Megválasztanátok megint Karácsony Gergelyt?
Ha igen miért, ha nem, miért nem?
Számomra pozitívum: kiáll a kisebbségek, melegek mellett. Zöldebbé teszi Pestet, lezárja a rakpartot. Feltárja a fideszesek botrányait.
Hátrány: mivel nem fideszes, a fővárostól elvonják a pénzeket.
#14, én egyetértek veled.
Nem hiszem, hogy a külső kerületekből bárkit meghat, hogy a rakparton lehet most már sétálgatás közben pecsenyére süttetni a fenekünket. A külső kerületekből csak bejárni szeretnének a munkahelyükre normális idő alatt és ne kelljen minden reggel a 6-7-8.-ban a friss hányást/kakit/pisit kerülgetni (de tudjuk, ezek az amúgy biológiai végtermékek is a "zöldebb" koncepciót szolgálják, egy autó sokkal károsabb).
Nem Karácsony hibája, hogy gyakorlatilag minden Pesten van, ez már 100 éve így van, sajnos kapott anyagból kell dolgozni. Azt kéne megérteni, hogy aki bemegy, az zömében nem jókedvéből teszi, hogy a Lánchídon piknikezzen, hanem a külső kerületekből, az agglomerációból vagy még messzebbről dolgozni jár be. Nagyon örülök, hogy a belső kerületekben lehet biciklizni, és van sokféle - hol kevesebb, hol több alkoholista csövessel tarkított - BKV-lehetőség, de odáig is be kell valahogy jutni. Az emberek általában nem pár saroknyira dolgoznak a munkahelyükről.
#22
De az agglomeráció kit érdekel? Az a kormány feladata, hogy megoldást találjon rá.
A külső kerületek külső részei miatt meg ne tegyük élhetőbbé a belvárost? Igen, a ti problémátok jogos, mert kellene már új hév, M5 metrót építeni kellene, M1-t hosszabbítani és felújítani, M4-et mindkét irányba hosszabbítani, elővárosi vasutat fejleszteni/építeni és sorolhatnám...
De akkor most állítsuk meg a vároa fejlődését egy sokkal élhetőbb irányba? Annó évtizedekkel ezelőt Amszterdamban rendőri védelem kellett a polgármesternek, mikor bejelentette, hogy elkezd autókat kitiltani bizonyos helyekről, ma meg az egyik legélhetőbb, tisztább és kényelmesebb város...
Tényleg nem egyszerű Budapest helyzete, pláne úgy, hogy vidékre is kell pénzt küldeni, mert vidék nülkül egy párt se marad kormányon, így nem lehet mindent csak ott építeni. Épp ezért nem tudunk sajnos időrendbe haladni, nekünk nincs lehetőség pl egy értelmes metróhálózatra csak úgy pikk-pakk, viszont van lehetőség másra.
#24 A gond az, hogy először kellene a fővárosnak megoldania azokat a dolgokat amik lehetővé tennék, hogy utána a belvárost átalakítsák.
Csakhogy amíg nekem mondjuk az agglomerációból azért kell végigautóznom a fővároson, akár akarok akár nem, mert megakadályozta a kerület és a fővárosi vezetés a kormány tervét a Dél-Budai Kórház felépítéséről. Kénytelen vagyok észak-Budára menni a János kórházba vagy éppen a belvároson keresztül menni más pesti kórházakba és ezt nem tudom megtenni másképpen, mint kocsival.
Ahogyan kénytelen vagyok végig menni a budai belvárosi részen kocsival akkor is ha eszem ágában sincsen Budapestre menni, csak a fővárostól északra, észak-nyugatra van az uticélom, mivel a zöldek - akiknek pont Karácsonyék a nagy támogatóik - megakadályozzák már egy évtizede, hogy végre legyen nyomvonala az M0-nak és ne kelljen bemennem a városba, mert végre létezik elkerülő út a főváros körül.
Az, hogy most sorra emelik a költségeket - parkolás a külső részeken, BKK jegyárak - az megint nem azt segíti, hogy le tudjam tenni a kocsit és menjek tömegközlekedéssel. Minek fizessek több ezer forintot, hogy átszállásokkal eljussak gyalog a célomhoz, ha kevesebbe kerül hogy bemegyek kocsival és ott fizetek csak a parkolásért? Ha a külső területeken teszem le a kocsit akkor több órányi parkolást kell fizetnem és még a jegyem is a BKK járataira, ha bemegyek, akkor ülök a dugóban, de jóval kevesebbe kerül, hisz csak azt az órát fizetem a parkolóban amíg a dolgom tart.
Amúgy a HÉV, és a többi nem csak az agglomerációkból viszi az embereket. Rokonaim pont a HÉV vonalán laknak, másik család vonattal jut be a munkahelyére, miközben mind budapestiek, csak külső kerületekben.
Gondolom azt tudod, hogy a 4-es metró mekkora mutyi volt, hogy az EU is visszakövetelte a pénzt amit adott hozzá és a kormányzatnak kellett fizetnie. Hogy épp Karácsony társai lopták szét és miattuk tartott sokkal tovább az építése, került majdnem a 4-szeresébe, mint amikor az egész indult. Abból a pénzből amennyit ott elszórtak a fél város felszíni közlekedését meg lehetett volna újítani.
Mi van a hajóközlekedéssel? Az nem zavar, hogy Karácsonyék leállíttatták a két part között ingázó járatokat? Az lenne a fejlődés, hogy leszereltettek egy rakás kukát az utcákon? Tényleg az lenne a haladás hogy végre van 1 azaz egy átadott nyilvános vécé?
A korábbi fideszes vezetéshez képest lényegesen jobb, mondjuk azt nem nehéz összehozni.
Bár Karácsonynál is azért könnyű jobb főpolgármestert elképzelni, de jobb valószínűleg nem indul, szóval marad ő.
#29
Miben nem jobb?
A városvezetés elkezdett legalább nyomokban európai városvezetésre emlékeztető jegyeket mutatni. A legjobb példa a közlekedés, de egyébként más területeken látható ez.
Ezt pedig úgy sikerült összehozni, hogy a kormány ott gáncsolta a városvezetést ahol tudta, illetve két elég nagy válság is volt, ahol a városvezetés, a kormánnyal ellentétben, tényleges segítséget nyújtott az erőforrásain belül.
Önmagában szánalmas a kormányra nézve, hogy tizedannyi pénzből sokkal nagyobb segítséget nyújtottak pl. a covid alatt az embereknek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!