervó, fűthető ülés...stb).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez Németországban is 8,4 és lássuk be, hogy nem 7,2 év a lemaradásunk…
Amúgy a legkörnyezetbarátabb mód még mindig a régi autó használata, ugyanis a rendelt mennyiségen felül nem készülnek nagy szériák. Tehát ha nem veszed meg nem kerül legyártásra és fixen nem használnak fel nyersanyagot, energiát.
Nincs semmi baj a régi autóval, ha biztonságosan karban van tartva. Sajnos ez itthon még az újabb autóknál sem feltétlen van meg…
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező, most akarják kivezetni egyáltalán a robbanómotoros autókat mindenféle sötétzöld agymenés miatt. El kellene már dönteni, hogy akkor fontos a környezetvédelem és ne vegyünk még új ruhákat sem hanem használjuk a régit, vagy legyen mindenből a legújabb?
Nekünk is van egy 16 éves kocsink, arra tökéletes, hogy a gyerek azzal furikázzon amíg nem tud magának venni egy jobbat. Az előző kocsinkat is ennyi idősen még használtuk, majd a családban tovább ajándékoztuk ahol még évekig használták. Városban, rövid távra felesleges új kocsit venni.
A sötétzöldeknek hála a régi autók tömege fog majd ezután is közlekedni, ha nem lehet majd 2035-től új robbanómotoros kocsikat itt forgalomba helyezni. 6,5 millióért már tudtunk 3 éve vadonat új középkategóriás kocsit venni, miközben most a legolcsóbb elektromos autók is 12 millió körül mozognak.
2010-ben 3 millió személygépkocsi volt az országban, most meg van 4,2 millió. Mivel sokan megengedhetik maguknak, hogy két kocsi legyen a családban. Azt viszont már nem, hogy mindkettő fiatal kocsi legyen, a régi megtartása mellett lett másik, mint nálunk. Ez a lényeg, hogy 1,2 millióval több autója van ma az embereknek, nem az, hoyg az életkoruk mennyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az is gond az új autóknál, hogy egy lámpa csere milliós tétel lehet.
míg egy "bontó szökevény" -nél max pár tízezer.
És hiába (bruttó) 600e az átlag, ami nettó 400, ha a medián 340e, ami nettó 226e, vagy is munka vállalók fele ennél kevesebbet keres.
És 5-ből 4-en az átlag alatt keresnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!