Kellett a biciklis út budapestre?
1. nem épült biciklis út. Az autóút egy sávját festették le úgy, hogy azon autók helyett biciklivel lehet menni és rengeteg pénzt költöttek el a biciklisávot elkerítő karókra, amik miatt sem a taxisok, sem a mentők, sem a tűzoltók nem tudnak megállnia járda szélén amikor kellene, és így a maradék sávot zárják el a közlekedés elől vagy nem tudják végezni a munkájukat.
2. a rakpart és a Lánchíd a fővárosi forgalom egyik legfontosabb útja. A lezárásukkal a forgalom kisebb utakra terelődik át és azzal sokkal nagyobb torlódások, lassabb közlekedés, dugó alakult ki a tömegközlekedésben is. A buszok sem tudnak menni ha a forgalom lassú vagy álla kereszteződésekben.
3. a város nem lett élhetőbb tőle, rosszabb lett.
4. a város külső területein fizetőssé tették a parkolókat, így már nem éri meg letenni kint az autót és használni a tömegközlekedést. Ha amúgy is sokáig kell ülni a buszon, villamoson is, mert az sem halad a dugóban, fizetni kell a parkolásért így is meg ha bemegy autóval akkor is, hát minek tegye l a kocsit aki kintről menne be valamit elintézni?
5. a felfestett biciklisávos főutakkal párhuzamosan mennek kisebb utak. Azokon lehetett volna kerékpáros közlekedés úgy, hogy csak az ott lakóók hajthatnának be az utcába. Akkor nem zavarnák a forgalmat és nem lenne életveszélyes a kerékpárosoknak.
Ezek az intézkedések nem javítottak, rontottak a város életén.
Az Üllői úti, Váci úti, és a körúti bicklis sávok szerintem többet ártanak mint használnak. Nem tud rámenni semmi, csak a dugót növeli. Én biztos nem fogok arra tekerni, hogy szívjam a kipufogófüstőt az araszoló kocsikból. Értem a koncepciót, hogy szorítsuk ki a forgalmat a belvárosból, de ez akkor is borzalmas megoldás lett.
A hétvégi rakpartos téma az már egy fokkal jobb, oda gyerekekkel is el lehet tekerni, mert nincs melletünk semmi, ami füstölne.
Ahhoz képest kevés embert szolgál ki, mint amilyen káoszt teremt a léte és visszafogott stílusban is méregdrágán van kiszámlázva a megteremtésének költsége. Nem a fő közlekedési utak ellehetetlenítése a megoldás, - mennyivel lenne értelmesebb a történet ugye, ha mondjuk a fő közlekedési utakkal párhuzamos, szélességüket tekintve erre alkalmas utcákban valósították volna meg a projektet. Ja, hogy akkor nem menne a napi köpködés - a kerékpárosok, motorosok, rollerosok és a gépjárművezetők között! Igaz? Így sokkal izgibb, hogy mindenki szapul, felőröl mindenkit!
De nem is vártam többet a vigyori bamba jóskától...
Én biciklisként utálok Budapesten biciklizni. Szerintem nagy sz#r az egész.
A probléma hogy a város nem erre lett sajnos tervezve. A tervező asztalhoz le kéne újra ülni és rendesen okosan megszervezni a bicikliút hálózatot. Autók mellett nagyon nem érzem magam biztonságban biciklizés alatt. Így Kari geriék összes ilyen kezdeményezése szerintem baromság.
Lehet sírni ezeken, de érdekes módon a belvárosi kerületekben brutálisan vezet nem csak Karácsony de az ellenzék is. Szóval igen, nekik ez jó, most az, hogy az agglomeráció szív, az nem Budapest problémája és pláne nem a belvárosi embereké.
Egyébként párizsban brutálisann bicikli forradalom volt az elmúlt években, mint a világon bárhol eddig. Érdekes módon ott nem hisztizik érte egy populista kormány, így az emberek örülnek neki:)
Itt nem a kormány hisztizik, - ők helikopterrel járnak még budira is, - de szerintem nem vicces, hogy egy városban az ott élő emberektől pénzt szedhetnek - és szedegetnek is - arra, hogy 16 km-es távot másfél (!) óra alatt tehessenek meg. Nem jókedvében utazgat az emberek túlnyomó hányada, - sokkal inkább kényszerből!
A fogyatékos meg a buszsávban repesztő Audiból vigyorog a "művén"... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!