Ha a magyar vezetés előrelátó és a sztálingrádi vereség után elbontja a körvasutat a töltéssel együtt, akkor a háború után nálunk maradhattak volna a trianoni határmenti magyarlakta területek ?
Trianonban a határmenti magyarlakta területeket Pl: Kassa Ungvár Beregszász Szatmárnémeti Nagyvárad Nagyszalonta Szabadka a körvasút miatt csatolták el. A két világháború közötti területi revíziókban Arad környékének kivételével a határmenti magyarlakta területek mind visszakerültek hozzánk. Amit aztán a párizsi békében megint elvettek.
Tegyük fel hogy a magyar vezetés nem lett volna annyira hülye, lett volna bennük kis előrelátás sztálingrád után hogy a németek nem győzhetnek, és elhatározták volna beszántják a körvasutat, ami alapján a trianoni döntést meghozták, így elejét véve annak hogy ismét ürügyként használják ellenünk a szövetségesek(usa+fro+szu) területek elcsatolására. A sztálingrádi csata 43' február 2-án zárult le a wikipédia szerint, tehát a háború végéig bőven lett volna idő elbontani. Szerintetek ha a háború végét egy elbontott körvasúttal érjük meg, akkor a párizsi békekonferencián lett volna esélyünk hogy kedvezőbb döntést hoznak és trianoni határ menti magyarlakta területeket városokat megtarthattuk volna ? Mekkora lett volna ennek az esélye ?
Sínek világa, 2020 / 6. SZÁM. A trianoni békeszerződés és a magyar vasút.
"Érdekes, hogy az „antant” körvasút ukrajnai szakaszát nem állították át széles nyomtávra, tehát Magyarország ma is körbejárható normálnyomtávolságon Kassától Szabadkáig."
Ebben a videóban részletezik szakértők hogy a trianoni határok meghúzásánál milyen fontos szerepe volt a körvasútnak:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!