A nem olyan rég megvásárolt Mezőkövesdi reptérrel mit szeretne kezdeni a milliárdos üzletember?
Sajnos azt tudomásul kell venni, hogy a hajdan Magyarország legnagyobb kifutó-pályájával rendelkező mezőkövesdi repülőtér (amelyik érdemben soha nem funkcionált!!!) halálra lett ítélve. Mára a futópálya is teljesen használhatatlan.
Aki megvette, nem valószínű hogy reptérnek vette meg. Többe kerülne az egészet rendbe hozni, mint egy újat építeni. Sajnos!
Ráadásul a fekvése annak a szerencsétlenségnek "örvend", hogy egészen közel van a kassai és a debreceni repülőtér - mindkettő kiválóan működik, és ezek mellett már iszonyú kockázat bármilyen szinten labdába rúgni.
Ráadásul a debreceni repülőteret megvette az állam, és folyamatosan fejlesztik, építik, bővítik - és nem csak a futó-pályákat, hanem új utasterminál is, és Cargo-terminál is tervbe van véve.
A miskolci helyzet ugyanez: csak ott még a nyíregyházi reptér is beleszól, ami nem csak oktató és sport reptér, de némi business forgalmat is bonyolít.
Miskolcnak mindhárom reptér irányába kiváló autópálya-összeköttetése van, így nem hiszem hogy lenne olyan tőke, ami egy ú reptérbe invesztálna - az államra biztos hogy nem lehet számítani ez ügyben (sem).
Tökéletesen leírtál mindent,és igazad van..
Miskolcra visszatérve,,egy olyan nagy megyeszékhely nem érdemel egy üzleti repteret?
Miskolc az ország egyik legjelentősebb,legforgalmasabb városa,hisz ott az egyetem,autóipari beruházások,és egyéb kisebb nagyobb cégek. Szerintem egy kis reptér kell!
"egy olyan nagy megyeszékhely nem érdemel egy üzleti repteret?"
Nem akarok beleszólni, de az 1-es sehol nem írta, hogy nem érdemli meg!
Azt írta, hogy nem lesz befektető a felvázolt (földrajzi) viszonyok miatt.
És valóban jól írta.
Az államnak most az a legfontosabb, hogy megvegye a Liszt Ferit!
Emellett jó, ha marad pénz a debreceni fejlesztési tervek megvalósítására - amit szintén meg kell csinálnia, mert a BMW emiatt ment Debrecenbe, s most már a CATL is elvárja azt. És ha még azután is marad pénz, akkor neki kell kezdeniük a pécs-pogányi repülőtér rendbetételéhez - legalábbis azt ígérték. (ott azért van utasterminál, futópálya (igaz rövid), 2x2 sávos megközelítés, némi technika, de nem számottevő)
Miskolcon egy kis business reptér felépítése is súlyos milliárdokba kerülne!
Gondolj bele: az üzletemberek iszonyúan féltik az életüket, a vagyonukat.
Egy több százmilliós géppel nem fog egy mezőn leszállni.
Ha valakik, akkor ők igazán igénylik a biztonságot: az ILS-t, a tűzoltóságot, a futópálya-tisztítást télen is és nyáron is, a jégtelenítést, az orvosi ellátást, a cateringet és még ezer mást. Igaz, nem kell 2500-as futópálya, és hatalmas terminál, de a biztonsági berendezések - és azok üzemeltetése - irdatlan összegeket emésztenek fel! Azt meg pár gép forgalma képtelen fedezni. Ezek ismeretében ki az, aki ebbe milliárdokat fektetne?
Debrecenben is több mint 10 év kellett ahhoz, hogy megkapják a nemzetközi minősítést. És ott legalább igazolódtak a befektetések, mert a forgalom évente megduplázódott! (igaz, a Covid ott is nagyon betette az ajtót, de kihúzták azzal, hogy a leállított gépeket (kb. 30-at) ott parkoltatta a Lufthansa, és a Wizzair, amiért igen tetemes árat fizettek. Ha az nincs, akkor lehet hogy lehúzhatták volna a redőnyt, de így meg tudták tartani a szakszemélyzetet!) Ott is nehéz volt az újraindítás, pedig minden adott volt.
Miskolcon viszont nincs semmilyen alapfeltétel sem, és az az érzésem hogy igazán önkormányzati szándék sincs. Anélkül meg végképp nem lehet semmit sem tenni.
Önmagában Klementina állapota nem feltétlen lenne hátrány, nem lenne lényegesne drágább egy már meglévő reptéren új kifutót építeni, mint új területeket kisajátítani és engedélyeztetni stb..
A hosszú kifutó miatt cargo reptérnek simán jó lett volna anno, korrekt vasúti kapcsolata is volt( lehetne). Sajnos a rendszerváltás után a néha szovjet és néphadsereg vagyonnal nem törődtünk, így vesztek kárba az értékes repülőterek.
Miskolcra a többiek által leírtak miatt szerintem felesleges. Miskolc nem akkora megapolisz, hogy eltartson egy repteret. Debrecen és Hévíz is csak vergődik.
Hát valamilyen repülőtere Miskolcnak is van, füves de van :D (ahogy Zalaegerszegnek, Székesfehérvárnak is
A nyíregyi,győri,békéscsabai és a pécsi az csak kisgépes reptér, nagy gépek fogadására nem alkalmas. Szolnoknak, Kecskemétnek katonai reptere van ( ahogy volt Veszprémnek is).
Minek üzleti repülőtér? Kocsival Ferihegy 1,5 óra, Debrecen kevesebb mint egy óra. Ha lenne megfelelő magántőke és igény akkor már Miskolcnak is lenne repülőtere, de látszólag nincs.
Debrecen napi max 2 járatot indít:
A hévizi reptéren jelenleg nincs kiírva egyetlen járat sem. Egy normális repülőtér üzemeltetési költségei kegyetlen nagyok, ha nincs forgalom akkor az egy soha meg nem térülő beruházás. Csak azért, hogy legyen?
6-os
Hol van Miskolcon valamilyen füves reptér? Áruld el kérlek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!