Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a baj az akkumulátorgyárakkal?

Mi a baj az akkumulátorgyárakkal?

Figyelt kérdés
Magyarországon elég nagy az akkumulátor-ellenesség, főként az ellenzékiek körében.

2024. máj. 10. 15:31
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
46%

#10

...

2024. máj. 10. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
38%
Nem csak az ellenzéki embereket mérgezi meg hanem mindenkit. Ráadásul olyan környezetkárosító anyagok kerülnek ki a zermészetbe ami évszázadokig mérgezi a magyarokat, fogyatékos gyerekek születnek miatta, rákot kapnak, stb... Nekem nem hiányzik ez. Van munkám akkugyár nélkül is.
2024. máj. 10. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
78%
4-5 éven belül megtudod.
2024. máj. 10. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
35%

Az akkumulátor gyár több kilométeres körzetben elszennyezi a talajt, bejutva a folyókba, patakokba, termőföldekbe, víz alatti tárolókba, kertekbe, mindenhova.


Szerinted ha egy akkumulátorgyárban 26 féle nehézfémet, mérget és mindenféle egyéb kemikáliát használnak, akkor mennyire veszélyes mondjuk egy vaskohóhoz vagy élelmiszer gyárhoz képest?

2024. máj. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
43%

Te tényleg nem érted, hogy az embereknek az akkugyárak közelében visszamaradott, betegen született, fejlődési rendellenességekkel kűzdő gyerekik születnek?


Ennyire idióta vagy fideszesként, hogy leszarod a MAGYAR EMBEREKET a pártod miatt? A szomszédaid gyereke, az unokáid gyereke és mindenki más BETEG lesz a kínai akkugyárak miatt.

2024. máj. 10. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
0%
A víz amiből iszol, főzöl, locsolsz és fürdesz mind a föld alól jön. Ha ezt megmérgezik akkor majd köszönd meg a kínaiaknak
2024. máj. 10. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
86%

Magával az akkugyárakkal a világon semmi baj nincs!

Minden megelőző kármentesítési technológia ismert!

Szerte a világban százával működnek akkugyárak minden káros következmények nélkül.

Ami baj nálunk van: a monitorozási rendszer átláthatatlansága, az elvárások és a megvalósulás konzekvens semmibe vétele, a jog szelektív alkalmazása!

Pedig ha az ellenőrzési rendszer átláthatóan és előírás-szerint működne, akkor a francot nem érdekelné az akkugyárak léte, örülne mindenki hogy van/lesz munkája.

A másik baj, hogy egyes pártok - program híján - azt hiszik, hogy ha mindenben ellentmondanak, akkor azzal választást tudnak nyerni - pedig NEM!

A magyar mezőgazdaságnak nem földhiánya, hanem valós mezőgazdasági koncepciója nincs.

Még van a választásokig kb. egy hónap, aztán végre csend lesz ebben a témában is.

2024. máj. 10. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
31%

#10

"Sajnálatos módon általában nem irodaházakat telepítenek ide a multik, így abból kell gazdálkodni, amink van"

Nem az eszedért szeretnek, igaz?

Legtöbb esetben nem a multi dönt magától, hogy idehozza, hanem a kormány lobbizik érte és vagy bejön, vagy nem. Pl. egy sikertelen példa, amikor Szijjártó egy Tesla gyárért ment lobbizni.

Lehetnének itt irodaházak is, a kormány nem ezeket akarja, ezért nincsenek.


"Bár épült ez szép irodaház a MOL-nak, de sokan azt is kifogásolták."

Ja, nagyon szép, mintha valaki odahányt volna.

A realitás az, hogy bizony lehet úgy irodaházat építeni, hogy ne tegye tönkre a város látképét.


"hanem arra, kb nincs olyan ipari tevékenység, aminek nincs kimutatható szennyező hatása, és akkor ilyen alapon minden gyárat le lehet állítani, betiltani az építését"

Ez azt jelenti, ahogy én értelmeztem. Te azt mondod, hogy mivel az egyik iparág mondjuk gyáranként X mérgezőanyagot állít elő, míg egy aksigyár 100X-et, ezért az aksigyár is rendben van.

