


































Ha nyereségesen üzemelhető lenne, akkor alapból nem csődölt volna be, majd adják el 2011-ben.
Mellesleg nem megvásárolják, csupán többségi (51%) részesedést szereznek. Szóval a megtérülési jósolgatások idejét meg is duplázhatod. Nem is említve, hogy jókora beruházást kellene még rákölteni.





#9 Ez nem igaz. 2005-ben privatizálta a gyurcsány kormány a repülőtér üzemeltetésének jogát, amikor az uniós csatlakozás miatt egyre fontosabb lett volna a budapesti repülőtér. Akkor mindent ami mozdítható volt azt privatizáltak és a pénzt, a bevételt eltüntették.
"A magánbefektetőnek kötelessége megvenni az állam 25 százalékos plusz egy szavazatot érő részesedését. Az eladásról azért most döntött a kormány, mert az állam 2005-ös privatizációs szerződésbe kikötött eladási opciója jövő szombatig él, utána a vételár már nem lenne garantált. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a teljes visszavásárlásra nincs esély, mert az üzemeltető Hochtief Csoport szakmai vagy pénzügyi befektetőt keres hat reptérből álló portfóliójára."
Azóta javult az ország lehetősége és mivel közben az állandóan változó újabb és újabb tulajdonosok nem fejlesztették a repteret a kormány úgy döntött, hogy akkor megteszi majd az állam. Azt viszont csak tulajdonosként teheti meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!