Az autók átlagéletkora 15.6 év, akkor hiába 600 ezer felett az átlagkereset?
Ennek több oka is van.
Sok embert ismerek, aki megengedhetne új autót, de nem akar venni, mert neki csak egy 4 kerekű közlekedőedény kell, amiben kényelmesen utazhat, meg van benne klíma.Őket nem érdekli, hány éves az autó.
Másik ok a karbantartási költségek.
Hála az elhibázott EU-s,autóipari szabályozásoknak minél fiatalabb egy autó annál nagyobb a karbantartási igénye.
A motorjaik nem jobbak lettek , hanem "EU konformok", a kettő pedig nem ugyanaz.
Emiatt is, sok magyar inkább kettes Skoda Octaviát, kettes Megánt nyúzza.Azok viszonylag tartós konstrukciók, alacsony karbantartási igényekkel,de tudják az alap dolgokat is (klíma, szervó, fűthető ülés...stb).
Ez Németországban is 8,4 és lássuk be, hogy nem 7,2 év a lemaradásunk…
Amúgy a legkörnyezetbarátabb mód még mindig a régi autó használata, ugyanis a rendelt mennyiségen felül nem készülnek nagy szériák. Tehát ha nem veszed meg nem kerül legyártásra és fixen nem használnak fel nyersanyagot, energiát.
Nincs semmi baj a régi autóval, ha biztonságosan karban van tartva. Sajnos ez itthon még az újabb autóknál sem feltétlen van meg…
Kérdező, most akarják kivezetni egyáltalán a robbanómotoros autókat mindenféle sötétzöld agymenés miatt. El kellene már dönteni, hogy akkor fontos a környezetvédelem és ne vegyünk még új ruhákat sem hanem használjuk a régit, vagy legyen mindenből a legújabb?
Nekünk is van egy 16 éves kocsink, arra tökéletes, hogy a gyerek azzal furikázzon amíg nem tud magának venni egy jobbat. Az előző kocsinkat is ennyi idősen még használtuk, majd a családban tovább ajándékoztuk ahol még évekig használták. Városban, rövid távra felesleges új kocsit venni.
A sötétzöldeknek hála a régi autók tömege fog majd ezután is közlekedni, ha nem lehet majd 2035-től új robbanómotoros kocsikat itt forgalomba helyezni. 6,5 millióért már tudtunk 3 éve vadonat új középkategóriás kocsit venni, miközben most a legolcsóbb elektromos autók is 12 millió körül mozognak.
2010-ben 3 millió személygépkocsi volt az országban, most meg van 4,2 millió. Mivel sokan megengedhetik maguknak, hogy két kocsi legyen a családban. Azt viszont már nem, hogy mindkettő fiatal kocsi legyen, a régi megtartása mellett lett másik, mint nálunk. Ez a lényeg, hogy 1,2 millióval több autója van ma az embereknek, nem az, hoyg az életkoruk mennyi.
Az is gond az új autóknál, hogy egy lámpa csere milliós tétel lehet.
míg egy "bontó szökevény" -nél max pár tízezer.
És hiába (bruttó) 600e az átlag, ami nettó 400, ha a medián 340e, ami nettó 226e, vagy is munka vállalók fele ennél kevesebbet keres.
És 5-ből 4-en az átlag alatt keresnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!