Magyarán azt mondod, hogy mivel az egyik mérgez, így mérgezhet a másik is.


Itt pont arról van szó, hogy az emberek tisztában vannak azzal, hogy mennyivel károsabb egy aksigyár, ezért az ellen felszólalnak.


"Akkor legyen 10x-es a terület, amit beszennyez, és akkor 0,01% helyett 0,1%-on állunk"

Jó, akkor menjünk bele konkrét számokba.

A 444-en 37 gyárról írtak, legalábbis én ezt találtam. 3 beruházást néztem meg, volt 120, 221 és 400 hektáros is. Egyszerűség kedvéért számoljunk 40 gyárral és 200 hektárral, ez 8 ezer hektár. 10-szeres terület esetén 80 ezer hektár az érintett terület.

(Egyébként nincs garancia, hogy ennyit szennyez csak, folyóba engedett szennyező anyag esetén attól függően, hogy a folyó milyen hosszú, ennek többszöröse is lehet, akár másik országban is. Persze ha nem száradnak ki a folyók.)

Mo.-on jelenleg nagyjából 4 millió hektárnyi szántó terület van. Ez már így is 2%.

[link]


És amúgy mégegyszer, számít, hogy milyen földekről van szó. A Hajdúságban, ahol ezek a gyárak épülnek Debrecennél, a legjobb minőségű földjeink vannak.


" De még mindig nem tisztázott, hogy más gyárakhoz viszonyítva menyire szennyező, pl egy fröccsöntő/forgácsoló/csomagolóanyagokat gyártó üzemhez viszonyítva az aksi gyár mennyire mérgező?"

Ez azért nem annyira bonyolult. Külön-külön rákeresel és kész.

Az MIT szerint az egyik Tesla modellbe kerülő aksi attól függően, hogy hol és hogy gyártják 3-16 tonna CO2 kibocsátásért felel.


Ezzel szemben - most a csomagolásokra néztem rá - a legrosszabb esetben a műanyag csomagolás szennyez. 1 kg csomagolás az 3.5 kb CO2 kibocsátás.

Ez azt jelenti, hogy legalább egy tonnányi műanyag csomagolást lehet gyártani EGYETLEN EGY ilyen aksi helyett, ami a levegőre ugyanolyan hatással lenne.

(És az aksigyárnak nem csak levegőre gyakorolt hatása van.)


Források:

[link]

[link]


A greenpeace oldalon pl. azt lehet olvasni, hogy ha nem kezd ezzel valamit a kormány, akkor 2070-re a gyárak hatalmas vízigénye miatt Magyarország kétharmada kiszárad és sztyeppe lesz belőle.

[link]


"Lehet, hogy akik meg ott akarnak majd dolgozni, szintén nem akarnak 5 órát autózni."

Nézd, ha olyan dolgokat mondasz, amiket már cáfoltam, akkor azzal magadat járatod le.

Mégegyszer, ha ott nem aksigyár lesz, hanem egy irodaház, akkor uyganúgy lesz munkalehetőség, csak még azt is elérjük, hogy a szomszéd telken ne szennyezze az épület.


"Amúgy ez az 5 óra hogy jött ki? 5 óra alatt az országot átautózod hosszában. Bécsig kell autózni, hogy ne érezd az aksi gyár szennyezését?"

Jah, biztos, Bp. agglomerációjában lakom, nem messze, kb. 30 kilométer. Innen tömegközlekedéssel - ami gyorsabb, mint dugóban ülni - 2 óra az üt az irodába.

Egyik kollégám kb. 100-120 kilométerről jön, neki 4 órába kerül bejönni, amikor kell.


"Nem a mennyiség a lényeg"

De, mert nem ugyanúgy tárolsz egyet, mint 100 ezret.

Egy aksit beraksz a szekrényedbe és nem zavar senkit. 100 ezer aksi tárolását, szállítását elég komoly munka leszervezni, hatalmas költségekbe kerül.


"Aztán majd a felhasználónak kell gondoskodni arról, hogy az 500 tonna aksit az előírásoknak megfelelően leadja."

És ha leadta, akkor elpárolod, vagy hogy gondoltad ezt? :DDDD


"Az emberek fognak venni elektromos autót a debreceni aksigyártól függetlenül is"

Persze, csak ez irreleváns a kérdés szempontjából. Egy jól gyártott aksival rendelkező elektromos autó tényleg kevesebb szennyezi a környezetet összességében.

Csak amíg mondjuk emiatt New York-ban tisztább lesz a levegő, nálunk kiszáradnak a szántók és nem fogunk tudni földet művelni.


Te tényleg nem érted, hogy milyen kiszolgáltatott lesz egy ország, ha nem tudja megtermelni a saját élelmiszereit, ráadásul 1-2 iparágra támaszkodik összesen?

2024. máj. 11. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
100%

18 - részigazságaid vannak!

Az tény, hogy az ország legjobb termőföldjei Debrecen környékén vannak (+ Hajdúböszörmény, Hajdúszoboszló stb.)

Ezek a földek (is) állami tulajdonban voltak, aztán a rendszermódosuláskor ezeket "privatizálták" (magyarul: szétlopták!)

Tény: a BMW területe (500 hektár!) valóban ritka jó minőségű földön épült fel. Ezeket a földeket a BMW megvette a tulajdonosoktól, akiket nemes egyszerűséggel nevezzük "zöldbáróknak". Ők szarért, húgyért vették meg kárpótlási jegyekkel, aztán vagy művelték a földet vagy nem, vagy bérbe adták vagy nem... Az EU-s támogatást azért felvették...

Az az 500 hektár terület (még ebben a kis országban sem számít olyan nagy termőterületnek) nemzetgazdaságilag sokkal többet hoz "hektáronként", mint ha pl. kukoricát termelnének rajta...

A CATL már nem olyan minőségi területen épül. Az a terület Debrecen város tulajdona, arra épül az akkugyár és vonzatai. Az hivatalosan ipari terület, mert már vagy 20 éve kivonták a termelés alól... Ezt különben az egész helyi ellenzék megszavazta anno!

Az is az igazsághoz tartozik, hogy az LMP anno meg kapta a lehetőséget, hogy a debreceni akkugyárral kapcsolatosan népszavazást kezdeményezzen, de még az aláírási íveket sem vették fel!!! Miért nem? És aztán miért pont ők pofáznak? Ki a felelős ezért?

Különben: Debrecenben jelenleg 4 gyógyszergyár működik - teljesen problémamentesen! Ugyanúgy, mint pl. Bécsben, Szingapúrban a belvárosban szemét-égetőmű üzemel!!! És ez a két város benne van a világ 10 legélhetőbb városa között! Érdekes, nem?

Mindez azért van, mert jelenleg minden veszélyes gyártás-technológiának meg van a működő környezetvédelmi semlegesítése, kontrollja!

Az sajnos valóban igaz, hogy amíg a CATL Németországban kocc nélkül felépített egy akkugyárat, mert ott a népek kontroll alatt tarthatják a környezetvédelmi lehetőségeket, addig hazánkban ez nem biztosított kellő transzparenciával! Sajnos.

Az is tény, hogy a CATL pillanatnyilag egymaga többet költ K+F programra, mint Magyarország összesen... Úgyhogy hatalmas a hozzáadott érték (lehetősége) csak nem fejjel kéne a falnak menni!Én biztos hogy az ellenzék helyében (a hiszti helyett) egy transzparens, minden tényezőre kiterjedő nyilvános monitoring rendszer kiépítéséért harcolnék, és azért, hogy a CATL költségén a Déli Gazdasági Övezetben egy katasztrófavédelmi központ épüljön, valamint a K+F program alapjait Magyarországon kezdjék kiépíteni, mert igen jó egyetemeink és egyetemistáink vannak!

Én nem fogok az akkugyárak ellen szélmalomharcot folytatni.

2024. máj. 11. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
24%
19: Különben meg fogadásom van arra, hogy június 10-től egy hangot sem fogunk az akkugyárakról hallani, mert akkorra véget fog érni ez a tetves kampány-időszak, és a mostani sipákolók elmennek nyaralni Horvátországba, mert újabb 5 évig ezt a témát magasról lesz@rják!
2024. máj. 11. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!